Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Go_KART
1172 besök totalt
polernisse
sollentuna
Här sen Jul 2004
Inlägg: 7


Trådstartare
gokart med ow 01 750cc motor 2004 har inga bilder men den finns på brostugan ida.ngn som vet var jag kan köra gokart baner för små

_________________
Örjan Mickelsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



polernisse skrev:
gokart med ow 01 750cc motor 2004 har inga bilder men den finns på brostugan ida.ngn som vet var jag kan köra gokart baner för små


Sådana där "hembyggen" brukar inte vara välkomna någonstans på dom befintliga banorna, varken gokart eller racebanor.... utan om du vill åka med den så är nog tipset något flygfält eller annan typ av asfaltsplätt som du hyr själv.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
polernisse
sollentuna
Här sen Jul 2004
Inlägg: 7


Trådstartare
jag misstänkte det men det kanske finns ngn som vet någon som har nyckeln till ngn bana ngn stans i sverige som tycker detta e kul men vi bor ju i sverige då ska man ju spela golf

_________________
Örjan Mickelsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



polernisse skrev:
jag misstänkte det men det kanske finns ngn som vet någon som har nyckeln till ngn bana ngn stans i sverige som tycker detta e kul men vi bor ju i sverige då ska man ju spela golf


Ja golf är KUL

det är nog mera att ingen bana vill låta dig åka pga försäkringar och andra myndighetskrav... ifall det händer någonting.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



polernisse skrev:
jag misstänkte det men det kanske finns ngn som vet någon som har nyckeln till ngn bana ngn stans i sverige som tycker detta e kul men vi bor ju i sverige då ska man ju spela golf

Eller köra godkända tävlingsfordon - det är kul det också.
Var det dig/er som vi nekade att köra i tisdags ute på järfällabanan?
Du kanske kan höra med gokartuthyrningen på Ös-We ring om inte de på järfällas hyrkart ville hyra ut banan?

Annars kanske Fredriks råd passar bättre, med nåt flygfält eller liknande. Den där typen av hemmabyggen brukar ju ändå inte gå så fort när det svänger. Seriöst tror jag att rakorna på vanliga gokartbanor är lite kort för att den typen av byggen skall komma till sin rätt. Eftersom kurvhastigheten inte är lika hög som på en vanlig kart så kommer du ut långsammare samt får bromsa tidigare för att klara kurvan i slutet, så det blir nog en ganska kort fart/acc-sensation på den korta raka som blir kvar.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
polernisse
sollentuna
Här sen Jul 2004
Inlägg: 7


Trådstartare
provkörde igår på ett ställe toppfarten inga problem ,väghållningen ok ,men jag har 150hp på bakhjulen så den vill gärna släppa hela tiden 6vxl manuell låda så sjyssta uppställ i ca 140-150 km/h med fullt spinnande bahjul inga problem.så gokart baner för små,så det får bli supermotard baner istället.

_________________
Örjan Mickelsson
Citera
S.Ir lander
Sollentuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 313



Hallå gammle granne!
Du e' ta me f*n inte klok
Latva skvallrade om dit bygge för någon månad sen. Tror som ovanstående att det inte finns en chans i världen(hm. fel av mig, Australien alt USA möjligtvis) att du får köra den där saken på en permanent bana.

Skaffa några dubbdäck och släpa ut den på isen i vinter istället. Under tiden kan du påbörja typ ett sådant här projekt.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4971
alt en super seven med hojmotor. Skulle passa en arbetsnarkoman som dig
Då kan du få det besiktat (om det inte spårar ut allt för mycket )

Lycka till!!

_________________
S tefan Ir lander
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



polernisse skrev:
provkörde igår på ett ställe toppfarten inga problem ,väghållningen ok ,men jag har 150hp på bakhjulen så den vill gärna släppa hela tiden 6vxl manuell låda så sjyssta uppställ i ca 140-150 km/h med fullt spinnande bahjul inga problem.så gokart baner för små,så det får bli supermotard baner istället.


koolt bygge-
men det finns vad jag vet inga supermotoardbanor i Sverige.

Hälsn/
..........kristian.. fd dansk Supermotard mästare

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
polernisse
sollentuna
Här sen Jul 2004
Inlägg: 7


Trådstartare
ha ha jag vet var det finns norra sthlms komuner el norr norr

_________________
Örjan Mickelsson
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



polernisse skrev:
ha ha jag vet var det finns norra sthlms komuner el norr norr


gör de det nu - f-n va coolt. thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

men en SM bana e både grus & asfalt hur skall du kunna köra där ?

K

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
polernisse
sollentuna
Här sen Jul 2004
Inlägg: 7


Trådstartare
de e väll bara å gasa håller det så håller det annars fram me svetsen.ha ha kul att du håller me. :woot:

_________________
Örjan Mickelsson
Citera
polernisse
sollentuna
Här sen Jul 2004
Inlägg: 7


Trådstartare
kan jag ha en hayabusa 1300 med turbo som ger en sisådär 300hk ??

_________________
Örjan Mickelsson
Citera
Allmänt banåkaforum
Go_KART
1172 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande