Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Androidlösning med extern Quartz 10Hz GPS.
6438 besök totalt
overclocked
Gävle
Här sen Jun 2015
Inlägg: 94


Trådstartare
Jag ska skaffa en bättre lösning för varvtids-loggning än bara Androidtelefon och inbyggd 1Hz GPS som jag kört lite tidigare. Budgeten är begränsad. Vbox-grejorna känns för dyra nya. Nån som känner till nån begagnad till salu?

Finns det någon här som kör med: http://www.qstarz.com/Products/GPS%20Products/BT-Q818XT-F.htm och Androidtelefon för att logga varvtider? Jag köpte Harrys Laptimer för 2 år sedan till Android. Ger dessa två ett bra resultat vid loggning? När jag testade Harrys senast så var den buggig, men det var ju ett tag sedan.

MVH
Magnus

_________________
Magnus Wedmark
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



har en beggad pf box till salu

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
andreasivarsson
Svanesund
Här sen Okt 2014
Inlägg: 117



Hej.

Jag kör med precis den pucken och androidtelefon med racechrono pro och det funkar väldigt bra tycker jag. Har bara varit en eller 2 ggr när den har hackat till på ett varv så varvtiden inte riktigt stämmer. Tycker annars att både appen och pucken är väldigt lätta att använda.

_________________
Andreas Gottfridsson
Tanu.se
1:a 2018 Club Challenge
4:a 2017 Club Challange
6:a 2016 Club Challenge
2:a 2014 club
Facebook.com/TimeAttackTeam91
Citera
overclocked
Gävle
Här sen Jun 2015
Inlägg: 94


Trådstartare
Det blev inköp av ovan nämnda Qstarz Bluetooth GPS-puck. Jag provar den tillsammans med Racechrono Pro som tipset ovan. Jag körde 45 varv i helgen och allt fungerar enligt plan. Tack för tipset!

Väldigt trevligt när man kan exportera till VBO-format för att användas in Racelogic Circuit Tools och Performance Tools. Jag är nöjd!

_________________
Magnus Wedmark
Citera
CupRacing
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 56



Ni som kör med exempelvis qstarz eller garmin glo etc. Hur har ni fäst pucken? Är det att tejpa fast den på instrumentpanelen som gäller?

_________________
M@rtin 411is4t

Leon Cupra
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5081



Pips skrev:
Ni som kör med exempelvis qstarz eller garmin glo etc. Hur har ni fäst pucken? Är det att tejpa fast den på instrumentpanelen som gäller?


Jag brukar stoppa min i en interiörficka, men min bil har inget tak och glasfiberkaross. Bara man håller koll så att man får tillräckligt med satelliter så.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4025



Pips skrev:
Ni som kör med exempelvis qstarz eller garmin glo etc. Hur har ni fäst pucken? Är det att tejpa fast den på instrumentpanelen som gäller?

Jag körde med pucken silvertejpad i framrutan vid backspegeln i Speedstern (trackday).
I tävlingsbilen bockade jag till en plåthållare och skruvade fast i instrumentpanelen (kombinerad med hållare till mobilen så jag kunde se varvtiderna).

Viktigast är att se till så den sitter ordentligt fast vid eventuell olycka.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare

Självhäftande kardborreband funkar fint

_________________
Magnus Thomé
Citera
overclocked
Gävle
Här sen Jun 2015
Inlägg: 94


Trådstartare
Pips skrev:
Ni som kör med exempelvis qstarz eller garmin glo etc. Hur har ni fäst pucken? Är det att tejpa fast den på instrumentpanelen som gäller?


Jag kör med självhäftande kardborreband jag också, modell kraftigare, det fungerar bra. Det blir en bra balans mellan att kunna ta bort och att det sitter bra. Dock är ett tips att ta bort den där gummiytan som sitter under GPS-pucken från början annars fastnar inte kardborren nå bra!

_________________
Magnus Wedmark
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Androidlösning med extern Quartz 10Hz GPS.
6438 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande