Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Regpapper på rallybil - Värt nåt?
2 besök senaste veckan (4019 totalt)
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2595


Trådstartare
Hoppas på hjälp av er Rally-kunniga här.

Köpte en BMW 323i E21 1979 rallybil för många herrans år sedan och plocka en del prylar ifrån till min dåvarande 02a. Bilen var enligt uppgift byggd på i princip ny gatbil, reggad som rallybil grp h 1981. Karossen var rostig bortom räddning så det var inget att spara på.

I hyllan ligger nu alltså regpapper, regplåtar, en gammal vagnbok och en pärm med fia-handlingar med mått och specar samt chassieplåtar som sågades ur karossen.

Tiotusenkronorsfrågan är då om detta har nåt värde? Förstått att det är gaska mycket administration och pengar kring rallybilar?


_________________
Rikard Ahlin
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Som jag förtsått från mina vänner som kör rally så JA det finns ett värde i det du har att sälja.

Vad använder dom det då till?
Jo dom bygger en ny bil och säger sen att det är den bilen du har papper på... fusk/bedrägeri och kan ju även vara jävligt farligt då största delen av bes. består ju i att kolla så bilen är säker...

Vad då din är värd? Ingen aning... den hade garanterat varit mer värd om det hade handlat om en volvo 940
Kan ju knappast skada att slänga ut en annons på något rallyforum.

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Neee du får ett nytt RY-chassienummer så det är nog ingen fara att göra ett karossbyte. Så länge inte alla tillåtna karossbytena är gjorda redan men det är nog inte så ny vagnbok så det är registrerat.


T ex min Volvo var en 81:a kaross med SBF nummer på en -75 registrering och min
Golf mk II är en 97:a...

_________________
Daniel Steiner
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



Då en grupp H 323 inte är särskilt eftertraktat utan det är apendix K som skulle vara det intresanta skulle jag gissa att det inte är värt många kronor.

Då den antagligen också saknar fordons pärm och aktuell vagnbok är papperna inte mycket värda heller.

Det som skulle vara intresant för någon skulle väll vara homologerings papprena för den som tycker det är roligt att ha som inspiration vid bygge.

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Allmänt banåkaforum
Regpapper på rallybil - Värt nåt?
2 besök senaste veckan (4019 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande