Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Finess huvudbåge - för bred?
866 besök totalt
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402


Trådstartare
Tänkte montera den halvbur gata från Finess som köptes i höstas (ibland tar saker längre tid än man tänkt). Men blir inte klok på om jag tänker fel eller om min huvudbåge faktiskt är fel.

Halvburen är beställd till en Ford Focus Mk2 (05-11). Har mätt på en kombi och det är inte bredare på den, så jag tror inte att det skiljer något på en 5D heller...

Jag hade kontakt med Finess innan då jag har en sedan, vanligaste Focus är ju annars 5D, men det trodde dom inte skulle vara något problem...

Skickar med lite bilder, och mitt problem är att huvudbågen tar i dörröppningen och att det är rätt långt kvar upp till taket. Skall det vara så (hoppas inte det...) Även om jag försöker längre bak så har jag samma problem och då blir det även problem vid golvet.





_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Kan det vara så att bågen är anpassad för att användas med innertak? I så fall kanske den ska sitta längre ner och skulle förmodligen också gå fritt från dörröppningen. Det är inte säkert att länden på benen är den rätta, det beror ju på hur man väljer att sätta bågen mot golvet.

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
Peter Olesen
Skepplanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 402


Trådstartare
Det är nästan så man skulle kunna tro det, fast när jag letade upp mitt gamla mail från Finess så skrev dom så här:

Hej. Halvbur ser jag inte som något problem att få den och passa. Den är dock mallad utan inredning. om den passar är svårt att se innan montering. Komplettera kan du göra på plats men är bra om du beställer rätt mängd rör på en gång.

Med Vänliga Hälsningar

Daniel Jansson
Finess AB


Det verkar dock som den var gjord för att stå på trösklarna, har fått lägga spännband på "benen" och dra ihop dom ganska mycket för att få ner dom mot golvet...

_________________

Ford Focus -05 med svängarambitioner
"Hellre Focus på bana än Porsche i garage"
Citera
Skruva banåkabil
Finess huvudbåge - för bred?
866 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande