Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab 9000 Supertouring -94 Ackerman funderingar
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 38, 39, 40   >>
21 besök senaste veckan (328425 totalt)
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877


Trådstartare
i söndags 12:50 kom det en liten flicka till världen Och såhär uppspelt blir hon när hon får sitta och kolla på F1 med sin pappa



Bilen kommer nog få vila lite nu medans vi kommer till rätta hemma men jag har lite planer på vad ja ska prova med aerodynamiken fram för att kanske få de lite bättre så kommer film när ja hunnit prova mina ideer

_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
Sonus
Trondheim, Norge
Här sen Dec 2007
Inlägg: 178



Grattis

_________________
Niels Christian Nielsen
'17 BMW 340i M-Sport
'67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8
`04 TVR T350
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3354



Sonus skrev:
Grattis

Grattis

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Grattis

Dom första 18 åren är väst

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877


Trådstartare
Tack alla

Nu har jag äntligen fått lite färg på bilen

Finishen på bakskärmen vart helt okej för att vara sprayburk De som var lite irriterande var att ja hade missat lite att spackla upp 2 bucklor ordentligt men men de får ja väl leva med.




Vart också lite färg inne i bilen på golvet



_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877


Trådstartare
Nu har ja gjort ett försök att komma ut med bilen å köra lite, tyvärr så gick de inge vidare :P Vattenpumpen har börjat på att ge upp vilket resulterade i att remmen hoppade av så fort jag gasade lite. Jag vart ståendes mitt ute i skogen utan verktyg eller nått men med mkt vilja och en lämplig pinne som ja hittade så lyckades ja till slut få tillbaka remmen

Chassit känns riktigt lovande de lilla jag har kunnat känna på de men skulle vara kul att få gasa lite mer å pressa de ordentligt

Sen har jag också blivit husägare nu så kanske inte blir så mkt gjort på bilen i vinter men den funkar iof som den står och nu har den ju ett eget garage att bo i med i huset så de blir bra

Här står bilen å skäms med en multirem som har hoppat av, vart iaf en bra bild



och en till bild


_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877


Trådstartare
Jag har tyvärr inte hunnit göra mkt alls med bilen men de är för att jag har haft fullt upp med att skaffa nytt hus till både bilen och resten av familjen så de känns jättekul Snart får vi flytta in.

Jag har iaf tagit tag i problemet med vattenpumpen, visade sig att de inte var nått fel på vattenpumpen utan de var remhjulet som hade gett upp, tur att de inte släppte helt Men man kanske inte ska lätta hej vilt överallt Original är de inga stora hål i hjulet så får nog bli ett original remhjul framöver



En annan rolig sak är att nu i oktober har jag ägt å hållit på med bilen i 10år och vi har verklig gjort mkt kul å galna saker ihop genom åren


_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873



10 år med samme bil thumbs up Jeg når aldrig at blive helt færdig for jeg skal videre med noget nyt, fedt at se at der er nogen der bliver ved

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877


Trådstartare
sirhiss skrev:
10 år med samme bil thumbs up Jeg når aldrig at blive helt færdig for jeg skal videre med noget nyt, fedt at se at der er nogen der bliver ved

Tack så mkt!

Jo de är ganska imponerande att jag har hållit på med samma bil så länge men ja tycker att de är kul att utveckla eftersom och fixa dom brister som finns och se vilket resultat ens jobb ger och börjar man bygga på en så dåligt bananpassad bil som en Saab 9000 är så finns de att göra :P

Men nu börjar bilen kännas ganska klar faktiskt

_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877


Trådstartare
De har varit lite tyst här men de är för att både vi och bilen har flyttat till nytt hem Ja har lite småsaker på gång med bilen, kommer uppdateringar eftersom här på de

Han ser ut att trivas i sitt nya hem


_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877


Trådstartare
Ja har funderat lite på hur ja ska göra de lite hemtrevligare i garaget och kommer nog bli att måla väggarna vita, en stor fin arbetsbänk samt ett rejält verktygsskåp som ja tänkte köpa verktyg till och fixa några insatser till verktygen i lådorna så allt får sin plats men hur gör man insatser på bästa sätt? i nån plast? skumgummi?

typ den här verktygsvagnen tänkte jag mig

http://verktygsboden.se/verktygsvagnar/verktygsvagn-och-lada-50.0.155305.1?gclid=CIn37fikutECFQ6MGQodHuUCVg

Eller nån som har bättre tips på hur man kan få ordning i garaget med verktyg å allt?

_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
krullibull
Eksjö
Här sen Feb 2015
Inlägg: 36



Gillar bilen! thumbs up

Ang. vagnar och sånt. Den svart-röda från boden är rätt billig och slörvig i känslan av vad jag kommer ihåg när jag kollade runt.

Inredningar till lådorna funkar yoga/träningsmattor, dom som brukar vara som ett pussel eller tjockare liggunderlag. Helst vill du ha EVA plast så du kan forma med värme också. Vill du köpa något som är mer anpassat så finns t.ex Kaizen Foam.

_________________
Johan Högström
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877


Trådstartare
krullibull skrev:
Gillar bilen! thumbs up

Ang. vagnar och sånt. Den svart-röda från boden är rätt billig och slörvig i känslan av vad jag kommer ihåg när jag kollade runt.

Inredningar till lådorna funkar yoga/träningsmattor, dom som brukar vara som ett pussel eller tjockare liggunderlag. Helst vill du ha EVA plast så du kan forma med värme också. Vill du köpa något som är mer anpassat så finns t.ex Kaizen Foam.

Tack!

Okej då kanske ja ska köpa nån bättre vagn, vad finns de för andra vagnar i bra kvalité?

Yogamatta var ju smart! Ska jag prova Kaizen Foam ska ja också kolla lite närmare på ifall inte Yogamatta eller liggunderlag ger nog bra resultat

_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
JonasR1
N o r r k ö p i n g
Här sen Feb 2008
Inlägg: 497



_aero skrev:
Ja har funderat lite på hur ja ska göra de lite hemtrevligare i garaget och kommer nog bli att måla väggarna vita, en stor fin arbetsbänk samt ett rejält verktygsskåp som ja tänkte köpa verktyg till och fixa några insatser till verktygen i lådorna så allt får sin plats men hur gör man insatser på bästa sätt? i nån plast? skumgummi?

typ den här verktygsvagnen tänkte jag mig

http://verktygsboden.se/verktygsvagnar/verktygsvagn-och-lada-50.0.155305.1?gclid=CIn37fikutECFQ6MGQodHuUCVg

Eller nån som har bättre tips på hur man kan få ordning i garaget med verktyg å allt?


Jag har två sådana vagnar hemma i mitt garage. Självklart är det inte världens bästa kvalité. Men om man som jag inte har en förkärlek att misshandla sina saker utan kan tänka sig att stänga lådorna lite lugnt och fint så upplever jag inte att det skall vara några problem att få den här vagnen att överleva. Har haft min ena sedan i somras och den andra från i julas, har inte haft några problem än så länge.

_________________
J o n a s J o n s s o n

Radical SR3 RS
RS2 i SPVM
Citera
Dunken
Gävle
Här sen Dec 2005
Inlägg: 96



JonasR1 skrev:
_aero skrev:
Ja har funderat lite på hur ja ska göra de lite hemtrevligare i garaget och kommer nog bli att måla väggarna vita, en stor fin arbetsbänk samt ett rejält verktygsskåp som ja tänkte köpa verktyg till och fixa några insatser till verktygen i lådorna så allt får sin plats men hur gör man insatser på bästa sätt? i nån plast? skumgummi?

typ den här verktygsvagnen tänkte jag mig

http://verktygsboden.se/verktygsvagnar/verktygsvagn-och-lada-50.0.155305.1?gclid=CIn37fikutECFQ6MGQodHuUCVg

Eller nån som har bättre tips på hur man kan få ordning i garaget med verktyg å allt?


Jag har två sådana vagnar hemma i mitt garage. Självklart är det inte världens bästa kvalité. Men om man som jag inte har en förkärlek att misshandla sina saker utan kan tänka sig att stänga lådorna lite lugnt och fint så upplever jag inte att det skall vara några problem att få den här vagnen att överleva. Har haft min ena sedan i somras och den andra från i julas, har inte haft några problem än så länge.


Jag köpte denna när den var på kampanj förut(2995), tycker nog den håller ganska hög klass för att vara så billig..

Och snygg är den..
//Dunken

_________________
Mats Svensson
SAAB 9-3 AERo
Projekt Secret
BTG-Tid (8.40)
Citera
krullibull
Eksjö
Här sen Feb 2015
Inlägg: 36



_aero skrev:

Tack!

Okej då kanske ja ska köpa nån bättre vagn, vad finns de för andra vagnar i bra kvalité?

Yogamatta var ju smart! Ska jag prova Kaizen Foam ska ja också kolla lite närmare på ifall inte Yogamatta eller liggunderlag ger nog bra resultat


Kvalité eller inte är ju högst subjektivt men Clas Ohlssons vagn känns förvånansvärt bra för vad man får betala (iaf den blå som fanns innan). Lika så hade den ironiska sidan (Ironside) vagnar i rätt ok kvalité innan. Sonic har redigt trevliga vagnar också men då är ju priset därefter.

Den jag köpte från boden har dom inte kvar längre men den hade jag nog inte köpt igen, känns för dyr för vad man fick.

_________________
Johan Högström
Citera
c311
Värmland (fd Ekerö)
Här sen Jan 2015
Inlägg: 405



Jag köpte en verktygsvagn från Würth en sommar för några år sedan till halva priset i nån kampanj. Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade men ca 3000.- med moms. De brukar ha kampanjerbjudanden. Jag köpte en rulle med nån knottrig plast från IKEA som man har i botten på besticklådor till lådorna. Annars funkar det med vanlig brun kartong i botten. När kartongen blir för skitig är det enkelt att byta. Många billiga verktygsvagnar är gjorda i för tunt material och håller inte för tunga verktyg. En del saknar lådspärr och de kan välta om man drar ut flera lådor samtidigt. Det finns bra vagnar som inte kostar men man ska kolla in dem själv så de känns stabila. Är vagnen tung brukar den hålla bättre.

Med vänlig hälsning
Thomas

_________________
Thomas Alsterfalk
BMWCS # 04660
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877


Trådstartare
Okej men då kanske verktygsbodens vagn skulle funka bra för mig, priset är ju helt klart lockande

Men ja ska nog kolla runt lite till och fundera. Ja såg att Jula hade nån vagn med verktyg i som kändes helt ok i kvalitet de lilla ja kände på den, synd bara att de bara var skitverktyg i den mest. Ska åka på Clas ohlsson nån dag och kolla på deras vagn

Men tack för alla tips så ja har lite att gå på, bara fortsätta komma med tips på vagnar

_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
Christer Johansson
Nora
Här sen Feb 2011
Inlägg: 168



Jag har en gammal Clas Olsson vagn, precis samma som min Sonic. Iofs ett antal år gamla nu. Men som du säger , stänger man lådorna så verktygen ligger kvar i facken så håller dom många år. Första Sonicvagnen närmar sig 10 år nu och jag har bara slarvat bort en insexsats.
Har drivit auktoriserad Saab Opel verkstad, så dom har blivit använda dagligen under en del år.

_________________
Christer Johansson
Citera
_aero
Luleå
Här sen Nov 2009
Inlägg: 877


Trådstartare
Clas ohlssons vagn Cocraft PRO verkar ju vettigt och har fått bra betyg så de får nog bli en sån, den var ju stilren med ja måste bara åka och känna och klämma på den nån dag och se så den känns bra

_________________
Magnus Martinsson



Saab 9000 Aero
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



_aero skrev:
Clas ohlssons vagn Cocraft PRO verkar ju vettigt och har fått bra betyg så de får nog bli en sån, den var ju stilren med ja måste bara åka och känna och klämma på den nån dag och se så den känns bra


Köpte en sån innan jul och tycker att det är en av bättre i den prisklassen, har varit och känt på de flesta.

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab 9000 Supertouring -94 Ackerman funderingar
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 38, 39, 40   >>
21 besök senaste veckan (328425 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande