Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Spårval | 2537 besök totalt |
Hej alla ringenkompisar!
Ny här på forumet. Läst runt här ett tag efter jag bestämt mig för att ta min bankörning lite mer på allvar. I och med att jag som många av er är en riktig "Ringen-nörd" så tycker jag det är väldigt kul att det finns en så stor avdelning för enbart Nürburgring! Jag är 22 år gammal från Varberg och kör en BMW 123d. Tänkte i mitt första inlägg här bifoga ett klipp från när jag var nere i somras och körde några varv. Tänkte om ni mer erfarna skulle komma med lite tips och trix, vart jag kanske ligger fel i mitt spårval, vad som kan göras bättre osv osv. Just nu är jag 15 sekunder från att komma under 9 minuter, och hade vart kul att bräcka den gränsen nästa år! Förstår att det är svårt att ge råd när man ej ser mina armar i videon, och enbart ut ur rutan. Ber om ursäkt på förhand om detta inlägget placerats i fel tråd. Varvet: https://www.youtube.com/watch?v=7Sva Ha det gott! /Hampus _________________ Hampus Antonsson |
||
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Kul bilval (lite partisk) Körde själv drygt 30 varv med en sådan för ett gäng år sedan på ringen. Som alltid med ringen går det att köra fortare precis överallt, men skynda långsamt det är ingen tävling att köra på TF |
||
Snyggt kört.. vad gäller spårvalet finns där inget jag spontan kan säga rakt ut att du gör fel. Du behöver köra fler varv, få förtroende och öka farten. Fröst då kan man nog börja kolla vad som händer med spårval och vad som går att bättra syns att du precis som jag kört mycket tv-spel innan första resan
_________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||
Säger mannen som är ödmjukhet personifierad, var det 7:e varvet du körde 7:50 första gången du var nere.... ? _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Generellt helt ok spårval men skulle säga vad det gäller spårvalet att du tar tidigt apex i ett gäng kurvor, det är seeeeeent på några ställen. Rätt apex som ger tidig gas tjänar man mycket fart på där nere. Jag brukar alltid ge följande tips på både banor hemma och därnere: Dela upp banan i partier (på Ringen blir det några stycken....) och koncentrera dig på ett i taget och att få det perfekt. När du gjort det i 5-7 varv så tar du nästa osv. På så vis så "sätter det sig" lättare. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Det ser rätt så bra ut tycker jag. Men du vill ju ha lite kritik, så det ska du få
Ett par ställen: For sent ut till vänster efter Rävhålet i uppförsbacken. styr in tidigare och ta lite curb. Risk att man gör en Baumgartner R8 annars om det går fortare. (Google it ) Våga behålla mer fart efter bron i Adenau för att orka upp för den branta backen som går åt höger. Det är lite av ett konststycke men det går. Fegar efter stora karusellen i nästa vänster-vänster kurva. Det går att hålla helt fullt genom dessa och sen bromsa upp mot curben ute till höger innan man svänger vidare upp för backen. släpp ut bilen på väg ut mot sista rakan. ju mer rak ratt och gas, ju fortare går det. Annars kommer detdär att lösa sig fint. Bara att börja bygga racerbil av den nu som återstår _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||
Nürburgring Spårval | 2537 besök totalt |