Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Clio 172 Helsinge motorstadion, Olje-indikering vid tomgång
1558 besök totalt
overclocked
Gävle
Här sen Jun 2015
Inlägg: 94


Trådstartare
Nu har jag begått banpremiär med Clion. Jag besökte Helsinge motorstadion (på Flygstaden) utanför Söderhamn. Hatten av till arrangörer. Kan rekommmendera en körning där på deras "Prova-På-Racing"-dagar, oasvsett modell och banvana.

Allt gick bra så även bilen.

Bromsar: Allt fungerade GRYMT hela dagen. Ingen mattning alls och fin känsla tyckte jag..

Motor: Gick väldigt bra, drar fint till minst 7200v men gav mig ofta vid 6500-6800v för att spara motorn. Ett hästar till skulle inte skada.

Chassi: Mycket lite krängning tack vare Bilstein Coilovers. Vet inte om det är optimal inställning.

Däck: 2013 märkta Toyo Proxes R1R 195/15". Fungerade bra men verkade överhetta efter typ 8 varv.. Ytterdäcket varmast i yttre delen.. Skiljer kring 6 grader mellan inner/ytter. Misstänker att mer negativ Camber skulle justera detta. Camberbultar på gång..

Saker som jag la märke till:
Nåt som tog i nånstans vid kraftig kurvtagning (konshikan). Kan det vara motorn tro? Nån som har nån idé?

Oljelampan/STOP tändes/blinkar vid tomgång efter 10 snabba varv, 1 kylvarv och en extra tur för att kyla mer. Gasar man lite så släcks den direkt och den visade sig aldrig ute på banan vad jag såg.. Nån som har någon idé?

PS: Du med Porschen, SMS:t kom aldrig fram. Skicka gärna PM så vi kan höras vidare. DS

_________________
Magnus Wedmark
Citera
RenaultSport
Clio 172 Helsinge motorstadion, Olje-indikering vid tomgång
1558 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande