Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M4 F82 - Schmiedmann Motorsport - #652 TIME ATTACK | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 36 besök senaste veckan (110005 totalt) |
KW har ett delete-kitt som man köper till och kopplar in så att bilen tror att det fortfarande sitter EDC-dämpare på. Så alla M-lägen och allt fungerar som vanligt förutom att det inte påverkar chassit. KW har även "sleeve-kitt" där man behåller original stötdämpare och monterar på nya justerbara fjädertallrikar och nya fjädrar. Ett sådant kitt ligger på ca 6000kr inkl. moms så det är ett rätt så prisvärt alternativ om man vill få justerbar höjd men inte vill köra på ett komplett kitt och ta bort EDC-funktionen. Fler bilder på skärmarna kommer inom kort! _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Har fått hem originaldelarna som gör livet surt för mig.
Drevet är inte ens pressat på axeln så det är inte konstigt att detta problem uppstår. Jag har t.o.m. läst om personer som råkat ut för detta som kör helt original. Hoppas på att få tillbaka delarna som är på lackering innan helgen. I så fall blir det en tur ner till Knutstorp på lördag och kolla på timeattack-final! Sen blir det att ställa in bilen och börja med motorn. Funderar lite på vad man ska köra nästa år. Det blir track-days med BMW SC givetvis men är sugen på att köra lite timeattack också. Att tävla är ju alltid kul... _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Precis, det är inte någon kil, splines eller något alls. _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Det blir troligtvis Timeattack.nu's Pro Street-klass. Detta ska fortfarande vara en gatbil så det får inte spåra ur för mycket _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Vid en snabb anblick så låter det som en toppenklass för denna bilen men vikten kanske blir ett bekymmer? Förutom tanu så tycker jag att du ska köra i BMW SC TA också. Vore bra om E36orna fick möta lite bättre turbomotstånd Blir iofs jobbigare för mig att ta någon pokal då men det är ju ett annat bekymmer _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Precis samma lösning som på min Renault, där sitter dreven till kamrem med klämkraft både på vevaxel och kammar. Smidigt vid montering eftersom man kan på spänningen på remmen/kedjan helt jämn men inte 100% ur tillförlitlighets synpunkt. Det har hänt att drevet släppt exempelvis vid missad växel, med totalras som följd. Det som kanske är intressant är att Renault nu i alla sprängskisser och rekommendationer gått över till turbons kilade vevaxeldrev även för sugmotorerna. |
||||||
Det är inte OK av BMW att släppa sådana här bilder när man håller på att bygga bil och funderar över hur man ska göra med inredningen....
_________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Vikten kan bli ett bekymmer ja. Speciellt eftersom många andra i klassen kör med helt rensad inredning m.m. Vi kommer dock inte banta ner denna till någon ren banbil som med E46'an. Den ska hållas clean och fortfarande gatbil men med race-stuk. BMW SC TA blir det =) _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Delarna är snart klara för montering!
Stort tack till Kurts Billack i Kungsbacka för ett riktigt bra jobb med delarna! _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
_________________ Jonas Sommar E46 M3 Laguna Seca https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91393 E30 M3 Lysholm Såld http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=24539& |
||||||
Lite finjustering på skärmarna och huven sen ska frontläppen, bakluckan och vingen på! _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Då så var alla Flossmann-delar monterade.
Fick stressat på frontläppen och bagagelucka med vinge på fredagen. Måste ändå säga att även om vi monterat en del Flossmann-grejer nu så blir man alltid lika positivt överraskad över passformen. Visst, man behöver göra en hel del jobb själv så som att skära ut all ventilering, hål för nummerplåtsbelysning osv men grejerna passar väldigt bra. Nu sitter bakluckan på med back-kamera och allt som om det vore original - GRYMT! Det läcker dock in lite vatten runt vingfästet och baklamporna så det behöver vi fixa =) På lördagen blev det en tur ner till Ring Knutstorp för reklaminspelning! Så missa inte nästa avsnitt av Timeattack på Viasat motor den 22/10! Här är de första bilderna på hela bilen! (äntligen?) Det ska även på sidolister och någon form av diffuser bak men detta kommer vid ett senare tillfälle. _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||
Den ser fantastisk ut Viktor, grymt mycket habegär på den besten
Har BMW gjort någon lösning för att kyla bromsarna? Om inte, kommer ni göra eller litar ni på att de keramiska tål värmen ändå? _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M4 F82 - Schmiedmann Motorsport - #652 TIME ATTACK | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 36 besök senaste veckan (110005 totalt) |