Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche Boxster S 2001, chassifunderingar? | << 1, 2, 3, 4, 5 31204 besök totalt |
Förhållandet mellan hålens hävram(R) är kvadratiskt med lite vingel mot fjäderkonstanten(k) för krängren.
k1*R1^2=k2*R2^2 R är från centrum på röret, som går tvärs bilen till dropplänken. Jag kollat igenom excelfilen. Ser ok ut. Sen är det massa vingel. Diametrana på röret är uthöjt till 4 i vriding Längden på tvärröret är linjärt R är upphöjt till 2 för hävramen Tar man med böjingen av hävarmen är R upphöjt till 3 Sen ligger böjningen och vridningen i serie med varandra. Men fjäderkonstanten i hävarmen(böjning) är STOR i förhållande till vridningen. Så kan kan man ski... i vid överslag. Typ kolla skilnden mellan hål i en krängre. Vart det förståligt eller bara tekniskt, mattematiskt humbojumbo???? _________________ Johan Sjölinder |
||
100/160 (fram/bak) fjäder och 225 runt om låter i mina öron fel. Jag hadde gissat på ca ca ca 120/100(fram/bak) utan mer data på bilen som vikter, rc, krängre mm Michelin cup2 vs Kumho var intresankt. ps Lurigt med det här, fjäder, däck, downforce, krängredämpare mm. Vad är rätt vad är fel???[/quote] 225 runt om är enligt reglemente... Standard Nurburgring kit från H&R är 110 fram och 160 bak. Du som verkar kunna räkna ut saker och ting vad tror du skulle bli bättre ? Kör med GT3 krängare fram och bak /Niklas _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche Boxster S 2001, chassifunderingar? | << 1, 2, 3, 4, 5 31204 besök totalt |