Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÄLJES: Westfield Super Seven Turbo | 5932 besök totalt |
Nu är Neozeven till salu!!
https://www.blocket.se/vi/72634556.htm Neozeven som bilen heter är beställd, byggd och registrerad av mig. Av de flesta biltyper på marknaden så ger Super Seven troligtvis mest körglädje per krona. En helt underbar bil på krokiga vägar men tackvare turbomotor med mycket bra vridmoment, bra ljuddämpning så är det väldigt bra komfort också. Glasfiberstolar kan tyckas hårda men bekväma även under längre resor och samtidigt ger bra stöd när det svänger. Jag har kört den på Kinnekulle-Ring flera gånger och bästa tid är 58:75, med en bättre förare kan det gå snabbare :-) Körsträcka: 1100 mil Årsmodell: 2011 Vikt: ca 680 kg * Chassi: Westfield SEiW vänsterstyrd. Ytbehandlat med POR-15 (enligt mig bättre än pulverlackat) * Kaross: Westfield glasfiber med FW bakdel och V8 motorhuv/front. Helt nya bakskärmar. * Motor: SAAB 2.0T (T5 styrbox), T7 magnetventil, standard 150 HK men steg 3 programmering, verklig effekt ej bromsad men runt 250 HK borde vara rimligt * Växellåda: Opel Omega R25-28 med Redline olja * Bakaxel/Differential: Ford Sierra LSD delad diffbroms * Hjulupphängning Fram: Länkarmar Westfield Wide Track med polysport bussningar med exakt justering av camber (ej halvvarv). Gaz Gold 1,9" Dämpare med 500 lbs fjäder * Hjulupphängning Bak: Länkarmar Westfield SEiW standard med Metalastic bussningar. Gaz Gold 1,9" Dämpare med 250 lbs fjäder * Styrning: Styrväxel Escort LHD 2.4 varv, kollapsbar styraxel, knutar från Borgeson US i stål, rattstång från Westfield med tändningslås, kollapsbart rattnav. Ratt i mocka för bra grepp. * Bromsar fram: Wilwood Midilite, 4 kolvsok radiellt monterat. Ventilerade skrivor 285x21 mm. Mintex M1144 bromsbelägg. * Bromsar bak: Wilwood Powerlite, 4 kolvsok radiellt monterat med mekanisk handbroms. Solida skivor 240x10 mm. Mintex M1144 bromsbelägg. * Hjul: 3-delade BPS fälgar från ImageWheels i UK med Toyo R888 (205/50R15 resp 225/45R15). Bakdäcken är slitna. Låsbara hjulmuttrar ...och mycket mer. I stort sett hela bygget finns dokumenterat och publicerat på Locostsweden's forum på länken nedan http://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/7584-neozeven/ Mycket bilder och information finns. Andra medföljande delar/reservdelar. Begagnad motor SAAB 2.0T -97 inkl generator, startmotor, T5 tändkassett, T5 styrbox, tomgångsmotor, givare, Polymatrix bromsbelägg, oljefilter. SAAB 9000 Haynes verkstadshandbok. En helt ny koppling för SAAB 900 Viggen. Överdrag/skydd över bilen, CANUSB kabel för programmering av styrbox. Seriösa/intresserade spekulanter/köpare är välkomna. Första kontakten tas via e-mail/PM/kontaktformuläret eller joacim.jarkeborn@gmail.com så diskuterar vi vidare. Pris: 180.000 kr Sökord: Westfield, Super Seven, Locost, Caterham, Sportbil, racing Nu är Neozeven till salu!! https://www.blocket.se/vi/72634556.htm Neozeven som bilen heter är beställd, byggd och registrerad av mig. Av de flesta biltyper på marknaden så ger Super Seven troligtvis mest körglädje per krona. En helt underbar bil på krokiga vägar men tackvare turbomotor med mycket bra vridmoment, bra ljuddämpning så är det väldigt bra komfort också. Glasfiberstolar kan tyckas hårda men bekväma även under längre resor och samtidigt ger bra stöd när det svänger. Jag har kört den på Kinnekulle-Ring flera gånger och bästa tid är 58:75, med en bättre förare kan det gå snabbare :-) Körsträcka: 1100 mil Årsmodell: 2011 Vikt: ca 680 kg * Chassi: Westfield SEiW vänsterstyrd. Ytbehandlat med POR-15 (enligt mig bättre än pulverlackat) * Kaross: Westfield glasfiber med FW bakdel och V8 motorhuv/front. Helt nya bakskärmar. * Motor: SAAB 2.0T (T5 styrbox), T7 magnetventil, standard 150 HK men steg 3 programmering, verklig effekt ej bromsad men runt 250 HK borde vara rimligt * Växellåda: Opel Omega R25-28 med Redline olja * Bakaxel/Differential: Ford Sierra LSD delad diffbroms * Hjulupphängning Fram: Länkarmar Westfield Wide Track med polysport bussningar med exakt justering av camber (ej halvvarv). Gaz Gold 1,9" Dämpare med 500 lbs fjäder * Hjulupphängning Bak: Länkarmar Westfield SEiW standard med Metalastic bussningar. Gaz Gold 1,9" Dämpare med 250 lbs fjäder * Styrning: Styrväxel Escort LHD 2.4 varv, kollapsbar styraxel, knutar från Borgeson US i stål, rattstång från Westfield med tändningslås, kollapsbart rattnav. Ratt i mocka för bra grepp. * Bromsar fram: Wilwood Midilite, 4 kolvsok radiellt monterat. Ventilerade skrivor 285x21 mm. Mintex M1144 bromsbelägg. * Bromsar bak: Wilwood Powerlite, 4 kolvsok radiellt monterat med mekanisk handbroms. Solida skivor 240x10 mm. Mintex M1144 bromsbelägg. * Hjul: 3-delade BPS fälgar från ImageWheels i UK med Toyo R888 (205/50R15 resp 225/45R15). Bakdäcken är slitna. Låsbara hjulmuttrar ...och mycket mer. I stort sett hela bygget finns dokumenterat och publicerat på Locostsweden's forum på länken nedan http://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/7584-neozeven/ Mycket bilder och information finns. Andra medföljande delar/reservdelar. Begagnad motor SAAB 2.0T -97 inkl generator, startmotor, T5 tändkassett, T5 styrbox, tomgångsmotor, givare, Polymatrix bromsbelägg, oljefilter. SAAB 9000 Haynes verkstadshandbok. En helt ny koppling för SAAB 900 Viggen. Överdrag/skydd över bilen, CANUSB kabel för programmering av styrbox. Endast seriöst intresserade. Snackare, prutare och bara provkörare behöver inte göra sig besväret. Första kontakten tas via e-mail/kontaktformuläret så diskuterar vi vidare. Sökord: Westfield, Super Seven, Locost, Caterham, Sportbil, racing _________________ Joacim Järkeborn |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÄLJES: Westfield Super Seven Turbo | 5932 besök totalt |