Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3, ... 58, 59, 60 >> 92 besök idag (289524 totalt) |
Låter betryggande, då kanske det blir ett CF insug i ett senare skede. Japp jag har nya huvudcylindern och absen placerad på förarsidan, tomt i lådan på passagerarsidan . Det vore grymt om du kunde hjälpa mig med det! Kanske inget man använder jämt men verkar ju riktigt bra på t ex blött. Har man ingen revmatch/mellangas vid nedväxlingar utan att man håller kvar gas med ttfs alltså? Det är ju inte i så många situationer man håller kvar gas vid en nedväxling på bana. Just det där att man kan få lite mellangas och en lite mjukare nedväxling vid en inbromsning inför en kurva t ex är ju det man vill åt. Falkenberg är rätt långt att åka för mig, men å andra sidan är det ju bland dom första tillfällena för säsongen så jag tror jag får svårt att hålla mig borta från det så förhoppningsvis syns vi då! |
||||
Håller man nere gaspedalen bara en ynka millimeter så mellangasar den på nerväxlingarna.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Jo då gör den ju lite mellangas om man håller ner pedalen lite. Antyder du att jag behöver lära mig vänsterbromsa? Det verkar ändå vara på ett annat sätt med uppgraderad mjukvara. Den här kör med uppgraderad mjukvara till SMGn. Svårt att tyda på en film, men upplever den som mer "smooth" och ändå snabbare i växlingarna. Dessutom mer rapp mellangas på nedväxling. |
||||
Jo men absolut, bra drag i maskinen också. Det enda som inte var smooth var väl körningen, men plus för attack
Vänsterbroms på bilar utan kopplingspedal är super, det är det som är grejen med växellådan, ...lite i alla fall. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Skulle behöva investera i ett nytt batteri. Verkar ladda ur sig ganska fort när bilen har stått ett tag.
Tänkte passa på att köpa ett lite mindre, nuvarande i M3an är ju gigantiskt! CSL kör med ett mindre på 55Ah jämfört med OEM M3 på 80Ah. Misstänker att ett OEM CSL batteri kan vara knepigt att få tag på och tänker inte lägga någon prestige i att det står rätt namn på batteriet. Kan gärna stå Biltema om det finns ett som passar. Fråga: Hur lågt vågar man gå i kapacitet för en 6-cylindrig motor? Mycket av strömförbrukarna, stereo, nav etc är ju borttaget och radion används knappt heller. Vill dock fortfarande kunna starta bilen ett antal gånger i en line-up kö utan att batteriet är dött... Tips om bra och prisvärda batterier? |
||||
Oj det var litet! Håller det att starta bilen några gånger i rad med? |
||||
Trillande in lite småprylar i veckan.
- 12mm spacers för mina kommande Apex-fälgar med ET35 - 75mm pinnbult - Låsmuttrar - Hjulmuttrar i aluminium Tyvärr mindre begåvat packat av leverantören då dom bara slängt ner bultarna löst i paketet. Paketet var det sen ett hål i efter frakten så två av pinnbultarna saknades...nya från England på väg. 75mm verkar funka fint för att det ska va tillräckligt med gänga kvar även med spacers på plats! Inspekterade även underdelen och hjulupphängningen bak på bilen för första gången. Något mer grejer bak än på Saaben Förstår även varför det är knepigt att justera ride height med fjädern på originalplatsen. Svårt att komma åt även då bilen är hissad med hjulet på! Får se om man kanske räknar om lite utväxlingar etc senare och klämmer dit en coilover-lösning. Inte vidare ofta man justerar åkhöjden förvisso. Mer grejer är på väg! Surt att det kräks ner snö ute nu bara |
||||
En laddning däck damp ner på jobbet igår! Tack Martin G på Wheelbase för leveransen. |
||||
Ja absolut. Dom håller inte i evighet om man laddar ur dom helt. Men för 369kr eller vad dom nu kostar så kan man byta var 3:e år utan dåligt samvete. _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Supersprint burken monterad!
Stötte dock på lite patrull när gamla burken skulle väck. BMW har gjort hela systemet rostfritt, men dom glömde visst att tillverka flänsarna som håller samman sektionerna i rostfritt med...= Flänsar och bultar ett med naturen. Blev massage med vinkelkapen. Det dumma är att ena änden av systemet är konad och således är det omöjligt att få bort flänsen och därmed även omöjligt att komma åt och få ur fastrostade bultar. BMWs lösning: Köp helt ny sektion 2 så får man ju med en ny fläns redan monterad! ...helst inte, så lite surfande på eBay så klickades dessa hem Delade flänsar, givetvis i rostfritt. Monterat med nya fräscha packningar. Upptäckte även att ena gummiupphängningen till slutburken va lite sprucken så det blev en ny där med. Passade även på att byta ut samtliga bultar och muttrar till upphängningarna och systemet till rostfritt. Så nu ska det nog iaf inte bli några problem att lossa grejerna igen! Mysigare ljud helt klart och sanslös skillnad på vikten Nu håller vi tummarna att ljudet är på rätt sida 95dB med... |
||||
Beställde härifrån: http://www.ebay.co.uk/itm/1517452485 Från England med så rimlig frakt och ingen tull |
||||
Jag köpte ett CSL batteri till min E46som funkade alldeles utmärkt i de 2 säsonger jag använde det, kör alltid med en Ctek laddare på vintern när den står avställd.
Tror jag betalde runt 2000:- för det, Inte billigast men är ju beprövade grejer.
_________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||
_________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||||
Tror originalburken väger nånstans 24kg och Supersprint runt 11kg! |
||||
|
||||
|
||||
Jajjemen, brorsan pysslar fortfarande med sin gamla saab även om han verkar ha tappat lite motivation på sistone. Festivalerna har lite andra regler, men du kan absolut åka R-däck där också. Jag körde förra säsongen på just Supersport, gjorde även en jämförelse med helt nya Advan Neova R och jag åkte fortare på Supersport så det är absolut bland det bästa däcken för club. Fina uppgraderingar du gör, ska bli roligt att träffas och få se bilen _________________ Mattias Nordenström |
||||
Underbart ljud och vilket klipp det är i bilen! Fast 95db, _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul | << 1, 2, 3, ... 58, 59, 60 >> 92 besök idag (289524 totalt) |