Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Prova på drifting med "standard"-bil?
2480 besök totalt
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707


Trådstartare
Skulle vilja prova lite drifting då jag råkar har en 940 ståendes med svetsdiff och lite mer laddtryck än original. Men går det att hitta sådana evenemang? Gärna i närheten av Nyköping, sörmland, eskilstuna.

Vet inte om det finns för bilar som inte har bur och riktiga stolar?

Är inte helt bekväm med att prova på drifting på gatan för det är så pinsamt när det bär iväg åt fel håll.

Tacksam för tips.



_________________
Karl Vestgöte
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Karl V skrev:
Skulle vilja prova lite drifting då jag råkar har en 940 ståendes med svetsdiff och lite mer laddtryck än original. Men går det att hitta sådana evenemang? Gärna i närheten av Nyköping, sörmland, eskilstuna.

Vet inte om det finns för bilar som inte har bur och riktiga stolar?

Är inte helt bekväm med att prova på drifting på gatan för det är så pinsamt när det bär iväg åt fel håll.

Tacksam för tips.



Ring och hör med www.bjorkvikring.se , där brukar de väl drifta?

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8017



Kolla med Tobias Nyström här på rejsa.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707


Trådstartare
Tack för alla svar! Nu har det kommit upp information om drift day på lördag på gröndalsbanan i Eskilstuna:

https://www.facebook.com/events/160737214323400/

Jag ska försöka komma dit med min 940, inga större ambitioner förutom att få testa att åka lite bredare på ett säkrare sätt.

_________________
Karl Vestgöte
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707


Trådstartare
Hepp!

Brorsan och jag kom dit med 940n och lyckades sladda lite. Trevligt arrangemang, lite väntetid för att få komma ut på banan mitt på dagen men de två sista timmarna var det i princip fritt att åka hur mycket vi orkade. Avslappnad och trevliga funktionärer som snällt förklarade hur allt fungerade, vi kom sent så vi missade förarmötet men det var inga problem att få den informationen senare.

Lite strul med kabeln mellan tändspole och fördelare gjorde att fick vi felsöka lite mycket. Bränslesystem, vevaxelgivare och ta bort avgasröret för att titta om katten satt i halsen.

Förvånande vad halt det blir när man överhettat bakhjulen i två varv! Också förvånande hur länge ett par riktigt slitna sommardäck håller när man nybörjardriftar, de är ju inte slut bara för att korden börjar titta fram.

Kul att prova och rolig bana för inte så starka bilar.

_________________
Karl Vestgöte
Citera
Allmänt banåkaforum
Prova på drifting med "standard"-bil?
2480 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande