Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 WRC- Klar til rally | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16 >> 15 besök idag (184718 totalt) |
Tak for svar Claus jeg tror jeg prover at undersoge trækaksler fra 406-605 for at se om de kan bruges, det skulle jo gerne være billigt og lækkert Jeg har også fået lavet lidt, tag scoop er færdigt Jeg har lavet et koldluft indtag til luftfilteret i kofanger med en rustfri 2,5" 45gradr bojning og noget flexslange Jeg har også fixet hovedafbryder og kabel til. Fik stovsuget og monteret seler, dorside i pass. siden kommer snart <jeg provede at kore en lille tur og lod den stå og blive varm indtil blæseren startede og alt virkede og var tæt Nu mangler jeg bare en corner vejning lidt 4 hjuls udmåling og en tur på rullefeldt så er den klar men nu er sæsonen jo næsten slut...............Hvorfor der der kun 24 timer i dognet Jeg glæder mig til at hore den med 8000 omdr på rullefeldtet _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så er der sket en hel masse, ny Lifeline brand, skum slukker
Jeg har også fået monteret træk oje for og bag(de er lidt store ) Men så kan officials da se dem hvis den skal trækkes op af sand fælden. Fik også vejet den og den vejer sgu mere end jeg regnede med' 1032 kg og den vejer 1050kg som standard gade bil Jeg har også fået den 4 hjuls udmålt så den korer lige og 2 grader negativ camber for. Og så har den været på rullefelt, den skulle have ca 210hk men havde kun lidt over 180 til at starte med men så provede vi at afmontere toppen af luftfilter kassen så havde den 199hk https://www.youtube.com/watch?v=tXEM Her er kurven, den skal have nogle omdr. for der sker noget Jeg tror ikke jeg kan nå at få kort i den i år så jeg må bruge vinteren på at finde de sidste 10 heste og lave en ny "to do list" Trevlig dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så havde jeg lige fundet ud af at den havde katalysator men da jeg havde fået den skåret af så den sådan ud
Men jeg kunne også se at den midterste lyddæmper var helt tom og roret sad lost, nok ikke optimalt for flowet så nu er der bestilt ny Simons 2,5" 62cm lang potte, så burde den kore og lyde lidt bedre. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så fik jeg svejset udstodningen sammen igen, ændrede lidt på forroret da det kommer fra en 306 så der var en forkert vinkel, huskede også gevind ring til bredband lambda når den skal justeres, ikke det smukkeste men det fungerer
Den har også fået en anden lyd på den gode måde Her et stemnings billede Jeg skal også gå motoren grundig igennem da den kun laver 186nm og de fleste andre 306 GTI ere med knaster og spjældhuse laver normalt 220-240 nm så de skal findes inden foråret _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Takker, det er jo altid sjovt når andre syntes om det man laver _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kom der ny gearknop fra smeden, med bak gears lås.
et mere med låsen på var lige på tanken og der holdt en alm. 206 er God weekend _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kom min nye omdr.tæller fra Summit racing da den gamle viste meget forkert.
Det er jo den de bruger når den skal rulles og justeres, så håber jeg at 8000omdr er nok _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Kom lige til a kobe mig en lille julegave, et 10 år gammelt Super7 projekt som jeg kan lege med
Det skal nok blive sjovt _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Har nok også fundet grunden til min motor i 206eren korer lidt dårligt, fandt dette på en hjemmeside fra et seriost spjældhus firma, jeg tror nemlig at mine spjældhuse er fra en M3 som er svejset på resterne af en original manifold:
The throttle plate can be placed at any location on the intake runner so you can see that the location of the butterfly will largely dictate the size it should be. This is why some extremely high power engines appear to have quite small ITB"s because the placement is closer to the valve, while other engines appear to have overly large ITB"s, for example a BMW m3 engine has 50mm ITB but they also have 2 very long ports in the head that are only equivalent diameter of 37mm this is the high velocity section of the intake and the butterfly is effectively out near the bell-mouth. This is why everyone who adapts M3 ITB"s onto other engines results in a spectacular failure! Så nu vil jeg prove at se om jeg måske kan lave/få drejet indsnævringer så de bliver ca 40mm da det burde passe bedre. Eller forlænge dem så de sidder korrekt. God weekend _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kom Super7 projektet hjem i garagen Provede lige en test opstilling for at vænne mig til ideen
Fandt også ud af at mine bremser passede perfekt inde i mine 15" Compomotive fælge Nu skal 206eren lige laves helt færdig de næste par måneder så til sommer så tager jeg fat. God dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Der er ikke meget plads men det kan lige være der. Godt jeg har nylon/faste motorophæng ellers ville den nok slå imod koleren. Har også fået nyt nedre remhjul i alu. 50% lettere og 30% mindre så servo og generator ikke korer så hurtigt, fint når man alligevel korer med hoje omdr. God weekend _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Fik monteret mit luftfilter på en 90 graders bojning, det sidder dog bag koleren men jeg leder kold luft derind og laver et lille skjold.
Fik også lavet gaskabel og ledninger til tps. og monteret det nye fine alu. remhjul. Burde kunne starte den igen i næste uge _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så fik jeg monteret mit alu. remhjul og startet den op med den originale manifold, lyder fint og tager gassen hurtigt
Fik også monteret min gearknop med bakgearslås og den nye omdr. tæller, da den korer med wasted spark så skal den stå som en 2 cyl. for at vise rigtigt. God dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kom der spoiler på
Den er limet på ruden så må vi se om det holder Nok rimelig meget træk i den ved 200 kmt Malede også bagsiden af min frontklap da den var rod-solv-hvid. det gir nok ikke så meget på toppen men det pynter God dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Jag har suttit o funderat på hur fan jag ska montera vingen.
På min polo sitter ju vingen på samma sätt. För mig lutar det åt att bocka en plåt som kommer upp imellan luckan och c-stolpen o sen montera vingen på dem plåtarna. Det vingen sen sticker ut från glasen spacklar/plastar jag upp. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||
Ja Eric, jeg har også tænkt meget over monteringen men da man ikke kan bore i hærdet glas så valgte jeg at lime, dem der sælger spoileren anbefaler en lexan bagrude og skruer igennem. Den lim jeg bruger holder ca 17kg-cm2 og hver limflade er ca. 3x10cm det er så ca. 510kg pr. side, hvis du kan vente 14 dg. så kan jeg fortælle dig om det holder, tror glasfiberen knækker for limen slipper. "learning by doing" _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kom klappen på igen, pynter med det hvide
Fik også lavet dorside i pass. doren, startede med en alu-profil i midten da næsten alt er skåret ud og lavede så en dorside i skilteplade 3mm som blev skruet/nittet på Mangler lige et håndtag til at lukke og en lille strop til at åbne. Nu med spoiler Savner mine 18" da de klædte bilen bedre men de kommer måske tilbage senere. God dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så fik jeg kobt et sæt nye/brugte skiver med adapter så jeg rykker caliber ud, de er 324mm skiver fra en Focus RS
Men de skulle passe på Peugeot med en lille spacer bag skiven. De burde kunne stoppe 1100 kg bil _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 WRC- Klar til rally | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16 >> 15 besök idag (184718 totalt) |