Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 323i E30 -85 "Le Magnifique" | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 65 besök senaste veckan (98878 totalt) |
Här är äntligen tråden för "Le Magnifique" - en dedikerad banracingbil men som i nuläget även ska vara godkänd för gatan!
Här nedan är en summering av bilens nuvarande status och modifieringar. BMW E30 323i -85 Motor : M20B23 (143hk@6000rpm) Tjänstevikt (original): 1240 kg Tjänstevikt (omregistrerat) : 1060 kg Tomvikt (trackday klar med 18 liter bensin utan förare) : 1029 kg Tillverkningsdatum : 1985-01-02 Färg : Burgundrot Metallic (199/3) Utrustningskoder : PDF NU DÅ Bromsar Bromsvätska : ATE Super Blue Racing och ATE Typ 200 Huvudbromscylinder : BMW E32 735i (25.40 mm) Bromstrycksregulator : Tilton 90-2003 (justerbar) Bromsar Fram Bromsskivor : Corvette C5 (325x32 mm) Bromsok : BMW E36 M3 (60 mm) Bromsokshållare : BMW E36 M3 Bromsbelägg : Carbotech XP8 Bromsar Bak Bromsskivor : BMW Z3 (272x10 mm) Bromsok : BMW E30 M3 (38 mm) Bromsokshållare : BMW E36 316ti Compact Bromsbelägg : StopTech Sport 309.03960 Handbromsdetaljer : BMW Z3 Transmission Växellåda : Getrag 260/5 (original) Växellådsolja : Biltema ATF Dexron III Växellådsbussningar : T-Parts (POM aka Delrin) Drivaxlar : BMW E30 325i Differential : BMW E30 325i (Limited Slip Differential 25%) Differentialbussning : Millway (POM aka Delrin) Chassi Fram Fjäderben : BMW E30 323i 51 mm (original) Bärarmar : BMW E30 323i (original) Bärarmsbussningar : Millway (Excentriska) (POM aka Delrin) (excentriska för ökad caster) Stötdämpare : H&R Cup-Kit Sport (H&R P16-1001-01) Fjädrar : H&R Cup-Kit Sport (H&R 31003-1) Topplager : Millway (ställbart caster & camber) Krängningshämmare : BMW E30 325i M Sports Suspension (20.0 mm) Nav/Hjullager : BMW E36/E46 (5-hål) Chassi Bak Subframe : BMW E30 325i Subframebussningar : Millway (POM aka Delrin) Bärarmar : BMW E30 325i (större hjullager = 42x75x37 mm) Bärarmsbussningar : Millway (POM aka Delrin) Stötdämpare : Okänt (BM002H B07) Fjädrar : Supersport 60 mm (Supersport 75139) Topplager : Millway (ledlager) Krängningshämmare : BMW E30 325i M Sports Suspension (14.5 mm) Nav : BMW Z3 (5-hål) Hjullager : BMW E36/E46 (33 41 1 130 617 = 42x75x37 mm) Elsystem Batteri : Gel, 18Ah, 12V, 6.1kg Distributionsblock från SeaSea (kopplat till batteri med 25mm2 batterikabel) Original kabelhärva rensat med endast det absolut nödvändiga kvar _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Innan tråden för "Le Magnifique" dras igång så kan det vara lämpligt att visa de två
andra bilarna som ledde fram till att bygga en dedikerad banbil. BMW 518i E34 -93 Första bilen som det blev bankörning i var en calypsoröd BMW 518i E34 -93 (finns en long story varför det blev en så nära icke-optimal banbil man kan komma). 113 hk för 1500 kg... På rakan på Knutstorp hann man med att brygga en kopp kaffe och ta sig en fika :-) På Anderstorp hade jag nog hunnit med ett långkok... Modifieringar * Bromsbelägg fram (Ferodo DS2500) * Lågprofildäck :-) Men det spelade ingen roll, den ledde mig in på bankörning och det visade sig vara otroligt kul att köra! Foto : Bilsport Magazine _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Och en kort presentation av den andra bilen innan vi drar igång "Le Magnifique"-tråden på allvar!
BMW 535i E34 -89 Den andra bilen som jag körde på bana med var en BMW 535i E34 -89 (royal blue metallic). Lite trevligare motor, rak sexa på 3.5 liter som ger 211 hk. Den är dock endast temporär, därför får den kallas "wannabe banbil". Den kommer tyvärr inte att uppgraderas något nämnvärt, utan all tid och pengar läggs på den "riktiga" banbilen som jag ska försöka få iallafall körklar till våren/sommaren 2015. Därför har den bara fått ett par mindre modifieringar * Bromsbelägg fram (Ferodo DS2500) * Bromsvätska (ATE Super Blue Racing) * Moccaratt för lite trevligare grepp (fast vad hjälper det när man glider runt som en hal tvål i skinnstolarna) * Lågprofildäck :-) Men den har redan använts som övningsbil i några bankörningar och några till blir det nog i den! Mer info läggs in efter hand som det händer! Så var det dags för en snabbare översyn av framvagn och bromsar inför sista bankörningarna i år. Beläggen fram (Ferodo DS2500) börjar snart sjunga på sista versen, verkar även vara lite erosion på trailing edges. Är dock överlag nöjda med dessa, men till nästa säsong ska det provas Carbotech XP8 (från PEAN). När jag ändåså hade allt lätt åtkomligt så passade jag på att måla lite thermal paint och temperature sticker, är mest allmänt nyfiken vilka temperaturer som dessa registrerar på en helt omodiferad gatbil med vanliga gatdäck. Blev såklart stressmek inför bankörningen på Knutstorp i helgen som gick. Kraftiga vibrationer när man bromsar lätt vid ~90 km/h betyder att bussningarna till de övre länkarmarna är slut (var snart 10 år sedan sist och med ett antal bankörningar så var det inte oväntat). Hade kompletta övre länkarmar liggandes, men var nyfiken på att prova polyuretanbussningar. Så, Powerflex eller Strongflex? Drog till med Strongflex med 90 ShA hårdhet - mest på skoj/nyfikenhet och för att själv få egna erfarenheter (hört både bra och dåligt). Försvann de ursprungliga vibrationerna? Definitivt! Men nu har jag ganska jobbiga vibrationer mer överlag i hela framvagnen vid hårda inbromsningar och över hela hastighetsskalan... Suck... Gått igenom hela framvagnen (inklusive mätt bromsskivornas skevhet) och kunde inte hitta något uppenbart glapp/slitage någonstans. Enda jag kan komma på är att det kanske är lämpligt att sätta lika hårda bussningar i de undre länkarmarna också. _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Nu drar vi igång "Le Magnifique"-tråden!
Efter att ha provat på lite bankörning med vanliga bruksbilar var det dags att ta steget till en dedikerad banracingbil. Nu har jag haft den här bilen (BMW E30 323i -85) några år men projektet gick mest på tomgång och inte mycket blev gjort, men nu på senaste tid har jag fått i en växel iallafall och den bör vara klar för en första provkörning till våren/sommaren 2016! Så framöver kommer det att komma lite beskrivningar över vad som gjorts. Såhär såg utgångsobjektet ut! BMW E30 323i -85 Motor : M20B23 (143hk@6000rpm) Tjänstevikt : 1240 kg Tillverkningsdatum : 1985-01-02 Färg : Burgundrot Metallic (199/3) Utrustningskoder : PDF _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Ja, nu jäklar har det äntligen blivit lite fart på detta. Ser även att du har fart på ditt bygge också Enda problemet inför besiktningen är ju den där förbaskade styrledsdamasken som i princip ligger emot bromsskivan - verkar som jag är den enda i Sverige med det problemet :-( Ska ta en titt närmare titt på det en regning ledig dag... Du verkade ha klarat dig undan det problemet - vi hade ju en hel del broms/nav/et/bärarmar diskussioner Kommer inom kort att slänga upp lite bilder på den problematiken här i tråden... _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Som alla BMW E30-ägare vet så är alltid första steget att täppa igen rosthålen i golvet :-)
Överst till vänster Började med att rensa bort alla dämpningsmattor (eftersom jag ändåså var tvungen att ta bort en del för att kunna svetsa så kunde jag lika gärna rensa hela kupén på detta). Har läst om många metoder, men det jag fick att fungera bäst var lagom värme med en Biltema-värmepistol och ett lämpligt spackelverktyg. Överst till höger Jag är hyffsat säker på att det hålet inte fanns där från början... Nederst till vänster Fanns en hel del som behövde svetsas, så röken låg tung i kupen... Nederst till höger Ett trevligt och praktiskt husdjur att ha i garaget _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Jasså det är du Jag får tacka för all info och att du orkade lyssna på mig hahah Har köpt nya fjäderben och nav nu så hoppas mina bromsar kommer passa och inte tar i någonstans Jaa lägg upp massa bilder hoppas vi ses nånstans i sommar _________________ Kim byström |
||||
Dags att göra catchup här i tråden och beskriva vad som gjorts - så jag kommer ifatt med hur bilen är idag!
Först en summering, allt började som sagt med att all inredning revs ut. Framstolar revs ut och även baksäten revs ut. Dessa baksäten ska aldrig mer tillbaka in. Bilen ska omregistreras för att endast ha 1 passagerare. All övrig inredning revs ut också - väldigt lite som ska tillbaka. På de här äldre BMW-modellerna så brukar fabrikslappen med tillverkningsinfo och alla utrustningskoder vara fastsatt under baksätet. Och det var den även här :-) Det var många kilo dämpningsmaterial och mattor som kapades ut och slängdes! Sen kom det mindre glamorösa jobbet att ta bort alla asfaltsmattor. Gick snabbast att värma upp med luftpistol och sedan lyfta/bända bort i stora sjok. När allt var klart målades golvet med svart Biltema 2K Polyuretanfärg. Tyvärr togs denna färgen bort ur deras sortimentet nu under våren 2016. För den var bra och har använt den till många komponenter. Iallafall - så här blev det efter målningen! _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Att swappa elektriska mot manuella fönsterhissar var nästa åtgärd!
På denna bilen satt faktiskt elektriska fönsterhissar fram! Men för att reducera vikt och komplexitet så vill ju ju ha manuella såklart! Provade att ta bort bara motorn, men det gjorde att rutan sakta kasade ned hela tiden. De gamla elektriska fönsterhissarna åkte ut! Manuella inhandlades! För er andra med E30, tänk på att man bytte från s-formade till sax-formade lyftmekanism vid facelift dvs runt 04/1988 och de är inte interchangable (tex så är fästet som som sitter fast i sidorutan annorlunda). Monterade och redo att användas (jo jag vet att vev saknas på bilden men det fixades enkelt i efterhand)! _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
=== M O T O R R E N O V E R I N G ===
Sen var det dags för en genomgång av motorn. Eftersom planen är att montera en annan motor lite längre fram så nöjer vi oss med att rengöra och göra en allmän genomgång och kontroll av motorn. Här har vi utgångsläget, en gammal och smutsig (men fullt fungerande motor) Med motorn urlyft kunde man ju passa på att göra en enklare rengöring iallafall _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
=== M O T O R R E N O V E R I N G - D E M O N T E R I N G ===
Med motorn urtagen så var det bara att börja skruva isär den... Ser att det sitter den gamla typen av topplocksbultar (sexkant-skalle) som hade ett rykte om sig att kunna gå av. Nya topplocksbultar ska ju användas och de kommer att vara av den nya typen (Torx-skalle). I övrigt såg toppen och blocket helt OK ut. Block rengjort och inspekterat, inget alarmerande kunde hittas - allt såg OK ut. "23 6E W" instämplat på blocket är motorbeteckningen. 23 för 2.3 liter, 6 för sex cylindrar och E för insprutning. "24193579" ska tydligen vara motorns tillverkningsnummer. 2 är assembly line (M20) 419 är serial number 3 är factory code (München) 579 är production day Även kolvar, kolvringar och kolvbultar såg bra ut - så inget av detta byttes ut (är trots allt en enklare budgetrenovering). _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
=== M O T O R R E N O V E R I N G - D E M O N T E R I N G ===
Dags att demontera toppen och göra en enklare inspektion och rengöring. Men först en enklare kontroll av hur täta ventilerna är. Fyllde förbränningsrummet med bensin och sen observerade om och var det läckte. Ett par avgasventiler läckte en anings men inget alarmerande för denna budgetrenovering. Denna topp har faktiskt härdade ventilsäten (så den behöver inte köras med blyersättningsmedel). Härdade ventilsäten infördes 09/1984 och framåt för M10, M20, M30, M88 och S14 motorerna. Kamaxel och vipparmar var något slitna men bör fungera en eller två säsonger (då det är planerat att en nyare motor ska monteras). Fördelarlock och rotor har tydligen aldrig bytts, det verkar vara samma som monterades i fabriken när bilen byggdes den 2:a Januari 1985 :-) Ska nog passa på att byta detta nu :-) _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
=== M O T O R R E N O V E R I N G - M O N T E R I N G ===
Så blev dags att montera ihop motorn! En drös med nya delar inhandlades! Sen är det bara att plocka ihop motorn - sen får man hoppas att man inte står där med en enda skruv kvar och undrar var den skulle ha suttit :-) Detta var en temporär budgetrenovering, så syftet var främst att endast öppna på locket och kontrollera skicket på allt och skruva ihop det igen. Ram- och vevlager återanvändes faktiskt (de var i bra skick). Ramlageröverfallsskruvar återanvändes. Vevlageröverfallsskruvar köptes nya. Alla packningar och packboxar byttes ut. Kamrem och spännhjul byttes ut. Vid montering lades ett tunt lager av Red Line Assembly Lube (då det skulle ta lite tid innan jag skulle kunna starta upp motorn). Innan man hängde på kamremmen så nollades motorn. Inställning av tändning görs senare (vid monteringen sätter man dit fördelaren på ett ungefär och finjusterar senare). Nollningen av kamaxel/vevaxel på den här motorn är enkel. * Vevaxelns hub har ett märke som man ska stå på. Vibrationsdämparen har även ett TDC märke som man ska stå på (när man har vibrationsdämparen monterad som ju skymmer ovan) * Kamaxelns remdrev har en pil som ska peka mot ett märke på toppen. Sen var det bara att hinka i prytteln _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
=== S L A N G U T R E N S N I N G ===
I samband med inspektionen av motorn passade jag på att rensa upp i slangdjungeln! Den här motorn hade lite väl många slangar för min smak! Först bort med allt skräp! Det första som gjordes var att ta bort secondary air injection systemet. Har som uppgift att suga in och tillföra frisk luft till avgaserna (så nära avgasventilerna som möjligt) vilket skapar en exoterm reaktion som förbränner HC och CO. Normalt sett används detta system endast vid kallstarter (då HC och CO nivåerna är som störst) med hjälp av elektriskt styrd luftpump och ventil men på den här motorn är det ett väldigt simpelt system som alltid är aktivt (frisk luft sugs in hela tiden med hjälp av avgaspulserna och två backventiler ser till så att flödet går i rätt riktning). Så jag rev bort de rör och slangar som hörde till detta system. Kvar fanns hål i grenrören som behövde pluggas. För detta återanvände jag de ihåliga muttrarna och lade 10-öringar i botten för tätning (behövdes slipas lite lätt runt kanterna för att passa). Bilder på ännu en förenkling som gjordes (borttagning av tidigförställning). På denna motor ändras tändinställningen (tidigförställning) vid hastigheter över 65 km/h respektive inläggandet av den fjärde eller femte växeln. Detta behövs inte på min banbil (det är endast för reducering av avgasnivåer). Notera att det även sitter de två "vanliga" tändinställningsmekanismerna (vakuumstyrd senförställning respektive centrifugalstyrd tidigförställning). Kort och gott så tog jag bort följande - en switch på växellådan - en magnetventil på luftfilterburken - en vakuumledning från insug->solenoid->fördelare Uppvärmningen av gasspjället åkte all världens väg! Sen var det dags att få bort ännu mer slangar! Här är en schematisk bild över de större slangarna på en M20B23-motor (de små vakuumslangarna är inte med). Blått är kylarslangar och rött är luftslangar. Bilderna visar före och efter "förenkling". Jag tog alltså bort uppvärmningen av gasspjället (se ovan). Men jag tog även bort "förhöjt tomgångsvarvtal vid kall motor". Det sitter en luftventil (som styrs av temperaturen på kylarvattnet dvs kallt=öppet varmt=stängt) och denna leder förbi en viss mängd extra luft runt gasspjället när motorn är kall (och därmed höjs tomgångsvarvtalet). Allt detta skräp plockades bort (och det är vad de svarta kryssen i andra bilden visar). Långt senare var det dags för uppstart/provstart av motorn. Eftersom jag slitit ut hela elsystemkablageriet för "förenkling" så fick jag montera tillbaka det temporärt och styrboxen satte lite temporärt på en kakburk. En tid därefter gjordes även en kontroll av bränsletrycket (använde kit från Biltema - fungerade alldeles utmärkt). Även ett enklare spridarbalanstest gjordes (för att avgöra om spridarna sprutar in någorlunda jämn mängd bränsle). _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Måste bara säga att det är fantastiskt kul att läsa dina uppdateringar. Bra bilder med goa förklaringar på lösningar som jag inte reflekterat över tidigare. Mycket utbildande och lärorikt, hatten av!
_________________ Lukas Johansson |
||||
Oj, det var roligt att höra Brukar dyka frågor lite då och då om de ändringar jag gjort (nu senast från en person i SoFlo), så tänkte då kunde man skriva lite kort om det - medans det fortfarande är någorlunda fräsch i minnet :-) Ligger som sagt "lite efter" så det kommer mer info kring andra områden efter hand (nu närmast är det nog kort beskrivning av bränsle/bromsledningsdragning och elsystem). Som sagt, det kommer mer :-) _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
=== G E N E R A T O R ===
Den här gången tar vi oss en titt på generatorn (från en BMW M20B23-motor) och dess infästning. Notera att generatorns infästninghål kan se lite olika ut. På min BMW 323i -85 så används bussningar i generatorn men detta används inte på senare modeller som tex BMW 325i -88. Bilden nedan visar generatorn från en BMW 325i -88 (till vänster) och generatorn från en BMW 323i -85 (till höger). Märkte att generatorn satt något snett. Så jag insåg att både bussningar och även lagerbocken behövde bytas. Ny lagerbock införskaffades (gammal till vänster och bättre begagnad till höger). De gamla bussningarna var bara skräp helt helt enkelt. Låsringen togs bort och därefter togs den genomgående hylsan ut också. Sen så bankades den gamla bussningen ut (som består av två delar). Nya bussningar inhandlades (gjorda i någon typ av polyuretan) och monterades. De gamla hylsorna snyggades till med WD-40 och 1200 korn sandpapper. _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
=== B R Ä N S L E S Y S T E M ===
Så blev det dags att se över HELA bränslesystemet. För de 30 år gamla delarna som satt där nu såg inte helt mumma ut! Ja, såhär ser en 30 år gammal bränslepump ut :-) Började med att riva ned allt, bränslepump, ledningar och bränsletank. Här under baksätet sitter bensintanken normalt sett. Ny tank inhandlades som var kapad itu och ihopsvetsad. Den rengjordes och därefter målades med Biltemas 2K polyuretan färg. Högra sidan är den som ska behållas, då det är där nivågivaren sitter. Lösningen på hur avluftning av bensintanken ska ske. På denna tiden (bilen tillverkades 1985) ventilerade man fortfarande ut bensinångorna från bensintanken ut i friska luften (idag är det inte tillåtet utan det samlas upp i en kolkanister och ångorna därifrån matas in i insuget som sedan deltar i förbränningen). Fanns en rostig slanganslutning på övre delen av påfyllnadsröret som jag kapade av och gängade dit en slangnippel med vanlig rak rörgänga (G 1/4") som tätades med bensinbeständig gängtätning (Loctite 542 i det här fallet). På denna nippel sätts sedan en slang som går till ett litet minibränslefilter och som sedan ventileras mot atmosfären. Detta gör att ångor/övertryck kan ventileras ut samtidigt som luft kan sugas in när bensin förbrukas. Här har påfyllnadsröret monterats och här kan man se lösningen med nippel, slang och minibränslefilter. Allting döljer vi bakom en plastkåpa. Normalt sitter det lite fler slangar och även ett expansionskärl här i hjulhuset men pga rost, kostnad och andra problem (men även hur framtida lösningar ska se ut) så togs dessa delar inte med. Ett problem som uppdagades långt senare var att det blir lite problem att fylla på bensin när tanken är relativt full, bensinen rinner inte ned tillräckligt snabbt i bensintanken - den stannar kvar i påfyllnadsröret ett bra tag innan den rinner ned... Något jag får klura på längre fram... Provmontering i tunnplåt hur jag tänker mig att infästningen av bränslerören undertill på bilen ska ske. Helt vanliga gummiklädda klammer som nitas fast. Bränslerören kapar och bockar jag till själv. Det blev vanliga 8 mm (yd) bränslerör i koppar. Fast jag behöver ju en fläns i ändarna för att inte bränsleslangen ska kunna komma loss. Tog fram min bromsrörskoningsverktyg och gjorde en SAE single flare och det blev alldeles utmärkt! Tips till mig själv och alla andra - gör en mycket mindre flare än vad jag gjorde. Jag gjorde en alltför stor flare och det var ett helsike att få på bränsleslangarna (och för att få av dem så måste jag skära upp slangarna). Sen var det bara att mäta och bocka till, provmontera, böja till, provmontera, böja till och sen var det klart. Nämnde jag att jag bockade åt fel vid första försöket? Var ju bara att slänga det röret och börja om :-) Här sitter nu matar- och returledningarna, blev helt ok. Nu var det dags för bränslepumpen. Det är fortfarande originalmotorn som sitter i bilen så jag körde vidare på originalbränslepumpen då det inte var några problem med den när jag ställde av bilen (vilket var ett misstag som ni ser längre ned i tråden)... En aluminiumplåt klipptes ut, rundades av i hörnen och böjdes till (mot första lämpliga stolpe) för att matcha konturen av undersidan av bilen. Fyra hål borrades för att fästa aluminiumplåten under bilen medans själva bränslepumpen nitades fast med två gummiklädda klammers. Mellan chassi och aluminiumplåt monterades gummikuddar som fästes med skruv och gänglåsning (Loctite 2701). Alla ledningar dragna och nu var det dags för provkörning av bränslepumpen! Dit med ett par testsladdar som kopplades till ett testbatteri och full fart! Och massivt bränsleläckage! Visade sig att det enda som var fel var att ett par o-ringar tydligen inte gillade att ha arbetat i bensin i 25 år plötsligt fick vara i friskluften i över 5 år... Nåja, en billigare reservdelspump fick inhandlas i all hast... Sen var det ju det här med bränslefiltret. Bestämde att tills vidare så skulle jag behålla placeringen av bränslefiltret där fram i motorutrymmet. Det blev toktrångt tillsammans med bromsbalansjusteringen och huvudbromscylindern från en BMW 7-Serie (E32 750i). Fick shimsa ut fästet för bränslefiltret med ett par brickor - i övrigt gick det bra (ren tur då jag inte provmonterade innan). Korrekt bränsletryck mättes också upp (se inlägget ovan om motorrenoveringen). _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Vad roligt att höra! Jo, ligger ju massa år efter (några av bilderna är från 2009) så försöker komma ikapp så att säga så att det blir i någorlunda kronologisk ordning. Kan ju avslöja att jag provade bilen för allra första gången nu i lördags på trackday på Sturup Raceway Som sagt, mer kommer _________________ Henrik Johannisson BMW 323i E30 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 323i E30 -85 "Le Magnifique" | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 65 besök senaste veckan (98878 totalt) |