Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Konisk insugsror
862 besök totalt
Sonus
Trondheim, Norge
Här sen Dec 2007
Inlägg: 178


Trådstartare
Min Daimler V8 motor har en dårlig innsugsmanifold som fordeler luft/bensinblandingen ujevnt.

Jeg onsker derfor å bygge en ny innsugsmanifold som bruker 4 Weber DCOE forgassere. Utmaningen er at forgasserne er O40mm og innsugskanalen i toppen er O30mm. Jeg behover derfor å lage 8 ror som går fra O40 til O30mm med en lengde på 175mm. Hur kan man lage ett slikt ror? Hvem kan lage det?



_________________
Niels Christian Nielsen
'17 BMW 340i M-Sport
'67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8
`04 TVR T350
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5115



Sonus skrev:
Min Daimler V8 motor har en dårlig innsugsmanifold som fordeler luft/bensinblandingen ujevnt.

Jeg onsker derfor å bygge en ny innsugsmanifold som bruker 4 Weber DCOE forgassere. Utmaningen er at forgasserne er O40mm og innsugskanalen i toppen er O30mm. Jeg behover derfor å lage 8 ror som går fra O40 til O30mm med en lengde på 175mm. Hur kan man lage ett slikt ror? Hvem kan lage det?




Enklast är ju att klippa till en rulle aluminiumplåt och rulla ett koniskt rör, kan du ha böjen med samma diameter så köper du färdig rörböj.

_________________
Roland Johansson
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Jag skulle utgått från ett 40mm rör och kapat ur en tårtbit och svetsat ihop igen och slipat inne och utsida

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Skruva banåkabil
Konisk insugsror
862 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande