Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Tips på boende och aktiviteter för barn i närheten av ringen
3677 besök totalt
Magnus Jakobsson
Norge
Här sen Apr 2010
Inlägg: 13


Trådstartare
Hej!

Ämnar besöka Nürburgring i förbindelse med min 40års-dag helgen runt första maj. Med mig har jag fru och två småbarn där den äldste är i 5-års åldern. Förutom att jag som far frikostigt tänkte bjuda mina söner på en premiärtur runt ringen så önskar jag även att erbjuda roliga alternativ för barnen att sysselsätta sig (och även frun) medan jag flåsar runt ringen.

Så, tips på bra boende runt ringen för barnfamiljer och även aktiviteter såsom nöjes/djurparker, vingårdar eller annat som ni menar är värt ett besök mottages tacksamt!

Mvh

_________________
Magnus Jakobsson
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Detta hotell besökte vi i somras inför vårt ringen besök.
Bra och stora rum för två vuxna och två barn (2 + 4).

En "restaurang" som var lååångt över förväntan på ett sånt ställe och ett rimligt pris.
Vi bokade dagen innan och fanns inte så mycket annat att välja närmare ringen.

https://sv.hotels.com/hotel/details.html?pos=HCOM_SE&locale=sv_SE& . . . .

Aktiviteterna skötte vi dock på annat håll.

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Titta här och välj Nurburg eller Adernu.
Det finns andra byar som är när. Men Nurburg och Adernu är där folk bor mest.

Det brukar kosta mera när det händer saker på ringen som 24H eller DTM

Edit
jag fick inte med länken

http://web.deskline.net/nuerburgregionen/en/list_accommodation

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Glenn M.
Kongsvinger
Här sen Aug 2014
Inlägg: 109




_________________
Glenn Melbye

Clio RS 201 Ringtool "Kirfel edition''
Citera
Magnus Jakobsson
Norge
Här sen Apr 2010
Inlägg: 13


Trådstartare
Tack Karl, Michael och Glenn för finfina tips! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Jakobsson
Citera
mackinley
Hällevadsholm
Här sen Jun 2015
Inlägg: 148



Hej,
Altenahr ligger inte så långt från ringen. En trevlig liten by med massor av vinodlingar runt på bergsidorna https://goo.gl/maps/NHL3e9W64tm
Man kan alltid åka till Bitburg med. Inte så långt bort... Spa Francorchamps är ca 10 mil bort. Jag är nere 4-8 maj för att kombinera ringen med en "Public driving experiance" trackday på söndagen. Antar att du är nere helgen före? Luxenburg kan vara värt en utflykt med, förövrigt.
Själv brukar jag bo i Adenau. Hotel an der nordschleife är trevligt. Man kan dricka sitt morgonkaffe med utsikt över banan (breidscheid) Kanske inte optimalt för en familj iofs... Finns dock många hotel där då det är den största byn runt ringen.
MVH / Daniel

_________________
Daniel Alfredsson
Citera
Jörgen Jespersen
Köpenhamn
Här sen Sep 2010
Inlägg: 296



Hej Magnus
Om inget annat, då erbjuder sköna Cochem på allt som du söker. Mycket vackert beläget vid floden Mosel. Massor med vinodlingar, gammal borg, mini-ZOO och saker för hela familien. Massor med turister, men inte utan grund.
Tyvär runt 4 mil ifrån Nürburgring. Men om inget annat då...
http://www.cochem.de/tourismus/index

_________________
Jörgen Jespersen
Citera
4CLE299
Malmö
Här sen Mar 2015
Inlägg: 49



Man får ju åka lite men det finns mycket kul med barn på dagstursavstånd från ringen. En av mina favoriter, eller snarare ungarnas favoriter, är Wildpark Daun, som ligger just i Daun. Gå och kör bland allt mellan apor och vildsvin, klappa oerhört mjuka lamaungar och avsluta med en timma eller två på den gigantiska lekparken. Sedan är ungarna trötta nog att låta pappa köra så mycket han vill när påsläppet öppnat.

Wild- und Freizeitpark Klotten är också bra, sedan kan man åka linbana i Cochem, där de också har ett coolt slott. Är man ändå inne på borgar så är Burg Eltz en höjdare.

Över huvud taget tycker jag att det är ganska lätt att ha det bra med familjen i trakterna kring ringen och vi har åkte hela klanen flera år i rad. Det går ut över körningen i viss mån men som familjefar får man kanske inse att det är på detta sättet eller inte alls när man har begränsade semesterveckor.

_________________
Johnny Lindén
Citera
Nürburgring
Tips på boende och aktiviteter för barn i närheten av ringen
3677 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande