Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Funderar på att börja med karting
<<   1, 2
10 besök senaste veckan (20725 totalt)
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



Tycker mig ha sett att det finns en DD2-klass med motsvarande ålder som Sport 2000? Denna körs inte i Sverige eller?

Har några år kvar till 32 men det verkar ju vara en väldigt trevlig klass i övrigt!

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161


Trådstartare
Petter U skrev:
Tycker mig ha sett att det finns en DD2-klass med motsvarande ålder som Sport 2000? Denna körs inte i Sverige eller?

Har några år kvar till 32 men det verkar ju vara en väldigt trevlig klass i övrigt!

Den klassen som är aktiv i Sverige är DD2 Masters, om jag inte förstått saken fel. Där är åldersgränsen 32. Vanliga DD2, vilket är samma kartar vad jag förstått, har en lägre åldersgräns. Tyvärr är den inte aktiv som tävlingsklass i Sverige.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
NBC2

Här sen Dec 2007
Inlägg: 270



Lånar tråden lite eftersom jag också letat efter ett Karting forum men inte hittat något.

Vi har en 9-årig kille som är MYCKET intresserad. Det är inte frågan om någon elitsatsning, bara köra för att det är kul. Tyvärr har vi ganska långt till närmsta bana som kör organiserat så det blir mest att köra på eget enskilt inhägnat område men några besök på banans träningstillfällen lär det nog bli. Vintertid blir det is så lämpliga dubbdäck står högt på önskelistan.
Som jag förstått så är det Micro kartar som vi bör titta på.

Jag är helt nybörjare på kartar så tips och råd emottages tacksamt.


_________________
SO Johansson
Citera
NBC2

Här sen Dec 2007
Inlägg: 270



Ingen som har något råd?
Länkar?


_________________
SO Johansson
Citera
Allmänt banåkaforum
Funderar på att börja med karting
<<   1, 2
10 besök senaste veckan (20725 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande