Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 3,0 TRK-Racing, MSLS kl 2 segrare 2017 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 5 besök senaste veckan (71325 totalt) |
Tack! Har hänt lite i veckan Nya elsystemet börjar blir färdigt. Bara inkoppling av switchpanelen på kardantunneln, batterikabeln och blinkersrelät kvar (får hem reläet på måndag). Sen ska det ju kopplas in till sprutet också, men alla kablar till det är förberett. Styrväxeln från E46 har hittat dit också: Baktill börjar det likna nåt. Bakvagn, diffkylare, vingfästen osv är på plats. Tankpanelen blev riktigt schysst med lite färg på sig! Måste få lite färg på de nya plastdelarna också sen börjar det likna något! Förhoppningsvis åker motorn i nästa helg /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Idag är det 5 veckor kvar till seriepremiären och arbetet med att få ihop bilen fortsätter...
Switchpanelen är klar: Bockade även en liten hållare för reglaget till bromsvågen: På plats: Nu ska det bara kopplas in också... Diffkylningen är på plats. ska bara göra nya slangar då vi flyttat pumpen från förra året, samt att det numer är regelkrav på pressade oljeslangar. Har knäckt till en batterihållare också som jag provmonterat: Imorgon åker förhoppningsvis motorn i /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Tackar! Även idag har det hänt lite De nya plastdelarna har fått lite färg på sig... Senaste leveransen från badassparts.se, värmepaket och defrostermunstycke Och på plats: Motorn har kommit på plats igen också: Det fortsätter att rulla på iaf _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Får jag protestera lite....? Går det inte att sätta fläkten på andra sidan av elementet, så ni kan få slanganslutningarna utanför cupen ? Man vill ha så lite slangar med varmvatten inne i bilen, som möjligt ! Jag känner en Dansk som badat i kylvatten.......och han är inte lika snygg.....som innan, _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det får du så gärna Mycket bra idé! Så fick det bli: Blev ju mycket bättre! Batteriet är nu monterat och klart: Blev ännu bättre med tankpanelen när bakluckan fick färg på sig också _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Det är kul att följa denna tråd. Många fina lösningar och det är tydligt att ni tänker efter först innan ni beställer prylar eller börjar jobba. Sedan är de sista 3 sidorna av tråden ett klart inspirerande svar på den inledande motgången.
_________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" "This escape room sucks! - Again, Sir, this is a psych ward." KHmotorsport.se GMAB |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Tack för alla positiva kommentarer!
Ibland blir man dock lite trött på sig själv för att man är lite för noga... Tar ju så lång tid! Nu är iaf "manöverpanelen" inkopplad och klar Bara att ösa vidare! _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Arbetet pågår för fullt fortfarande, mest med en massa småsaker som det inte är så kul att lägga upp bilder på... Fast några bilder kan jag väl bjuda på!
Motorhärvan är klar och det blev en del rensat... Breddare bak inpassade, nu väntar bara lack och montering Sopparör och bromsrör dragna i bilen: Instrumentpanel färdig med folierad ovansida för att slippa reflektioner i framrutan: Locket till tanken börjar ta form... Ska bara göras hål för nivågivare och AN-kopplingar. /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Uppdaterar med lite påskgodis såhär inför helgen.
Bränslesystem från BJP Race: Elsystemet är klart och provat. Allt funkar som det ska Invändigt börjar det ta form: Likaså utvändigt: Vi väntar på lite kopplingar för att få ihop bränslesystemet, sen är det inte mycket kvar till uppstart! _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Tackar! Sant som du säger att de är mest skyddade i mitten av bilen. De hamnade där dels på grund av att det var lättast att dra de där men också för att jag inte ville dra sopprören ihop med batterikabeln. /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Tackar! Det är rörklammer som man kan hitta i flygplan. Vi hade såna liggandes på jobbet... Var man kan få tag i nåt liknande vet jag tyvärr inte. /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 3,0 TRK-Racing, MSLS kl 2 segrare 2017 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 5 besök senaste veckan (71325 totalt) |