Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life* | << 1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51 >> 89 besök senaste veckan (450871 totalt) |
|
||||
bah! Kan ni sluta ge oss samvetskval & ägna er åt att bygga istället Ni vet vad dom säger va?
Man saknar inte grisen förrän den är borta men ok, samvetet har tillfälligt övertaget. Så länge tråden hålls vid liv, av er som läser, så postar vi uppdateringar. Ska vi hålla monolog så får vi flest & bäst svar från oss själva utanför internet Forum för oss innebär dialog & utbyte av information. Ska vi vända oss på annat håll gång på gång så uteblir naturligt uppdateringarna på det minst givande forumet.....tyvärr....men men..... Nu kör vi igen Då vi kommit så långt man kan på el-sidan så lämnade vi den biten & kastade oss över motorinstallationen. AC ska inte finnas så fästet ryker, likaså originalfästet till motorn då det ändå var krockskadat... Målet är att banka ihop nåt som skyddar motor från akterligt besök & som dessutom väger mindre än dessa båda ihop..... När fördelaren togs isär så upptäcktes följande .....mindre kul.... Ett resultat av en baksmälld bil Motorn i sin helhet då? Jo, den har lämnat golvet ......& det är nu alla problem uppdagas mellan el-system & motor....+ lite annat smått & gott.... _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Kul med fortsatta uppdateringar här
Förstår fullt ut att ni tvekar på att uppdatera här, responsen är ofta låg. Samma trogna skara som ger ngt hejarop oftast Jag tror på att fler forum borde införa "gillaknappar" så att läsare på ett enkelt sätt kan visa uppskattning även om man inte egentligen har ngt att tillföra:) _________________ Magnus Strömberg MR2 AW11 |
||||
|
||||
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Det är många som läser med stort nöje Barre, inte alla som vill klottra ned tråden med glada tillrop. Tycker själv det är ett dilema i många byggtrådar att man inte vill "klottra ned" med inlägg som inte tillför något.
En gilla (och kanske en ogilla) knapp per inlägg vore något värt att pilla dit i forumet. Men jag sprang ju på Fia på Biltema härom dagen, så jag fick en liten update i alla fall. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
I någon mening kan ju 250000 visningar ses som någon form av gillande, måste vara rätt många hundra besök per aktiv användare. _________________ Markus Ålind |
||||
Yess tråden e uppdaterad!!!
Tråkigt med den trasiga fördelaren... men du som e händig svetsar väl ihop den och sen upp i svarven för att fixa.. sitter det inte en oring som tätar..så nemas problemas snart fixat.. Maskinen ser go ut med dom kulörta bultarna MEEEER!!!! _________________ Michael Thulesius |
||||
kul med nya uppdateringar
Fördelaren - det borde väl gå att göra en ny del som gängas ner i den stora delen, det verkar finnas gods nog för det Bengt _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...Esset 911 -74 ...gul |
||||
Jag håller fullständigt med att man gärna läser men har man inget att bidra med i diskussionen så syns detta tyvärr lite dåligt. Och samtidigt håller jag med om att man drar sig för att kasta in bidrag i tråden bara just för att visa att man läst. Byggtrådar skall visa vad som händer och ta upp diskussioner kring detta, inte bara vara en massa hurrarop. _________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||
här var det livat.... För första gången klarar jag inte av att citera folks inlägg pga mängden inlägg som gjorts
Tack allihopa för uppmuntrande ord & samvetskval I snitt läses tråden 260 gånger per inlägg...holy crap, det måste vara nåt fel vad kan vi säga annat än Medan den royla majonnäsen distraherar den lilla tasmanska djävulen sååå... tar vi uppdatering....tro det eller ej, men det är nu x antal gånger jag fått börja om med uppdatering pga "tillfälligt avbrott" ...av alla slag... Fördelaren valde jag att lämna bort faktiskt. Min svets klarar det nog men säkringarna gör det inte... På jobbet hade det gått att fixa då där finns bättre grejor att tillgå, samt svarv. I hopp om att få det gjort inom en kortare tid så lämnades den bort till en herre vid namn Hans på Snakefield Motorsport. En riktig hejare på jumjum & bilrelaterad motorbearbetning. Tyvärr tog detta längre tid än om jag tagit med till jobbet för att göra själv... MEN det blev bra gjort & vi fick ägna tiden åt annat under tiden.... När vi nu skräddarsyr det mesta, tänker på det estetiska & dessutom är viktskadade...så blir det lätt konflikter uppe i skallen Vi valde, givetvis inte, att placera ECU:n på den typiska plats andra väljer.... Så när stammen väl kom på plats & kablaget skulle dras till respektive motorkomponenter så uppdagades nästa problem....finn ett fel & om Murphy tillåter så....i kommande uppdatering....vi bockar ett rör & kattfan arbetsvägrar.... ap ap ap... snubblade över detta inlägg
du är den första som påpekar det uppenbara men tyvärr så blir det så när vi jobbar på alla kanter samtidigt. Mycket görs men lite syns....så att säga....men ska försöka återkomma i ärendet _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
hellooo
Sedan Nov 12 2015 har 100.000 läst tråden....vad är det för fel på er Ut & bygg bilar med er...chop chop Mjo men det har väl hänt en del & de som följer oss på facetube har fått ta del av det hela, till stor del iaf. Meningen med bygget har ju aldrig varit att få flest "likes" utan att få synpunkter & input på saker & ting, att få hjälp från alla håll där det finns synpunkter & kunskap, tankar, erfarenheter & åsikter. Hur många som än läste & följde här så kom tips från de som trodde sig kunna tillföra minst & från annat håll.... Sen kom tillökningen i familjen & mindre tid för annat, därmed frånföll skriverier & mer tid lades på handling. Ytterligare tillökning kom nu i våras & så blev det även mindre tid till handling. Då gäller det att prioritera...& det verkar som mina projekt bortprioriterades till förmån för Fias 911 MEN nu är vi tillbaka & vi lovar porr, massor av porr men vi går ut lite lugnt & varsamt.... Till Possen då... här slutade vi senast, så vi avslutar det vi påbörjade. Oljerören från oljetank/motor till frontmonterad oljekylare. Totalt 4 rör i aluminium till ganska låg totalvikt & bak slangar, för tillfället. Planen är att bocka till rör även här. Även växel-länkaget fick sig en liten översyn & kunde bantas ner med ca 63% eller 425 gram. Ganska mycket bantning på bara en detalj & jo det håller för påfrestningarna trots materialval & 160 hål Trevligt helg på er alla _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Kul att det jobbas igen, eller att vi får se det i alla fall.
Grattis till tillökningen! _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Jag försökte lägga in en kul bild på bilfolk som tror att de mekar men egentligen bara sitter framför bilforum på nätet men min dator vill inte alls.
Kul att se er här igen. Jag har saknat den här tråden. _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life* | << 1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51 >> 89 besök senaste veckan (450871 totalt) |