Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 82, 83, 84 ... 136, 137, 138 >> 15 besök idag (1068634 totalt) |
Ibland är det tungt och man måste prioritera för att få allt att gå ihop. Jag gick ner i tid med jobbet i maj för att kunna få flyt i garagebygge osv hemma. Insåg häromdagen att det gått ett halvår redan och ändå känns det som det ligger långt bort att gå upp på heltid igen.
Kämpa på iallafall vi är många som förstår men ändå vill se din skapelse komma frammåt när du har ork och tid _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Så blir det ibland, och jag skulle nog vilja ge det som tips till alla som går och drömmer om att bygga eget. Tålamodet med bilen och dig själv är nog det som kräver mest. Som sex typ, att hålla lågan brinnande. Inte pengar, plats eller kunskap. Det löser sig. Jomen, visst fasiken blir det klart. Men ibland måste man släppa skiten ba. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
Snyggt jobbat!
Noterade att din bil saknar insticket på skärmkanterna, är detta något du planerar att lägga till innan lack? Systerbilen till din verkar ha fixat detta _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
_________________ Mikael Kristensson Halmstad Byggtråd HeVo mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77839&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||
Jo, sjukt kul att spackla. Äh, fasiken. Det har varit mycket jobba ända sen aug förra året. Måste ibland prioritera bra plånboksnivå. Man orkar inte så mycket kväll o helg när man ska jobba lika mycket som alla andra.
Det kommer dock bättre tider. Byggs lite träkajak med som vila / H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
Kajakbyggande i trä på rätt nivå. Vilat från bilen tills i morrn då den åker in igen. Spackel och slip och sen lack.
_________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
Nu, ledigt på riktigt. Kör på det äckeltråkiga att finspackla kanter och nivåer. Men jag tror jag blir klar med det nästa v. Då epoxiprimar jag själv. mellanslipar och fillerlackar 2 lager. Finslipar och sen lack.
Ser ut som en atombomb slagit ner i shopen. _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
Fick en intressedipp efter FM bortfall Matz.
Men nu känns det bra, tänker inte jobba yrkesmässigt på en månad, minst. Förhoppning om lackhjälp finnes faktiskt. Hittat 2 varianter av Rosso Corsa Comp En va 3 lagers med candy (svår) En va 2 lagers med finfin metallick och lack med Pearl i Båda ser kanon ut, tror jag tar den enklaste för att lättast bara komma vidare. Annars är ju mycket klart, måste bara kolla in balans på svänghjul som "knölgrej" men det ska nog gå bra. Sen blir det ett annat fläktpaket med 2 fläktar istället för en stor. Bör som sagt kunna grunda efter nästa veckas jobb. :-) / H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
Förstår precis, har en sån dipp efter en kompis som gick bort för ett tag sen, hoppas på nytändning på nya jobbet. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
Har väl i princip koll på alla kanter och veck o glipor nu. Finkoll påbörjas, Grundlack bör kunna göras om nån vecka.
Nästa proj? Någon som är på? ;-) _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||
Som banåkaprojekt så ska den nog sänkas lite. Sen är frågan hur man ställer in corner weighten på ett vettigt sätt på en sån där Om det är nån fom av sugkoppar i fötterna så ha man ju downforce i alla fall. Finns det sulor med R-gummi? Klart du ska prova _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||
Våra race- och banåkarbilar Mazzarini RT V6 / 2018 | << 1, 2, 3 ... 82, 83, 84 ... 136, 137, 138 >> 15 besök idag (1068634 totalt) |