Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 SMG2 -04 Clubsport
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24   >>
33 besök senaste veckan (152194 totalt)
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
BMW-DJ skrev:
NicoRacing skrev:

har du rensat din nu?


Nä där ligger jag efter, inget rensat alls ännu


Du har desto mer effekt med.... Där ligger jag i lä. Vad väger din om an får fråga

För övrigt blivit medlem i Bevaria racing

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1121



NicoRacing skrev:
BMW-DJ skrev:
NicoRacing skrev:

har du rensat din nu?


Nä där ligger jag efter, inget rensat alls ännu


Du har desto mer effekt med.... Där ligger jag i lä. Vad väger din om an får fråga

För övrigt blivit medlem i Bevaria racing


Min har en tjänstevikt på 1620

Ny medlem

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
BMW-DJ skrev:


Min har en tjänstevikt på 1620

Ny medlem


Ja då är den lite tyngre men 100 fler hungriga hästar (Blir att kämpa för fullt detta året med...)

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
Premiär på Ljungbyhed Park

Igår blev det premiäg på Ljungbyhed Park, rolig bana med varierande hastigheter mellan snäva parti och två relativt öppna rakor.

Däcken var begagnade r888 som jag körde med hela förra året som jag satte fram och ett par kuhmo v70r bak som även dem var begagnade. Höll runt 2,2bar runt om varmtryck.

Första rundan tyckte jag bilen understyrde något fruktansvärt och plogade. Körde in och och släppte på hårdheten på chassiet fram (körde hårdaste inställningen runt om). Andra rundan så understyrde bilen betydligt mindre vilket jag direkt märkte på tiderna.

Avslutade dagen med en 1,01 tid. Har nya däck som jag kommer prova med nästa runda

Problem, Fick dok problem med varm oljetemperatur. Riktigt tråkigt för att vara första rundan. Hur byggde ni som haft liknande problem bort problemet?

Större Oljekylare? Isåfall vilken och hur?

Ska även felsöka och se om min stora fläck i fronten har gett upp (hände märkligt nog förra året)

Film är alltid kul





_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 600



NicoRacing skrev:
Premiär på Ljungbyhed Park

Problem, Fick dok problem med varm oljetemperatur. Riktigt tråkigt för att vara första rundan. Hur byggde ni som haft liknande problem bort problemet?

Större Oljekylare? Isåfall vilken och hur?



Hur varm blev oljan när du körde? Min M3:a är original kylmässigt och jag har kört 20 minuters pass i 30 graders värme utan problem. (Visserligen på mantorp där man har ganska hög snittfart).

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Macan Turbo 2017
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
Iqbad skrev:
NicoRacing skrev:
Premiär på Ljungbyhed Park

Problem, Fick dok problem med varm oljetemperatur. Riktigt tråkigt för att vara första rundan. Hur byggde ni som haft liknande problem bort problemet?

Större Oljekylare? Isåfall vilken och hur?



Hur varm blev oljan när du körde? Min M3:a är original kylmässigt och jag har kört 20 minuters pass i 30 graders värme utan problem. (Visserligen på mantorp där man har ganska hög snittfart).


Det låg på proppen mellan 100-150 dvs 125-130 grader.

Den hade säkert fortsatt upp om jag inte hade kört avkylnings varv

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
Lite uppdatering, min lösning på den höga oljetemperaturen.

19 raders oljekylare.






_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
Nya däck som jag kommer provköra med

Federal rs-r 265/35-18

Någon som har erfarenhet av dem? Däcktryck osv?



_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1121



NicoRacing skrev:
Nya däck som jag kommer provköra med

Federal rs-r 265/35-18

Någon som har erfarenhet av dem? Däcktryck osv?


Jag har kört en del på dom, Johan Meijer har kört mycket på dom.

Jag hade som målsättning att köra varmtryck på 2,2. Det går säkert att gå ner lite till för att få mer fäste.
Generellt tycker jag dom överhettar lite lättare än Kumho och har lite sämre fäste.
Men Federal har ju den fördelen att det är både billigt och outslitligt.

Snyggt jobbat med oljekylaren thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
BMW-DJ skrev:
NicoRacing skrev:
Nya däck som jag kommer provköra med

Federal rs-r 265/35-18

Någon som har erfarenhet av dem? Däcktryck osv?


Jag har kört en del på dom, Johan Meijer har kört mycket på dom.

Jag hade som målsättning att köra varmtryck på 2,2. Det går säkert att gå ner lite till för att få mer fäste.
Generellt tycker jag dom överhettar lite lättare än Kumho och har lite sämre fäste.
Men Federal har ju den fördelen att det är både billigt och outslitligt.

Snyggt jobbat med oljekylaren thumbs up


Tack, då har jag lite att gå på (Väntar på Johans utlåtande med )

Tack ja jag tyckte det blev riktigt bra iaf.

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
Povkörning gjord efter påfylld olja, är det någon som vet vid vilken temperatur oljetermostaten öppnar vid?

Jag kom upp till 100 grader men inte en enda grad över 100 grader på oljetempen innan den började flytta sig ner (antagligen när termostaten börjar öppna mot oljekylaren)

Stort tack till Robert på www.speeding.nu för all hjälp och snabb service. Kan starkt rekommendera dem. thumbs up thumbs up




_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare


_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
Dave79
Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 541



Mkt stilig installation thumbs up

Termostaten ska öppna vid 95 grader. Innan dess så bypassas kylaren helt.

Jag har gälar i huven vilket enligt "utsago" ska hjälpa till med tempen. På Gelleråsen kom jag inte upp över 105 grader trots strålande sol. Körtiden var dock 15 min pass med 15 min vila osv.

NicoRacing skrev:
Povkörning gjord efter påfylld olja, är det någon som vet vid vilken temperatur oljetermostaten öppnar vid?

Jag kom upp till 100 grader men inte en enda grad över 100 grader på oljetempen innan den började flytta sig ner (antagligen när termostaten börjar öppna mot oljekylaren)

_________________
David Alsén
Alfa Romeo 159 Ti : )
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1121



NicoRacing skrev:



Jag börjar bli riktigt rädd för Ljungbyhed nu Tror jag kommer få rejält med pisk där... Men jag får försöka jobba ikapp under resten av säsongen, det blir nog tightare på banor jag kört förut

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
Dave79 skrev:
Mkt stilig installation thumbs up

Termostaten ska öppna vid 95 grader. Innan dess så bypassas kylaren helt.

Jag har gälar i huven vilket enligt "utsago" ska hjälpa till med tempen. På Gelleråsen kom jag inte upp över 105 grader trots strålande sol. Körtiden var dock 15 min pass med 15 min vila osv.



Tack

Tack för info, som jag misstänkte. När mätaren gick upp till 100 så gick den lika snabbt ner till 95 grader igen och pendlade där mellan 95-100 gradet hela tiden.

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
NicoRacing
Helsingborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 656


Trådstartare
NicoRacing skrev:
Jag börjar bli riktigt rädd för Ljungbyhed nu Tror jag kommer få rejält med pisk där... Men jag får försöka jobba ikapp under resten av säsongen, det blir nog tightare på banor jag kört förut


Hon är laddad, jag med Ska bli riktigt kul att dra igång igen faktiskt.

Först ut är Mantorp nu på Lördag (BOS) för en test med nya oljekylen och uppvärmning inför Bevaria time-attack Mantorp.

Ska du upp?

_________________
Nicodemus Nilsson

MINI R56 JCW - 2011
BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1121



NicoRacing skrev:
NicoRacing skrev:
Jag börjar bli riktigt rädd för Ljungbyhed nu Tror jag kommer få rejält med pisk där... Men jag får försöka jobba ikapp under resten av säsongen, det blir nog tightare på banor jag kört förut


Hon är laddad, jag med Ska bli riktigt kul att dra igång igen faktiskt.

Först ut är Mantorp nu på Lördag (BOS) för en test med nya oljekylen och uppvärmning inför Bevaria time-attack Mantorp.

Ska du upp?


Låter bra Nico!

Jag har inte riktigt hunnit tänka på BOS i år. Bilen är lite halvfärdig men fungerande och mycket att göra på jobbet nu.

Så jag får se om det blir en spontan tur till BOS, vore skoj att åka dit thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
costask2
Klippan
Här sen Jun 2016
Inlägg: 16



Hej Nico,

Otroligt fin bil o projekt, kul o läsa o följa. Har nämligen en likadan bil så det är fint med lite idér 😁
Jag körde med Federal rsr däck ett litet tag, höll inte så länge som jag hoppades på, ganska mjuka med threadwear 140, fick bra grepp vid typ 3e - 4e varvet på en 2,8 km bana sen blev dem för varma och tappade greppet så man fick köra några lugna varv eller in i depån för att kyla ner däcken och sedan ut igen.
Tror att dessa däck inte är för tunga bilar som m3n (bara min åsikt)
Var försiktig bara när dem slitits, dem kan bli lite farliga. Se bild nedan, låg strax över 200km/h när vänster bakdäck small, ioförsig var dem slitna men inte ända ner till varnings markeringen fanns en bit kvar plus mönster kvar på inre däcksidan




_________________
----- Konstantinos Kasmeridis -----

Ban/vardagsbil: BMW m3 e46
Ny projektbil: BMW 320 e21 med s14 maskin
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41494

Forumägare
Forumägare

costask2 skrev:
bakdäck small


Vad kör du med för däckstryck?

_________________
Magnus Thomé
Citera
costask2
Klippan
Här sen Jun 2016
Inlägg: 16



Magnus Thomé skrev:
costask2 skrev:
bakdäck small


Vad kör du med för däckstryck?



2.4 varm däck, tyckte det kändes bra med 2.4

_________________
----- Konstantinos Kasmeridis -----

Ban/vardagsbil: BMW m3 e46
Ny projektbil: BMW 320 e21 med s14 maskin
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612



Kanske en synvilla, men dessa däck ser ju ut att vara rätt snedslitna? Vad har du kört för hjulvinklar bak?

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 SMG2 -04 Clubsport
<<   1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24   >>
33 besök senaste veckan (152194 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande