Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
TABELL ASFALTSCUPEN 2015
5602 besök totalt
JMS

Här sen Maj 2015
Inlägg: 29


Trådstartare

_________________
Johan Stenqvist
Citera
JMS

Här sen Maj 2015
Inlägg: 29


Trådstartare
Uppdaterad

_________________
Johan Stenqvist
Citera
krutcupen
Stockholm
Här sen Aug 2010
Inlägg: 381



vilken snygg uppdatering finns även filmer på hemsidan www.krutcupen.se

_________________
Hasse Söderström
Krutcupens ordförande
Citera
JMS

Här sen Maj 2015
Inlägg: 29


Trådstartare
Uppdaterad

_________________
Johan Stenqvist
Citera
JMS

Här sen Maj 2015
Inlägg: 29


Trådstartare
Uppdaterad

_________________
Johan Stenqvist
Citera
JMS

Här sen Maj 2015
Inlägg: 29


Trådstartare
Uppdaterad

_________________
Johan Stenqvist
Citera
JMS

Här sen Maj 2015
Inlägg: 29


Trådstartare
Uppdaterad

_________________
Johan Stenqvist
Citera
krutcupen
Stockholm
Här sen Aug 2010
Inlägg: 381



Fantastiskt trevlig avslutning på en riktigt bra säsong i Krutcupen Asfalt.


Resume från gårdagens final.


3 team kunde ta hem hela cupen Det var Fransson team 1 och Dannefalk.

Dannefalkarna lyckades ha sönder bromsoks fästet på Porschen 2 dagar innan race i samband med ett lagerbyte

och så försvann den chansen .

Fransson hade laddat med sin välbyggda BMW men efter 3 varv så lät den mer som en tröska än som en racing bil

och team 1 vädrade segervittring med efter 12 varv så gick motorn nästa bokstavligen upp i rök.

Jättesynd för dessa 3 team men det öppnade chansen för andra.

Thomas från Gävle med sina kamrater hade shoppat loss i Tyskland och hittat en jättefin Seat Cup bil.

Frambromsar större än familjepizzor och ett jättefint bygge som hade snabba varvtider och kommer bli farligt snabba 2016.

Team Red Cat som kört så fint med sin Peugeot fick tyvärr lasta tidigt och samma öde grinade otursförföljda Hacke i ansiktet.

Då Plastvolvon återigen inte var på gott humör.

Går bitvis jättebra men det är 6 timmars race och 26 varv är inte vad de hade hoppats på.

Röda Subarun från Sundsvall har också haft en motig sommar och det blev inte så kul igår heller och Vi önskar John

och Teamet en riktigt bra vinter i garaget för det kan inte bli sämre 580 varv på 4 race är inte godkänt.

Sprinkler med sin orangea Bmw hade det roligare igår och 137 varv innan Kopplingen brann upp är bra

då luftbubblorna är nu borta från Bmw kylarsystem.

Krutcupens egna bil som hade toppat teamet med Marcus Palner http://www.stcc.se/2015/06/26/marcus-palner-leder-stockholmsligan-i-v8 . . . . och mycket snabba Jocke Qvarnström http://teknikensvarld.se/jocke-qvarnstrom-ny-varldsrekordhallare-13222 . . . . och Marie som hade köpt en styrning av Världens barn som Krutcupen valde att stödja

tillsammans med under hela säsongen Magister Nilsson och David Alden körde snyggt. Men en litet touch emot muren

så blev bilen lite hoppig och en 18 Plats var inte perfekt i finalen.

Team No Chicken och South stream racing samt stålprodukter var nya lag och körde jättefint.


En sak som gladde Publiken Krutcupen och alla tävlande var att det stod 32 team på Startplattan

32 Team Jag tror det är ett rekord inom Svensk långlopp 2015. ?? Rätta mig om jag har fel

och under säsongen har 70 individuella Team ställt upp på Starlinjen minst 1 gång. Detta är något som vi är

tacksamma för och att vi inte har tillkallat ambulans en enda gång gör att jag är en mycket glad tävlingsledare inom Svensk Bilsport.

Igår hade vi laddat upp säkerheten med SHRA Saftey Team från Sundsvall som i sina branddräkter gjorde ett perfekt jobb

genom att egentligen inte göra någonting. Men tryggheten för de tävlande och deras familjer och kära är något som

vi vill stå upp för och detta kommer stärkas ytterligare under våren 2016.


Tillbaka till racet igår 6 Timmar och hundratals varv och det lag som vinner och det lag som tar silvret kommer på i slut på samma varv är ju otroligt. 6 timmar är 360 minuter och ett varv tar 1,20-1,30 och att sen hamna på samma är grymt.

CLS Racing med sin fina Volvo 740 visar att man inte behöver köpa bilar för 6 siffriga belopp.

Per Simling med sitt gäng är både duktiga förare men även väldigt trevliga då jag noterade stora kramar med bla Trygg Racing efter en liten race incident.

Stort grattis till Segern igår Jättekul att vi fick en final med superbra väder spänning och dramatik.

Jag vill hylla Frida och Samuel som kokade korv och bjöd på god Gulach soppa.

Alla Funktionärer som ställer upp för annars blir det inga tävlingar.

Jag vill Tacka SBF som var på plats igår och tyckte evenemanget var mycket bra genomfört.

Jag vill Tacka Tierp Arena och Cemoni Ohlsson att vi fick köra på er fina anläggning.

Jag vill hylla alla tävlande som bidrog till en kanontävling.

Och banbyggare Emil Medelberg som under Fredagen byggde en rolig tekniskt och fin bana med de olika

chikaner och utmaningar som den innehöll.


11 November kommer alla tävlande teamchefer kunna vara med och medverka på mötet klockan 19,00

på Rimbo Motorstadion för att prata om kommande säsong som vi tror kommer bli minst lika spännande

som 2015 men som även kommer skrivas Racing historia i Sverige. Mer om det på mötet


Stolt Tävlingsledningen från Krutcupen önskar redan nu God jul och gott nytt år.

kom gärna och kör grus med oss

www.krutcupen.se

Vill du ha meil med varvtider så skicka ett email till Krutcupen@hotmail.se



_________________
Hasse Söderström
Krutcupens ordförande
Citera
Allmänt banåkaforum
TABELL ASFALTSCUPEN 2015
5602 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande