Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ferrari 458 Italia -10 | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (24580 totalt) |
Pratade med en mekaniker på Raeder i Tyskland ang min bil igår. Han rekommenderade Trofeo före Michelin däcket, och sa även att de höll lika bra på Nurburgring iaf. Jag ska ju bara ha 18", men ett 265 däck ( som är aktuellt på min) är i praktiken lika brett som ett 275 minst så det krävde mer aggressiva hjulvinklar etc. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||
I sommar ska jag ut på ett extra galet äventyr med bilen, ur flera bemärkelser. Jag ska köra Street Week, en dragracetävling utslagen på 5 olika banor på 5 dagar med ca 150mils körning inkl transportsträckorna.
Utöver det så brottas jag med den vanliga våndan - vad ska jag välja för däck? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
För att gå "all in" på det evenemanget så hade jag behövt 17" fälgar med klibbiga däck. Jag behöver få fatt på en "rejäl" sponsor om jag ska kunna byta bromsar/bromsskivor enbart för detta. Så nej, kravet är generellt gat/ban-åka. Jag åkte Trofeo förra året och är nöjd med hur det presterar på bana, men det är för halt på gatan när däcken är kalla eller det är lite fuktigt ute. Jag hade velat ha Cup2, men häpnar fortfarande över att dom inte finns i 458 Italia-storlek. Jag körde lite udda storlekar förr-förra året, men profilen blir för låg på framdäcken (eftersom man måste bibehålla omkrets-förhållande fram/bak för att antispin inte ska få spel) Ska man våga prova PS4S? edit: jag har sneglat på 360/430-bromsar för enkelhetens skull, men självklart så bytte man bultmönster på 458an. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Vad tror du 458:an presterar på 402m? PS4S kan nog vara en bra kompromiss tror jag, testerna visar mkt bra resultat. Vad kör du för klass? _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Tolv-tolvåenhalv utan att ha fuskgooglat? _________________ Pontus Fyhr |
||||||||
Snarare runt 11 _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Den borde prestera låg 11 på 402. 570hk, strax över 1500kg och skapligt snabb växellåda.
Street week är dock 201m och jag hoppas ligga på 7.4. Det bär lite emot att ställa upp med långsamma bilen, men min snabba bil (Tesla P85D) är inte tillåten i år. Den ligger på 7.3 - men lite långsammare på 402m där den ligger på 11.6. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Jag hittar inget R888 i 458 Italia-format. 295/35-20. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Pro Touring edit: motståndet: http://razing.se/event_details.asp?c _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Ska bli kul att se vad du kör IRL, jag tippar hög 11a låg 12 _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Det får vi aldrig veta, eftersom Street Week är 201m. edit: facit säger http://www.dragtimes.com/Ferrari--45 _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Nä men man kan översätta 201m tider och en bil som 458 som har en stabil låda presterar liknade tider och farter efter 201m mellan bilarna _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Översätta tider? Du åker Porsche 911... alltså kör du 1.34 på Mantorp. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||||
Multiplicera tiden du får på 201 m med 1.54 så kommer du väldigt nära sanningen för vad det motsvarar på 402 m. Stämmer väldigt bra i de flesta fallen. Har du "onormalt" bra eller dålig 60-fot så kan det diffa lite, men inte mycket. _________________ Karl Sandler Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Ferrari 458 Italia -10 | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (24580 totalt) |