Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Club challenge
4988 besök totalt
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1638


Trådstartare
Har sneglat lite på time-attack och funderat på vilken klass man i så fall kan börja i.

Om jag förstått reglerna rätt så kan jag köra en lotus Elise på 800kg med en turbomotor
Som från fabrik varit på ca 200hk om inte turbon är specad till mer än 450hk?

Vad jag förstår så finns inte heller nåt krav på att utbytt motor ska vara inskriven i regbevis?

Finns det nån begränsning på däck eller är alla r-däck godkända?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Patrik Rydh skrev:
Har sneglat lite på time-attack och funderat på vilken klass man i så fall kan börja i.

Om jag förstått reglerna rätt så kan jag köra en lotus Elise på 800kg med en turbomotor
Som från fabrik varit på ca 200hk om inte turbon är specad till mer än 450hk?

Vad jag förstår så finns inte heller nåt krav på att utbytt motor ska vara inskriven i regbevis?

Finns det nån begränsning på däck eller är alla r-däck godkända?



Ingen aning om reglerna... det finns andra som kan bättre...

men självklart ska du börja... vi har skitkul och jag behöver fler roliga bilar att kolla på.... som inte är japanska

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Patrik Rydh skrev:
Har sneglat lite på time-attack och funderat på vilken klass man i så fall kan börja i.

Om jag förstått reglerna rätt så kan jag köra en lotus Elise på 800kg med en turbomotor
Som från fabrik varit på ca 200hk om inte turbon är specad till mer än 450hk?

Vad jag förstår så finns inte heller nåt krav på att utbytt motor ska vara inskriven i regbevis?

Finns det nån begränsning på däck eller är alla r-däck godkända?


Minimi 3.9KG/Hk i regbevis.

Vid motorbyte gäller original ECU och ursprungligt vikt effektförhållande enligt punkt ovan måste följas.

Turbo får max vara specad till 450Hk på bränslet som skall användas.

E-märkta R-däck gäller, dvs bla Hoosier går bort men de flesta förekommande andra R-däck är godkända.

Så ja, 200Hk turbomotor med original ECU i en 800kg Elise skulle funka.

Reglementet här: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46133030/CLUB%20CHALLENGE%202016%2 . . . .

OBS! detta reglemente är gällande just nu, kan ske mindre justeringar i vinter.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1638


Trådstartare
Tack för svar thumbs up

Vet du varför man gör skillnad på oe vs eftermarknadssprut?
De flesta oe spruten går ju mappa om idag.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Patrik Rydh skrev:
Tack för svar thumbs up

Vet du varför man gör skillnad på oe vs eftermarknadssprut?
De flesta oe spruten går ju mappa om idag.


Endast "standard ECU" står det ju iofs, man kan tolka det som att den inte får modifieras?

Robin kan säkert svara bättre.

maila tech@timeattacknu.se

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Allmänt banåkaforum
Club challenge
4988 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande