Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 328is -90 BMW Cup #25 Små steg mot comeback | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18 >> 3 besök senaste veckan (149819 totalt) |
Tackar! Det gäller att skärpa till sig med racerapporterna när herr Blixt skriver så bra som han gör. Egentligen har bilen vart driftsäker över förväntan. Det som har pajat har vart på grund av tidigare nödlösningar och genvägar. Att jag inte köpte en ny slavcylinder när jag bytte motor och låda visade sig vara dumsnålt. Däremot har jag märkt att grejer vibrerar loss på ett sätt de aldrig gjorde när jag körde i standardklassen. Jag brukar slänga mig under bilen mellan varje tävling och känna på länkarmar och bromsar m.m. Oftast är det nånting som har börjat släppa. _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
Jo, de bytte riktning för något år sedan. Tur att det kom upp på förarmötet _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
Dags att också jag ger dig lite cred för din racerapporter och inte bara "smygläsa". Alltid kul läsning som ger en inblick i ett litet clubraceteam.
Tråkiga problem men hårt kämpat, sånt ger resultat i slutändan! _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||
Bra rapport!
Kul att vi börjar hitta lite bra nivå på uppföljningen av våra race! Själv ska jag börja filma lite nästa säsong också har jag tänkt. Då blir det ännu roligare att lösa förhoppningsvis. Vad kör du med för kamera/ror ? _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||
Tackar! Alltid kul med uppskattning! _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
Ja så jäkla roligt vi har på banan och i depån är det inte mer än rätt att vi gör lite reklam oxå. Tycker absolut du ska börja filma! Fler än man tror tycker det är intressant att kolla på, dessutom är det lärorikt. Jag har en Gopro 3 (billiga versionen) framåt och en Gopro 2 bakåt. _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
Jag har roat mig med att skriva en artikel om hur det går till att köra en racingsäsong utan att bli ruinerad!
https://cardevikmotorsport.wordpress.com/2015/10/06/att-kora-klubbracing-pa-en-budget/ _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
Hatten av till din glöd och hur snabbt du kör din bil! Du är grym på att utnyttja din bil till max!
Håller på att försöka lära mig att göra det samma, går sådär. Och din kalkyl/budget gör en racesäsong, sugen på ett extraknäck som CFO i mitt raceteam? Usch, jag har kluvna känslor för 2015-säsongen. Kändes som stolpe ut för min del men samtidigt var det så sjukt kul att det var så tätt i vår klass! Soppatorsken på Gelleråsen blev mitt fall _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||
Intressant läsning för oss gatbilsåkare som har svårt att släppa tanken att man ju borde köra racing på riktigt egentligen. För egen del skulle jag behöva lägga till för mekplats, plats för släp med mera, men det är ju individuellt hur man bor förstås. Att köra tung, nyare gatbil som kräver modifiering för att hålla kostar mer kan jag säga ... Trevliga racerapporter och filmer också! _________________ Mikael Johnsson BMW 335i E90 (N54) Alpinweiss 3 |
||
Det har varit vädigt intressat att kika på klassen i år då det är väldigt jämt mellan de flesta kombo av motor kaross. Var kvar i klassen nu Andreas jag har änligen börjat damma av min bil inför 2016 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
Tackar! Jag hade min beskärda del av "stolpe ut" med en dubbel DNS på Gelleråsen, men jag tror inte jag hade kunnat rå på Gustavsson ändå. Jag minns att du hittade lite mer fart i bilen på tävlingen i Danmark, så jag har räknat med att du blir farlig nästa år Jag tar gärna vilket extraknäck som helst, så länge det ger betalt och har med racing att göra _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||
Jag vet att det inte är tillåtet med reklam här, så detta är bara en kungörelse
Jag har startat en webshop! Den är i ett uppstartskede just nu och tanken är att den skall växa under året. Jag har lite spännande saker på gång som kommer avslöjas vad det lider. Mycket nöje! http://www.cardevikmotorsport.com _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
Nu har jag fått feeling igen och i samband med semestern kom både tid och lust tillbaka.
Nytt kopplingskit deluxe. Pris under 2000 kr. Fördelen med standarddelar Anledningen till raset i Danmark (ej att förväxla med tuveraset, eller surteraset) var att gängorna till pinnen som kopplingsarmen vilar på hade blivit till margarin. Det var dock inga problem att borra och gänga om till en större storlek och göra en ny pinne. Passade även på att flytta avluftningen då det är trångt under bilen och den inte riktigt fick plats. Gjorde även en ny lösning för låsningen till växellänkaget av samma orsak Äntligen dags att stöka ner lite. Växellådan på plats i alla fall. Eftersom jag satte i motor och låda tillsammans när jag byggde bilen var jag inte säker på att det skulle gå. Nu vet jag. Övre startmotorbulten är dock ingen kul historia Grejar lite under locket också Insug påväg ur Insug ur M54B30-insug som väntar på lite kärlek Adapterplatta för M52tuB28-spjället Passar på att bygga om från fegisbromsar till tuffingbromsar när jag ändå är på G Satt några timmar igår och gjorde lite uträkningar, tror att jag har hittat ett vinnande koncept. Redovisning kommer här så småningom Om jag skulle råka få lite tid över i vinter råkade jag köpa den här. Ett Biesse chassi, troligtvis Formel C från sent 90-tal. Har även frambromsar, växelspak och kopplingshandtag ifall man vill balla ur på riktigt _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
Hej igen!
Det har inte gått som planerat med planeringen. Andra saker verkar ha tagit upp både tid och pengar. Nu är det dock ett litet ryck på gång. Nya frambelägg. Polymatrix A Enligt Wilwood ska det vara över 0,6 i friktionskoefficient över hela temperaturområdet med bra hållbarhet De gamla frambromsarna hamnar bak, med adaptrar i äkta hemmasmide Har ändrat på okhållarna lite för att bättre passa ändamålet Diffen får sig oxå en översyn, lamellerna såg ju ut "som vanligt" Tröttnade på att bilen inte alltid ville starta pga snålt med ström. Monterade ett 500A startrelä, nu låter det som nån slår på taket med hammare när man slår på strömmen _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 328is -90 BMW Cup #25 Små steg mot comeback | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18 >> 3 besök senaste veckan (149819 totalt) |