Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2015-09-12 Challenge konbana Lunda Flygfält - Banrekord igen
3172 besök totalt
Challenge
Järfälla
Här sen Sep 2007
Inlägg: 119


Trådstartare
Tack för en fantastisk avslutning på säsongen 2015. 19 bilar kom till start och det blev mycket körning. 3 tappra bilar var kvar till slutet och det blev 12 varv var för dem.

Lars Lindqvist i sin Speedster var helt outstanding i dag igen med nytt banrekord på 1,17:43 och alla hans 12 tider var bättre än bilen som kom tvåa. Mycket imponerande.

Det var en kul blandning av nya och gamla förare och nya och gamla bilar, kort sagt en toppen dag.

Nu stänger vi butiken för denna säsong och hälsar all välkomna till 2016 som faktiskt blir vår 14:e säsong i rad (varav 9 i rad på Lunda).

Här är bästa tiderna per förare:

1:17,43 R Lars Lindqvist Opel Speedster
1:19,43 R Niklas Björse BMW M3 E30
1:19,51 R Peter Boström Seven
1:19,93 R Patrik Edin GTS 911
1:20,28 R Jimmy Söderlind EVO1
1:20,31 G Peter Boström BMW 325
1:20,90 G Johan Karlsson VW GOLF GTI
1:21,58 R Anders Zimdahl Porsche GT3 997
1:22,03 R Niklas Falk BMW 318 IS
1:23,09 G Jan Levenrot Peugeot 306GTI
1:24,25 G Ulf Jansson Honda Prelude
1:24,33 G Jonas Hjälsten Porsche 996 4S
1:24,33 R Max Jarl BMW E30
1:26,94 G Mikael Hultberg Porsche Caym. S
1:27,60 R Mats Tagesson Renault Megane RS
1:27,86 G Jan Kettunen BMW 318is
1:29,66 R Thomas Söderberg BMW 2002 Touring tii
1:30,33 G David Anerfält Mazda RX-8
1:31,99 R Linuz Lindqvist VW GOLF R
1:34,29 R Tobias Gustavsson BMW 318 IS




Team Challenge
genom Lennart

_________________
Lennart Fosselius
www.challenge.nu
lennart@challenge.nu
Citera
-LL-
Uppsala
Här sen Jun 2005
Inlägg: 43



Hej,

Det var en skoj dag på Lunda. Tack till alla ni som jobbar med detta arrangemang år efter år.

Johan med sin Golf fick till ett antal håriga tider med sin framhjulsdrivna Golf, bäst 1:20,90.

Min tid 1,17:43 får man ta med en nypa salt eftersom jag körde ner ett par koner på taxirakan i detta åk. Ska man prata rekord tycker jag det ska vara felfria åk. Men man måste få försöka...det är lätt att broms lite för sent innan chikanen på taxirakan.

/LL

_________________
Lars Lindqvist
Citera
Anders Broman
Järbo
Här sen Jun 2012
Inlägg: 193



Grattis till en kanontid Lars, du har verkligen fått upp farten i år.
Jag tror det tigs rätt ofta om det där med nedkörda konor när det sätts bra tider, stort av dig att du nämner det tycker jag.
Riktigt bra kört av Johan också, snabbaste framhjulsdrivna bil i challenge thumbs up
Upp med lite film nu!
Jag saknar grabbarna Fosselius bilder, de va många fina bilder dom bjussade på förut.
Det vore kul med en liten 10 topp lista på hemsidan, eller top 5 iaf (på tider genom alla år på nya banan)

Mvh Broman

_________________
Anders Broman

Honda S2000 Vortech
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Verkligen impad av bl. a. Lars och Johans tider. Gick fort i lördags!

Kan bjuda på en lite långsammare film från min 130hk sur-BMW.



_________________
Citera
StaunteD
Mehedeby
Här sen Okt 2009
Inlägg: 15



Måste instämma att Johan och Lars imponerade stort. Det såg så enkelt ut i speedstern

För egen del måste jag säga att jag så här i efterhand är (ganska) nöjd med tiden. Fick verkligen kämpa för att få till det. Jag skyller på däcken som verkligen spelade på sista versen när underliga trådar började titta fram


Nä, nya däck, lite mixtrande i garaget och ge sig på att jaga banrekord nästa säsong? Är ändå "bara" lite drygt 0,8sek att kapa av. Hur svårt kan det vara?

_________________
Jim Söderlind

Mitsubishi Lancer Evolution
Citera
r-2
Gottröra
Här sen Okt 2005
Inlägg: 674



-LL- skrev:
Hej,

Det var en skoj dag på Lunda. Tack till alla ni som jobbar med detta arrangemang år efter år.

Johan med sin Golf fick till ett antal håriga tider med sin framhjulsdrivna Golf, bäst 1:20,90.

Min tid 1,17:43 får man ta med en nypa salt eftersom jag körde ner ett par koner på taxirakan i detta åk. Ska man prata rekord tycker jag det ska vara felfria åk. Men man måste få försöka...det är lätt att broms lite för sent innan chikanen på taxirakan.

/LL


Tack Lasse, det har blivit några år nu

Vi vill ju att man ska kunna köra på max attack hos oss, nyper man en kona "lite i kanten" så den sprätter iväg är det ok och tiden godkänns från vår sida. Det är ju chaffisen (som tävlar mot sig) själv som ska tycka att rundan var ok. Jag vet att du har järnkoll så det är inga problem, du bestämmer om du körde rätt. Hur som helst är det ingen tvekan om att att du var i en helt egen klass och var sanslöst snabb. Är Imponerad minst sagt!

Rent allmänt till alla som kör Challenge: Om jag kör en bana och vet att jag tjänar tid genom att " åka fel väg" vill inte jag i.a.f. ha tiden registrerad som ok. Säg då till i så fall så stryker vi tiden . Den andra saken är att vi är där för att ha kul. Plocka konor och städa efter onödigt brutal körning bidrar inte positivt för någon, banan måste fixas till för nästa bil o.s v. (Och det tar tid)
Alltså, en eller några få konor under dagen är "ingen kona", flera konor varje varv är fusk så det skriker.........
Fin balans detta men det är fin balans att köra bil fort också

Kul dag på fältet var det i alla fall thumbs up

Edit: Johan snabbaste FWD genom tiderna eller? Hade vi dessutom haft koll på jämnheten låg nog den röda Golfen väldigt bra till thumbs up

_________________
Arto Rajakangas
miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
Citera
Janne Levenrot
Järfälla
Här sen Dec 2011
Inlägg: 212



Tackar även jag för en fin dag på banan


_________________
Janne Levenrot
Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak

Tack till:
FR Autosport - König motor
Citera
Anders Broman
Järbo
Här sen Jun 2012
Inlägg: 193



Mera film!!

_________________
Anders Broman

Honda S2000 Vortech
Citera
Eftersnack
2015-09-12 Challenge konbana Lunda Flygfält - Banrekord igen
3172 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande