Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018
tråden läst  
137444 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Föreg. sida  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Nästa sida
 
   
X







Här sedan: 23 Dec 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  17 Okt 2016 08:36     Citera

Känner du inte någon som har en Formrl Ford eller en Sports 2000 bil.
Det är inte helt ovanligt med stolar som går ända ner till knäna.

En enkel avgjutning av en sån....som ni anpassar till er miljö.
(jag har passat till en sån stol för en Taunus Combi på 80-talet...)


_________________
Arne Anka
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Litto
Gotland






Här sedan: 09 Aug 2010
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Okt 2016 05:59     Citera

Kolla in en superkartstol från PVP. Inte Fia-godkänd men man sitter kanonbra och de är inte jättedyra.
Www.pvpkart.com tror jag hans sida heter. Lite rörigt att hitta med bilder på ett ställe och priser nån annanstans men men...

Tillet har liknande stolar men då kostar de mer.

Förresten, dina avgasflänsar till Alfa TS-motorn blev kanon!


_________________
Anders Littorin
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
sx-pojken
Hallstahammar






Här sedan: 11 Mar 2014
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Okt 2016 09:44     Citera

Vem hade karossen innan?

mvh


_________________
Tobias Hedlund
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ford33
Skåne






Här sedan: 18 Dec 2009
Tipsa Facebook   Inlägg  21 Okt 2016 20:36     Citera

Ska bli kul att följa ert bygge!
Har själv Tillett B4 i min och dom borde gå in även i en Sensor.


_________________

Sportbilsbygge med Hayabusa motor
Super 7 med R1 motor
Ford -33 Coupe i plåt
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Sundsvall






Här sedan: 22 Sep 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  23 Okt 2016 18:48     Citera

Angående stolar så blir det nog att försöka låna en tillett b4 och provsitta när karossen är på plats på chassit, annars har jag en annan glasfiberstol från nån formula bil som man kanske skulle kunna anpassa och bygga om.

Ritandet fortskrider, framvagnen börjar nu vara klar sånär som på triangulering och lite annat smått. Efter ett antal timmar grejande med att få styrväxel på rätt ställe så har jag nu i princip eliminerat all bump-steer, ligger nu på +/-0,2 grader över hela fjädringsvägen.
Bromsarna i fram blir från Audi A4, 314mm i diameter, bromsoken blir Wilwood dynapro 4-kolv
Caster har jag lagt på 8°, utan justeringsmöjligheter, känner man att man vill ändra får man snickra ihop ett par nya a-armar.
Mycket av grejerna i framvagnen har jag tagit designen rätt från Atomen, med lite småjusteringar.


Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
per_cooper
Sundsvall






Här sedan: 22 Sep 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2016 18:11     Citera

Eftersom delningen mellan fronten och dörrarna är utformad som de är kommer man inte kunna öppna fronten med dörrarna stängda om man som jag tänkte att ha flipfront. Så vi var tvungen att ha ett gångjärn som flyttar dörrarna tillräckligt långt ut för att front och dörr inte ska krocka. Så tänkte att det skulle vara lite skoj att ha koenigsegg variant på dörröppningen. Har knåpat ihop en prototyp av gångjärnet, själva detaljen med dreven är den slutgiltiga lösningen sånär som arr dreven kommer lättas lite medans balken kommer att tillverkas i kolfiber, dragstången tänkte jag köpa styrstag till gokart, billigt och lätt. Infästningen mot chassit kommer fortfarande vara stål men göras snyggare.







Se videon på Youtube i HD >
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
JS_Racing
Helsingborg






Här sedan: 08 Okt 2012
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Nov 2016 20:18     Re: Citera

per_cooper skrev:




Se videon på Youtube i HD >


Jäkligt shysst lösning! Nästan synd man inte bygger dörrar på sitt eget bygge


_________________
Johan Sahlström

Sponsorer av JSR MkI:
http://www.hapab.com http://www.composite-design.se
http://www.cascade.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Jocke_D
Örebro






Här sedan: 24 Sep 2014
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2016 08:06     Citera

Fullständigt älskar bygget. Kommer bli fantastiskt.

Blev direkt glad av motorvalet - tvärställd rak sexa med turbo blir fränt men kom sedan på att V8an från XC90 kanske vore ännu tuffare (som någon på första sidan). Sen tänkte jag ett varv till och kom på att 3.6 VR6an från t.ex Passat CC skulle kunna bli frän också. Då såklart kopplad till sin egen original DSG-låda. Ni ska ju trots allt bygga en gatbil och då lär den fungera ypperligt.

Nu har jag fått ur mig mitt svammel och låter de som vet bättre, och faktiskt har kunskapen att ro iland detta, jobba vidare


_________________
Joakim Danielsson
Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svedenblad
Stockholm






Här sedan: 08 Aug 2011
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2016 08:59     Citera

Underbart, ni bröder är fan elit på byggande.


_________________
Peter Svedenblad
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Sundsvall






Här sedan: 22 Sep 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2016 18:24     Re: Citera

Jocke_D skrev:
Fullständigt älskar bygget. Kommer bli fantastiskt.

Blev direkt glad av motorvalet - tvärställd rak sexa med turbo blir fränt men kom sedan på att V8an från XC90 kanske vore ännu tuffare (som någon på första sidan). Sen tänkte jag ett varv till och kom på att 3.6 VR6an från t.ex Passat CC skulle kunna bli frän också. Då såklart kopplad till sin egen original DSG-låda. Ni ska ju trots allt bygga en gatbil och då lär den fungera ypperligt.

Nu har jag fått ur mig mitt svammel och låter de som vet bättre, och faktiskt har kunskapen att ro iland detta, jobba vidare


Som det ser ut nu så blir det inte T6-motor utan en T5, är ganska tight på bredden även med en sådan om man vill åka dubbla a-armar i bak. Att ha något rakställt är bara att glömma, provat med cad-modellen på t4-motorn tills jag fått tag på en lämplig T5a att scanna av och då är det bara ca 200 mm kvar fram till väggen mot förarutrymmet.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
OneYet
Huskvarna






Här sedan: 10 Nov 2004
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2016 20:14     Citera

Och nu blev jag förälskad i ett gångjärn.....

Smått magiskt att se den videon.


_________________
Fredrik Liljenberg

Opel Speedster 2.2 SC
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Jocke_D
Örebro






Här sedan: 24 Sep 2014
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Nov 2016 08:09     Re: Citera

per_cooper skrev:


Som det ser ut nu så blir det inte T6-motor utan en T5, är ganska tight på bredden även med en sådan om man vill åka dubbla a-armar i bak. Att ha något rakställt är bara att glömma, provat med cad-modellen på t4-motorn tills jag fått tag på en lämplig T5a att scanna av och då är det bara ca 200 mm kvar fram till väggen mot förarutrymmet.

Aha. Ja en rak femma gör inte ont heller.

Layouten är ju samma som min egen lekbil och där har det oxå drömts en del om andra "puffror", framförallt tvärställda (med sin egen låda) för lite enklare transplantering.

Minns jag rätt om Bolumlid hade motor från Saab i åtanke när projektet började?
Skulle möjligen Saab 2.8 V6 få plats (tre cylindrar bred) eller blir den för stor i längsled pga cylinderbankarna? Den finns ju som 3.6l också om man vill ha lite mer volym.
Vad sägs om VW's 3.6 VR6a, blir den för stor rent fysiskt?


_________________
Joakim Danielsson
Opel Speedster - med hemmabyggd kompressor
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Emil Jönsson
Ängelholm






Här sedan: 13 Jun 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Nov 2016 08:35     Citera

Önskan om ett kompakt rakställt motorpaket låter ju som att en wankel hade varit optimalt


_________________
Emil Jönsson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
knotan
norrköping






Här sedan: 23 Feb 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Nov 2016 08:40     Citera

Om det ska byggas billigt och med lite effekt så vet jag av erfarenhet att alfas v6 3liter helaluminium) klarar 500whp med std innehåll. Den motorn borde få plats?. Den lådan från 164a sport borde vara starkare än en t5 fwd låda med gissar jag. Kostar kaffepengar med


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
jagheterlasse
Västerås




Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 01 Mar 2010
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Nov 2016 01:03     Citera

Grymt bygge!
As usual. thumbs up
Kör ni Solid Works?
Får man kika förbi på studiebesök?


_________________
Lasse Henriksson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
vegar
Fredrikstad






Här sedan: 31 Dec 2007
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Nov 2016 09:08     Re: Citera

knotan skrev:
Om det ska byggas billigt och med lite effekt så vet jag av erfarenhet att alfas v6 3liter helaluminium) klarar 500whp med std innehåll. Den motorn borde få plats?. Den lådan från 164a sport borde vara starkare än en t5 fwd låda med gissar jag. Kostar kaffepengar med


For ikke å snakke om at Bussoen har en fantastisk sang som passer fint i en Cool sportsbil


_________________
Vegar Johannessen

-84 Autobianchi A112 Abarth - Corsa Italiana
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
per_cooper
Sundsvall






Här sedan: 22 Sep 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Nov 2016 20:16     Citera

Börjar bli klar med CAD-modellen, nu väntar rörlaserskärning av 122 rörbitar. Är det nån som tips på företag som sysslar med 3D-rörlaserskärning, kommer kolla med Häffla och Weland.



Fick hem lite plåtar, så har börjat bock och svetsa ihop lite bärarmsfästen, rockers mm.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
knotan
norrköping






Här sedan: 23 Feb 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Nov 2016 21:48     Citera

Jag bor nästan vid hävla och köper/byter en del tjänster inom jobbet med häfla samt känner någon halvt som halvt på skärningen där så blir priset inte rätt kanske jag kan hjälpa till och fixa lite via min kontakt


_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
p. johansson
Göteborg






Här sedan: 05 Jan 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Nov 2016 06:59     Citera

vad är det för kugghjul du har använt dej av till
dörrmekanismen? går det att få kika på
någon ritning till dörrgångjärnet, e ju bara så rätt..


_________________
peter johansson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
recallbj





Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 05 Aug 2009
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Nov 2016 08:13     Citera

Hade en hel del med Weland att göra när jag arbetade på Toyota i Mjölby och de är bra att göra med även om deras prisbild har lite att önska.
Kan du tänka dig Danmark, så använde vi oss också av www.hosta.dk en hel del.


_________________
________
Björn Österlund
Audiot
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Coupe76
Mariestad






Här sedan: 19 Aug 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Nov 2016 08:36     Citera

Varför inte volvo diesellåda och audiåtta på tvären. Borde ju funka. Det fanns ju volvo med audi dieselfemma och vad jag tror mig ha kommit fram tilll så är det samma form mot sprängkåpan på de motorerna.

Det finns ju en här på rejsa som fick i en bmw m60i en pontiac fiero på tvären med.

Kul projekt och jag blir som sam vanligt provocerad och avundsjuk av kunskapsnivån, men följer slaviskt.


_________________
/Christer Lakkapää

Opel im Sports
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Ajdén Sensor GTR -2018
tråden läst  
137444 ggr 
Föreg. sida  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Nästa sida

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Server render time: 0.5736   |||   Client render time: