Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323i E30 -85 "Le Magnifique"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
15 besök senaste veckan (98653 totalt)
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Äntligen ute på bana o testa thumbs up


Lyckan var total att äntligen komma ut och köra!
Irritationsmoment som oljeläckage kunde inte hindra total glädjeyra iallafall!

_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
Oljeläckage
Senaste track day fick som sagt avbrytas lite i förtid pga oljeläckage.

Ett oljeläckage på höger sida av motorn var tydligt. Av allt att döma
så läckte det mellan topp och block (kände och kollade där bak vid de
"berömda" pluggarna i toppen aka halvmånarna men det kändes
någorlunda torrt).

Jag tyckte att detta läckage inte var tillräckligt mycket för att orsaka
den mängden olja som droppade ned på asfalten. Men oavsett så lär
inte detta läckage bli bättre - så lika bra att åtgärda det nu.





Så bort med toppen!

Först bort med allt lullull runtomkring som är i vägen.

Sen bort med insuget (på så sätt slipper jag demontera fjäderbensstaget
och det blir lättare att hantera toppen vid monteringen).

Och sen var det "bara" att riva bort toppen.







Gjorde mest för skojs skull om testet av ventilernas täthet. Bort med
kamaxel, vipparmsaxlar och vipparmar och sedan i med bensin i varje
förbränningsutrymme.

Ventilerna var överraskande täta, trots att toppen är gammal och har
ju gått några mil. Alla insugsventiler täta och endast minimalt läckage
på ett par avgasventiler.





Alla ytor rengjordes och preparerades för nya packningar.

Eftersom jag hade toppen demonterad så passade jag på att montera
dit nya ventiltätningar.

Som en extra säkerhet la jag dock ett extremt tunt lager av Loctite 598
runt alla oljehålen (topplocksskruvar, oljereturhål, oljematningshål) både
på toppen och blocket. Det ska inte behövas, men jag var inte på humör
att chansa.

Därefter var det bara att smäcka ihop allt igen.

Nu får vi hoppas att detta löser problemet!






_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
Växelspakslänkage
På senaste track day blev växelspakslänkaget rejält sladdrigt och det kändes
som något hade gått sönder.

Visade sig att en gummibuffert hade hoppat ur läge (det är alltså detalj #7 i
sprängskissen nedan som hoppat ur läge). Lite märkligt, har aldrig någonsin
varit med om det.

Nåja, jag kanske var slarvig vid monteringen? Eftersom ny track day var på
gång så valde jag att montera tillbaka gummibufferten och om problemet
uppstår igen får jag göra en bättre lösning på detta.



_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
=== Sturup Raceway Trackday (2016-07-26) ===
Dags för den andra shakedown, även detta på ett soligt Sturup Raceway!

Den här gången glömde jag inte mobiltelefonen, så nu fick jag GPS-info
från körningen.

Tempot blev högre än från första gången och försökte även förbättra
och förfina min bromsteknik, nu när jag kör utan ABS.

Bilen var såklart lika rolig att köra som förra gången! Men det kliar i
fingrarna att sätta dit r-däck! :-)



Tyvärr så fick jag avbryta halvvägs pga
#1 : Växellådsoljeläckage (inifrån växellådans sprängkåpa)
#2 : Trasigt växelspakslänkage (igen)









_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
=== V Ä X E L L Å D A N ===
Då var det bara att ta ned låd ... Igen...







Bussningar

Noterade direkt att båda bussningarna för bakre växellådsfästet hade separerat
helt och hållet - så det finns typ inget som höll fast växellådan där bak... Antagligen
inte det bästa för någon av alla komponenter...

Bestämde mig att köpa bussningar i POM (polyoxymethylen), eller Delrin som
DuPont registrerat det som (företaget DuPont, inte dupontarna)...









Växelspakslänkage

Sen var det dags att ta tag i ett av problem från båda shakedowns - att man nästan får
växelspaken i näven varje gång man kör...

Bestämde mig att byta ut den lilla gummibussningen mot en vibrationsdämpare som jag
fäster med lite brickor och helmetalliska låsmuttrar.

Dubbelkollade att jag kunde få in växelspaken+plåtdelen+vibrationsdämparen i ett enda
stycke med växellådan monterad och det var inga problem.

Så det bör lösa det problemet iallafall!



_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
=== V Ä X E L L Å D A N ===

Läckage

Nu över till det lite värre problemet - läckaget!

Det var definitivt växellådsolja (vanlig ATF typ Dexron III i den här lådan) som
läckte. Dessutom var det uppenbart att läckaget kom inifrån sprängkåpan.

Vilket också bekräftades när lådan hade tagits ned - det var ATF-olja lite
överallt inuti sprängkåpan.







Men varifrån !?! Packboxen får ingående axel byttes ju nyligen.

Oavsett vad det var så för säkerhets skull så bytte jag packbox för
ingående axel (och då rengör man och tätar man även hylsan som
denna packbox sitter monterad i).

Enda stället det nu kan läcka ifrån är främre lagerskålen för
bottenstocken (den runda metallkapseln under ingående axel).

Den tätas normalt sett av en o-ring (se detalj #23 i skissen nedan).
Men i vilket skick är den o-ringen idag? Enda sättet att byta den är
att dela på lådan - vilket är uteslutet att göra i nuläget.

Tog bort låsring och shims för en närmare titt - se bild nedan.








Bestämde mig att göra det bästa jag kunde göra i nuläget - täta med
RTV (körde med Loctite 598). Försökte trycka in så mycket som möjligt
närmast lagerskålen och därefter dit med shims och låsring. Sen dit
med ännu mer för att få så tätt som möjligt.

Pris för bästa hantverk? Knappast... Kan det göra att jag kan köra
en säsong utan läckage? You bet!


_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
=== V Ä X E L L Å D A N ===

Då var det dags att slänga upp lådan igen... Fast innan så lossade jag
på tryckplattan och kopplingsskivan och rengjorde (var bara ytterst lite
stänk av olja där och vad jag kunde se så hade inte kopplingsskivan fått
någon olja på sig).

Den här gången gick det inte lika smidigt att slänga dit lådan...

Efter mycket svärande och juckande med lådan så var det bara att inse
att jag måste ha misslyckats med centreringen av kopplingen (måste köpa
ett bättre verktyg för det där).

Jaha... Avbryt försöket och rulla iväg lådan...

Här kör vi inte med leksaker som lyft och annat finlir, här slänger man
upp lådan på domkraften och balanserar denna metallklump in under bilen
vars framvagn står på pallbockar och själv kravlar man efter och använder
alla armar, ben, fingrar och huvud för att balansera och trycka dit lådan...

Snabb omcentrering av kopplingsskivan och nu gick det mycket bättre!





Härligt! Dit med en del skruvar för att hålla fast lådan - har fått bra rutin
på alla skruvar nu inklusive skruvarna för startmotorn (de som mekat
med M20-motorn vet hur roliga dessa två skruvar är). Dit med länkage
och lite annat lull-lull...

Hmmm, kanske man ska provväxla innan man slänger tillbaka kardan,
avgas och hela rubbet?

Nu har låd låst sig! Går inte att växla...

Växelspakslänkaget är i neutral men backväxeln har hoppat i...





Gaaah! Bara att ta ned låd igen...

Verkar som att det inte är helt ovanligt att den hoppar in i en växel
(och hamnar ur fas med växelspakslänkaget) om man är lite ovarsam
med lådan...

Försökte vända upp och ner på den och slå lite lätt, men hjälpte inte...

Om någon vet hur jag får ur backen på min Getrag 260/5 låda så skrik till!







Ska jag damma av en gammal reservlåda jag har ståendes?

Ja, varför inte... Bara så jag kommer vidare...

Vänta nu... Självklart har reservlådan den nya typen av fäste för
växelspakslänkaget (tunn arm i alu) medans mitt växelspakslänkage
är av den gamla typen (bred bit av plåt).

Se bild nedan, till vänster nya typen och till höger gamla typen.

För er med den gamla typen av växelspakslänkage - tänk på att den
vänstra skruven är genomgående så man behöver gängtätning på den
skruven (se bild nedan).

Suck...



_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
Jaha... Bara att konstatera, det blev ingen mer körning i år

Varken en tredje shakedown på Sturup eller körning på BMWSC-träffen på
Knutstorp som jag sett fram emot...



Om någon har tips om låsta växelspakslänkage på en Getrag 260/5 eller
kanske konverterat en låda från ny till gammal infästning (gjutningen för
hålen finns där fortfarande så man kanske kan borra/gänga) - så får
ni gärna skrika till!

_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
Så blev det äntligen dags för avtäckning, uppstart och en kort testrunda efter vinterdvalan!

Hade inte haft en batteriladdare inkopplat på över 4-5 månader,
men med lite extra primening med bränslepumpen så hoppade den igång direkt

Imponerad av det lilla 18Ah gel-batteriet!



Nu gäller att fixa till alla småsaker, men framförallt provköra och se att jag förra året lyckades åtgärda
- oljeläckage mellan block/topp
- oljeläckage inifrån sprängkåpan på växellådan
- att man får växelspaken i näven hela tiden


Sen får jag hoppas det blir mer bankörning den här säsongen än förra.
Track day på Ljungbyhed och Knutstorp med Bavaria Racing redan bokade!



_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
konnem3
Kalmar
Här sen Feb 2005
Inlägg: 315



Gillar din tråd skarpt!

Får jag trådkapa och ställa en fråga angående e30 323 och bakvagn, du verkar doktorerat i ämnet

Jag undrar om E30 323 som har mindre lager än E30 325 har samma ytterdiameter på navet?
Min tanke var att sätta E36 323Ti compact bärarmar på min E30 323 och lurar på om jag kan behålla mina drivaxlar från 323 E30in?

thumbs up För ditt bygge

_________________
Mattias Kornelius
Audi A6 Ultra -18
M3 E30 -88
323i med B230FT-86
9-3 1,9 Tid
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
Tackar, tackar!

Är absolut ingen trådkåpning, får mer än gärna ställa frågor!

Det där med att doktorera lät ju minst sagt intressant


Alla 323i hade faktiskt inte små hjullager (39x72x37), de 323i tillverkade
från och med 09/1985 och senare hade stora hjullager (42x75x37).

Enda enkla man kan säga är att 325i alltid hade stora hjullager. Därefter är
det bara if, else och but's
Exempelvis så hade 320i generellt små hjullager, men en 320i som hade ABS
som tillval OCH var tillverkad 09/1985 eller senare hade också stora hjullager.
Men om det däremot var en 320i i Touring eller Cabriolet utförande så hade de
alltid stora hjullager - oavsett när de tillverkades eller om de var utrustade med
ABS eller inte. Likadant med en 316i Touring, stöter du på en sådan så sitter det
stora hjullager där oavsett vad.



Naven mellan en 325i (stora hjullager) och en tidig 323i (små hjullager) skiljer sig
endast på en enda punkt - ytterdiametern på dess axel som går igenom hjullagret.
325i har en diameter på 42 mm medans 323i har en diameter på 39 mm.

Allt annat ska vara exakt likadant. Jag har haft båda varianter i handen, men tog
bara mått på den från 325i. Men ska faktiskt ta samma på den från 323i då jag
ändåså har den liggandes, bara för att få måttuppgifterna mer kompletta.

Drivaxlarna är identiska mellan 323i med små hjullager, 323i med stora hjullager
och 325i. Enda skillnaden är att 325i drivaxlarna har en liten knöl på mitten - kan
vara materialskillnader men längd och infästningen mot differentialen och navet är
exakt samma.

Enda skillnaden som kan dyka upp när det gäller infästning är att puckeln mellan
skruvhålen (mot differentialen) kan skilja sig men det handlar bara om att köpa rätt
förstärkningsbrickar så det är sådan liten detalj att det är försumbart. Se bilder i
slutet här på inlägget så förstår du.



Inga problem med E36 323Ti Compact bärarmar - de ska vara identiska mot E30
när det gäller vinklar och infästningar.

Notera att just de där har stora hjullager dvs 42x75x37! Det är den enda E36
Compacten som har detta!

Jag har fått bekräftat från en annan byggare att drivaxlar från en E30 325i passar
alldeles utmärkt i naven från en E36 323Ti Compact. Och passar E30 325i drivaxlar
så vet vi att även E30 323i drivaxlar fungerar.

Fick även reda på att naven från E36 323Ti Compact breddar lika mycket som de
andra E36 Compact naven, dvs 19.5 mm per sida.

Se bilder i slutet av inlägget för olika mått på olika nav.



Så om du tar kompletta bärarmar inklusive hjullager och nav från E36 323Ti Compact
och använder drivaxlarna från din E30 323i så ska det fungera.












_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
Fortsättning på föregående inlägg...

Kom ju på att jag har både naven från E30 323i -85 och E30 325ik -88 liggandes
(då jag har Z3 nav numera) - så varför inte ta ett par bilder och mäta lite!



Naven från E30 323i -85 och E30 325ik -88 är som jag mindes identiska, enda
skillnaderna är följande
- ytterdiametern på axeln som går genom hjullagret är olika
(måtten för drivaxeln är dock samma)
- flänsen som bromsskivan ligger an emot är olika
(totalhöjden är dock samma)



Se bilder nedan för direkt jämförelse samt mått på E30 323i -85
(samma typ av mått som jag tog på de andra naven).






_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
=== V Ä X E L L Å D A N ===

Här kommer en kort rapportering hur jag löste de två "mini-problemen" som
uppstod när jag var tvungen att slänga dit en reservväxellåda jag hade liggandes.

Bakgrunden är att min E30 323i från 1985 använder den gamla varianten av
växelspakslänkaget som består av en plåtbit med två infästningspunkter i
växellådan (jämfört med det nya växelspakslänkaget som består av en
lättmetallstång med bara en infästningspunkt i växellådan).






Problem #1 : Infästningspunkter Länkage

Mitt länkage i bilen vill ha två skruvhål i växellådan, men på min reservväxelåda
som är av den nyare typen finns inte dessa skruvhål.

Finns och finns, gjutningen finns kvar där

Så jag bestämde mig för att prova att borra upp och gänga dessa hål själv.


Högra hålet var enkelt, bara att borra och gänga (det är ett blint hål så länge
man inte går all-in med borrmaskinen).



Vänstra hålet är genomgående så började med att borra tills det började bryta igenom.
Därefter på med mycket fett på borren, borra lite, rensa borren, mer fett, borra osv.
Samma procedur användes när det skulle gängas.
Några små spån trillade nog ner i lådan, men inte mycket att göra något åt.




Provmontering av länkaget - allt passade och ser ut att det ska komma att fungera!





Problem #2 : Switch Backlyse

Självklart hade den äldre originallådan en backlyseswitch med tre stift,
medans den nyare reservlådan hade en backlyseswitch med två stift.
Givetvis användes M12-gänga på den äldre och M14-gänga på den nyare,
så ett enkel swap gick inte att göra.

Stiften var 6.6 mm breda, dvs inte någon av standardstorleken 4.8 mm eller 6.3 mm.

Rotade fram en kabel från min nyligen skrotade E34 535i,
som hade de kontakter jag var ute efter.
Klippte av den till lämplig längd, dit med lite kabelskydd
och klämde dit två vanliga flatstift i andra änden.



_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Christian Jansson
Borås
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1675



Gillar din tråd - bra för oss E30-ägare att kunna hitta information o tips i våra trådar!

thumbs up

Har tyvärr inget att komma med kring din låsta Getrag,
hade aldrig det fenomenet på min gamla 325:a.
Låter ju som att du måste klyva den lådan så du kommer åt
gafflarna...

Hoppas det blir mycket körning för dig i år - själv har jag en bit kvar innan det är dags.

_________________
Christian Jansson

BMWCS #10364
SVKG #661

BMW 332is E30
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Vad är problemet med att klyva lådan?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
konnem3
Kalmar
Här sen Feb 2005
Inlägg: 315



Tack

Nu när du jämför naven sida vid sida så ser man hur olika fast ändå lika de är.
Då får det nog bli så att jag försöker monter 323Ti bärarmar med original drivaxel.

_________________
Mattias Kornelius
Audi A6 Ultra -18
M3 E30 -88
323i med B230FT-86
9-3 1,9 Tid
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
Christian Jansson skrev:
Gillar din tråd - bra för oss E30-ägare att kunna hitta information o tips i våra trådar!

thumbs up

Alltid roligt om man kan hjälpa andra!




Christian Jansson skrev:
Låter ju som att du måste klyva den lådan så du kommer åt gafflarna...


MaZ skrev:
Vad är problemet med att klyva lådan?


Jo, hade ju hoppats på att det fanns någon magisk stoppskruv som man lossade och
ryckte lite i spakarna och sen var det klart - men så enkelt verkar det inte vara

Nu är jag verkligen inte kunnig på dessa Getrag-lådor, men vad jag förstår så delar inte
den här lådan på sig frivilligt.

Om jag minns rätt så måste man ha ett specialverktyg som man skruvar fast längst in i
sprängkåpan och som sedan trycker ut input shaft ut genom lagret (som sitter fast i det
främre höljet).
Då ska man stå med ett tomt främre hölje med endast lager för input shaft och layshaft
inpressade, resten av växellådan sitter tillsammans i det bakre höljet.

Sen ska man få ihop det igen. Verkar som man ska hetta upp hölje och innerdel av lager
till 80 grader C och montera.

Så jag känner mig inte särskilt säker på dessa procedurer - så därför har inte lådan
öppnats ännu. Men nyfikenheten lär snart ta överhand och då kommer jag nog att
försöka mig på att öppna lådan

_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
=== H J U L ===

Jag har fram tills nu kört med 205/50R17 fram och 225/45R17 bak, för det var
vad jag hann sätta ihop med de delar jag hade.

Nu var målet att även få plats med 225/45R17 fram också, för att senare kunna
gå över till 215 eller 225 r-däck.



Bak har jag 225/45R17 på 17"x7.5" ET40 fälgar (tänk på att mina Z3-nav breddar
23.0 mm per sida jämfört med E30 original). Och det fungerar bra numera!



Fram ska jag således också ha 225/45R17 på 17"x7.5" ET40 fälgar (nu ska vi tänka
på att mina hylsor+hjullager breddar 10.5 mm per sida jämfört med E30 original).

De spacers jag använder idag är 25 mm bolt-on (vilket betyder att man skruvar
fast den vilket är ganska praktiskt), men det visade sig att det blev en aningens
för brett med 225-däck och de tog i något i skärmkanterna vid hård kurvtagning.





Mätte och funderade och kom fram till 15 mm spacers skulle bli perfekt. Så
det blev en beställning till från Spacer.Se och inom bara ett par dagar så
fick jag mina 15 mm hålborrade spacers (de är för smala för att kunna ha som
bolt-on, mina nuvarande hjulskruvar av normallängd skulle ha gått igenom och
börjat ta emot bromsskivan).

Blev riktigt bra - nu är det bara en shakedown som saknas för att se att det
även fungerar på banan!


_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
=== R A T T ===

Frestelsen blev för stor, så jag köpte ett begagnat Snap Off löstagbart rattnav!

Det kommer troligtvis inte ge lägre varvtider, men det blev faktiskt otroligt
mycket enklare att framförallt ta sig ur bilen!

Anledningen för att det blev Snap Off var flera, dels så är det hög kvalitet men
även också för att det är godkänt vid besiktningen (min bil är tänkt att behållas
som gatregistrerad).

Har redan en OMP mockaratt med en Momo adapter (till E30/E34 heter detta nav
K2006 som är den korta på 85 mm eller L2006 som är den långa på 125 mm).


Snap Off navet heter R100B och är modellen för OMP, Momo, Sabelt, Sparco - dvs
rattar med PCD 6x70 hålbild.





_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
=== Sturup Raceway Trackday (2017-05-09) ===

Dags för årets första shakedown! Eller ska man börja säga leakdown numera...

Bilen fungerade faktiskt riktigt bra - det mesta från förra året fixat!
Sen att jag var ringrostig och körningen inte var direkt på topp är en annan sak...




Första stinten gick bra!
Kollade även under bilen - inget läckage från växellådan - suveränt!

Andra stinten kommer jag bara halvvägs - då började det ryka från bilen.
Visade sig att det kommit växellådsolja på avgasrören.
Och mycket riktigt - den läcker FORTFARANDE växellådsolja!
Läcker exakt likadant på denna reservväxellådan som det gjorde med originalväxellådan.

Håller på att bli tokig på detta!


Fast det var fler bra saker än dåliga - så på det sättet var det ju bra!
Motorn håller tätt numera
Man får inte längre växelspaken i näven
Rattnavet från Snap Off fungerar fint
Inga problem med 225/45R17 17"x7.5" ET40 hjulen där fram
Växellådan (reservväxellådan) läcker olja på samma sätt som originalväxellådan


Man blev ju minst sagt uppgiven Var bara att ställa bilen och börja packa ihop.
Passade dock på att titta på andras körningar, samt ta några översiktsbilder också.

Det "intressanta" är att det inte läcker något när man kör relativt lugnt,
så hemfärd till Malmö var inga problem alls.







_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Henrik J
Malmö
Här sen Aug 2005
Inlägg: 441


Trådstartare
=== V Ä X E L L Å D A N ===

Än en gång är rubriken växellådan...

Jaha, det var ju bara att ta ned växellådan igen för att undersöka om man
kan hitta något uppenbart med den.


Så här står den nu...

Och på lördag är det körning på Ljungbyhed med Bavaria Racing!


Och jag har fortfarande inte kunnat med säkerhet lista ut varför den
läcker. Vad jag däremot vet med säkerhet är att bilen inte kommer att
gå särskilt fort om växellådan lämnas kvar där på bänken






_________________
Henrik Johannisson
BMW 323i E30
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323i E30 -85 "Le Magnifique"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
15 besök senaste veckan (98653 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande