Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sugen att prova på långlopp?
3022 besök totalt
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
ERCup är en långloppsserie som funnits i 10 år och som varje år brukar köra sex stycken 6-timmarstävlingar på Sveriges permanenta racerbanor. Vi har plats för fler team som vill prova att köra långlopp, och nytt för i år är att vi beslutat ge dispens för deltagande med vissa tvåsitsiga bilar som t ex Ginetta G20, G40 och Mazda Miata enligt Roadsport C reglementet. Läs mer på separat tråd här på Rejsa, eller på vår hemsida www.ercup.se

_________________
Olle Odsell
teammedlem i Flying Fellows ERCup,
ordf i Lotus Car Club of Sweden,
ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Brukar man rekrytera från andra klasser ? Alla kämpar väl med att fylla sina startfält, eller menar du att ER-cup bilar skall köra med SPVM också ?

Är Elisen inte tillåten ? Annars kan du ju alltid köra lite SPVM C-race med egen bil

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Oodsell
Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Joachim, jag betraktar långlopp och sprintrace som två ganska vitt skilda tävlingsformer, så de är nog inte direkta konkurrerande klasser. Men vi vill erbjuda de som kör sprintrace en enkel möjlighet att prova på långlopp utan att behöva bygga om bilen något nämnvärt.

Jodå jag har väl funderat på att köra Roadsport C också med min Elise, men det finns varken tid eller budget till det för tillfället.

_________________
Olle Odsell
teammedlem i Flying Fellows ERCup,
ordf i Lotus Car Club of Sweden,
ledamot i SBF Racingutskott
Citera
Allmänt banåkaforum
Sugen att prova på långlopp?
3022 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande