Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15   >>
17 besök senaste veckan (184204 totalt)
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1744



Har du sett om det där blir bättre?
Jag tycker att trattarna borde varit kvar och du istället ökat plenumvolymen.

_________________
Patrick Wetterskog
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Kadett4wd skrev:
Har du sett om det där blir bättre?
Jag tycker att trattarna borde varit kvar och du istället ökat plenumvolymen.


Hej Patrick

Ja jeg var også skeptisk men de korte med sådan en manifold på 306 BTCC bilerne da de ikke måtte kore med spjældhuse, mener de trak over 260hk ud af dem. Fik det anbefalet af en rimelig kendt Peugeot tuner som sagde det var godt. Tænkte det kunne være sjovt at prove. Her kan du se en orig. lavet manifold


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er manifolden ude og blive svejset sammen, har lavet lidt plade arb. imens
Fjernede lidt plade som ledte luft ind i kabinen da det var en gade bil, er nu lukket ind til kabinen


Efter lidt kærlighed med pladesaksen


og til sidst efter lidt finpudsning


Er også ved at lave plads til mine 18" hjul


endte med at skære hullet lidt storre men jeg venter med at lave det færdigt til jeg har monteret mine brede bærearme +50mm så jeg kan se om alt er godt.

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Her et billede af det færdige hul


Og mens jeg venter på smeden får lavet mine bosninger har den fået en sommer vask i motorrum




God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Jeg venter STADIG på smeden der skal lave mine stumper men jeg har dog bygget mine nye trækaksler færdige, ca 55mm længere, lavet af aksler fra en 605 og med yderled fra en 405 MI16. Det er lidt Frankstein bil, motor/gearkasse fra en 306 GTI puttet ned i en 206RC med aksler lavet af 605 blandet med 405.........
Billede af den originale og den nye

De originale var dog noget tykkere håber ikke jeg får for meget tourge steer, her de færdige klar til montering


God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Nu har jeg skilt mine Brembo calipre ad da aluen er kogt op under de rustfrie skinner der hvor klodsen sidder


De små skruer der holder dem sidder dog godt fast så de skal nok bores ud, det bliver et vinterprojekt. God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom der endelig stumper fra smeden, startede med at fjerne bærekugle og presse en bosning i bærearm


Så borede jeg et hul mere og boltede det hele sammen med stærke 12.9 bolte


Jeg kunne justere den i tårnlejet så hjul står med ca 1,5grader i camber og kan justeres stadig. Måtte også forlænge styre armene (bliver malet senere)


Og prov at se hvordan det passer, hjulet kommer 5mm længere ud da dækket korer meget tæt på stoddæmperen


Her et billede mere nede på jorden igen, så er nav rykket ca 50mm ud i hver side. Det skal nok blive godt


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom der også motor i igen.........


Så skal der laves udstodning og nyt ledningsnet så der går lige et par uger for jeg er korende. God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så fik jeg monteret den ene trækaksel for den anden var lidt for lang, ny fra Peugeot 307 er bestilt, den burde passe. Fik også monteret nye styrekugler og samlet min udstodning igen. Fik ikke taget så mange billeder men dog et af min "kompis" der laver nyt ledningsnet


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
clarohr
Lyngby, Danmark
Här sen Sep 2009
Inlägg: 28



Det ser godt ud!

Kan den kore Youngtimer? -Ser at der er tilmeldt 61!
til "11-09-2016 Djurslands efterårslob" fordelt i 3 klasser!
Imponerende.

Claus Rohr

PS: Pas på med den "kompis" ;-)

_________________
Claus Rohr
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Ved ikke helt om den passer i youngtimer, og ja der var sgu mange biler på Djursland, var derovre med Christian i hans SEAT, han udgik desværre da studsen til wastegaten knækkede af 2 gange. Nu har jeg endelig lost trækaksel problemet


Nu er det en venstre aksel fra en 307 den passer perfekt thumbs up


Tror ikke jeg kan nå at få den klar til mere race i år men vi nærmer os en opstart snart. God dag

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så har jeg afmonteret den normale blæser for at få plads til olie koler


Og har så monteret olie koleren lige midt for


Mangler lige 2 AN fittings så jeg kan blive færdig, og en god Biltema blæser bag på koleren. Fik også lavet lidt ophæng på udstodningen (stripsen holder ikke så længe )


For sad den boltet direkte i karossen så nu bliver det "comfy racing"


Bagpotten fik også lige et ophæng


Så der sker da lidt

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er udstodningen lavet helt færdig og oliekoler er monteret i små gummi ophæng


Skulle så montere min Biltema blæser og havde kobt sådan noget strips agtigt montage dimser


Men den sad ikke ordentlig fast så det duede ikke, kunne lige se man ramte en curb lidt hårdt og så knækkede de, billigt lort thumbs down Jeg valgte så at bruge 1,5 time på at lave noget ordentligt som blev rigtig fint


Da jeg så havde monteret koler og slanger ville jeg lige prove indsugnings manifolden og den kunne så IKKE være der pga. blæseren så pillede jeg den af igen og korte hjem..........

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så er blæseren blevet flyttet og manifolden er blevet svejset sammen igen


Og jeg har samlet motoren


Alle væsker er fyldt på og den ser tæt ud thumbs up nu mangler jeg lige en times ledningsarbejde så er der opstart.
Har også monteret en "old school" kolerdæksel efter 2 billige plast dæksler der har været utætte, så burde det virke

Ja nogen ting var bedre i gamle dage

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Hur har du gjort ditt växellådsfäste? Är staget till för att minska pendelrörelsen eller vad har det för funktion?

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
Alex H
Farhult
Här sen Feb 2009
Inlägg: 349



Fnatte skrev:
Hur har du gjort ditt växellådsfäste? Är staget till för att minska pendelrörelsen eller vad har det för funktion?

Nu blev jag nyfiken, vilket stag menar du?

_________________
Alex H-e-d-s-t-r-ö-m

Tesla Model Y Performance -22
Peugeot 306 GTi -97
195hk@7900 195Nm@6500
VW 1500 baja -69 ( www.instagram.com/alexbajabug/ )
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Motoren kommer jo fra en 306 så alle ophæng er hjemme lavet og den korer uden gummi ophæng så den er boltet sammen. Får den nok startet op i næste uge men skal lige til Hockenheim i weekenden og se finalen i DTM så kan jeg få lidt inspiration der

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Det var fedt at se DTM der er god lyd i dem.....også god stemning på Hockenheim bestemt et besog værd.
Så havde vi sat en aften af til montering af led. nettet og opstart, jeg startede med at afmontere tændror og kore den på starteren indtil olietryks lampen slukkede, det tog lidt tid men motor har jo også været skilt ad og med nyt filter og olie koler skal der jo lidt til. Så var vi klar til opstart men fandt hurtigt ad af at benz. pumpen holdt op med at kore når starteren korte så efter lidt fejlsogning fik vi lavet dette, men den var stadig helt dod, jeg provede så med et lost tændror for at se efter gnist og der var ikke noget, tog også et ror op og det var helt vådt af benz, så der er noget galt med tændspole eller de 2 tændingsmoduler der er monteret, eller der er nok 2 ledninger der er blevet byttet om for det virkede jo for jeg skilte det ad. Så korte vi hjem. Nu har jeg funet ledn. diagrammet til Megasquirt boksen og tænd. modulerne så næste gang tror jeg vi får liv i den, skiftede også lidt slanger da det ikke var så pænt med blå, ja det gor jo ikke noget det ser pænt ud.........God weekend


_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Fnatte
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 517



Alex H skrev:
Fnatte skrev:
Hur har du gjort ditt växellådsfäste? Är staget till för att minska pendelrörelsen eller vad har det för funktion?

Nu blev jag nyfiken, vilket stag menar du?

På andra bilden från inlägget den 11 oktober ser man att uppfästningen skiljer sig från original. Jag tänkte på vad som var anledningen till ändring av konstruktionen, förutom att det kanske är stumma motorfästen. För det jag tänkte också var att om motorn rör sig lite i denna punkt och är inlåst i sin rörelse kommer man knäcka tappen i växellådan. Men jag utgår bara från denna bild, jag kanske tolkar den fel.

_________________
l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Fnatte skrev:
Alex H skrev:
Fnatte skrev:
Hur har du gjort ditt växellådsfäste? Är staget till för att minska pendelrörelsen eller vad har det för funktion?

Nu blev jag nyfiken, vilket stag menar du?

På andra bilden från inlägget den 11 oktober ser man att uppfästningen skiljer sig från original. Jag tänkte på vad som var anledningen till ändring av konstruktionen, förutom att det kanske är stumma motorfästen. För det jag tänkte också var att om motorn rör sig lite i denna punkt och är inlåst i sin rörelse kommer man knäcka tappen i växellådan. Men jag utgår bara från denna bild, jag kanske tolkar den fel.


Ja alle ophæng er "stumma" ellers ville noget knække ligesom du skriver. Den har kort rallycross 2 sæsoner med 100% spær så hvis den kunne holde til det kan den nok også holde til mig

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
sirhiss
Danmark
Här sen Jan 2011
Inlägg: 873


Trådstartare
Så kom der endelig liv i den thumbs up det viste sig et der var gået en lodning i det store stik på selve motorstyringen så den fik ikke noget omdr. signal. Her ligger min kompis og roder med diverse diagrammer og loddekolben.



Tænk man kan være lidt glad for rog ud af udstodningen, og den ombyggede udstodning lyder også godt



Så kan jeg endelig komme videre

_________________
Flemming Malchau
Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm
Sonett mk.3- rwd - turbo
Corrado VR6
Golf 2 GTI
200SX - S13
Skyline R33
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Peugeot 206 WRC- Rally- stoddæmper problems
<<   1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15   >>
17 besök senaste veckan (184204 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande