Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Däck för banåka Nankang AR-1 TW80 | << 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (37440 totalt) |
Jag tycker däcket skötte sig rätt så bra överlag. Bra bett från kalla och märkte ingen jätte skillnad i grepp mellan varma/kalla. Efter 18-19 hårda varv tyckte jag däcket tappade greppet lite men är förutsägbart när det väl släpper. Siktade på varmtryck på 2.2-2.3 vilket kändes lagom. Styr precisionen är bra, likvärdigt pss. Fick även en bandag i regnet. Fungerar utmärkt i lite väta men är det mycket vatten på banan se upp i hastigheter över 70 km/h Ett bra alternativ till federal 595 rs-r och div billiga r-däck. _________________ Fabian Nilsson |
||||||||||||
Såg att Nankang Sponsrar STEC 2017-2019 med att erbjuda detta däck för
1500 kronor styck dimension 225 45 17 205 45 16 205 50 15 finns att beställa på www.stec.se _________________ Hasse Söderström Krutcupens ordförande |
||||||||||||
|
||||||||||||
klart det blev fel
Vi har beställt en container med dimesioner som passar www.stec.se 205 + 225 och vi kommer sälja dessa till alla som vill på Svenska marknaden oavsett om man kör Endurance trackdays etc för det är bra däck som vi testat flera gånger under 2016 _________________ Hasse Söderström Krutcupens ordförande |
||||||||||||
Vi kommer få hem under våren 225 breda R däck
16 och 17 tum pris 1500 kan lämnas på Mantorp Tierp Gotland eller hämtas i Sthlm mvh[url] www.stec.se [/url] |
||||||||||||
Ni tar inte hem några 235/40-17 eller vet vart man kan köpa?
Med vänlig hälsning. Thomas _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||
Den uppsättningen kommer direkt från Nankang för utvärdering Hos www.stec.se finns ju några dimensioner att köpa. Annars blir det väl utomlandsifrån. _________________ Magnus Thomé |
||||||||||||
R-Dack.se är numera generalagent för Nankang AR-1 i Sverige och vi har ett eget lager i Stockholm.
De flesta storlekarna finns i lager för omgående leverans. Så nu vill vi ge Rejsas medlemmar en bra deal med fri frakt fram till siste Maj 2017. Använd koden NANKANGREJSA när du lägger din order. Läs mer och beställ på https://www.r-dack.se Om du har företag kan du handla som vanligt, för Klarna erbjuder numera även sina betallösningar för företag. _________________ Christopher Nelson R-Dack.se TWS Däckservice |
||||||||||||
Köpte mina från Autoslanger i Danmark, hade riktigt bra pris. https://autoslanger.dk/en/drag-and-s
Helnöjd med hur dom presterar på bana, inga överraskningar och verkar hålla sig bra. _________________ Tomas Gustafsson |
||||||||||||
Har du något utlåtande Magnus? sen är frågan hur stommarna håller på en baktung 911 Klart intressant är det i alla fall. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||
Min test har fastnat på att hitta 18 tums fälgar som går på bilen (för vettiga pengar) Köpte en uppsättning BBS på annons här på rejsa som borde passat men det fattades några mm för att gå fritt från bromsoken tyvärr. _________________ Magnus Thomé |
||||||||||||
Ok, det var synd. Hade varit intressant att veta lite mer om dessa från någon som i direkt jämförelse har nyss kört Cup2 eller Trofeo R tex. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||
Från annan tråd, med vad jag tror är Kumho V70A som referens:
_________________ Pontus Fyhr |
||||||||||||
Tack för info. Även om det naturligtvis är bra att ha info från lite olika håll så är det väl bara att konstatera att det stämmer som Farbror Barbro sa, det finns inga genvägar till ett rent ljud...... _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||||
Testade Nankang AR-1 på Kinnekulle i 205 15" och mitt tycke är att det är ett roligt och lättkört däck som lämpar sig mycket bra som "trackday däck" eller för lite inspirerad körning.
Redan från start med kalla skrubbade däck så var det ovanligt mycket grepp (jämfört med Kumho V70), väldigt bra egenskap för t.ex landsväg. det som även märktes var att däcket funka väldigt bra i inbromsningar (piskar även Kumho där) och misstänker att det även bettar bra om man har en bil som orkar spinna hjulen Greppet i kurvorna kan inte riktigt jämföras med Kumho dock.. saknar det riktiga bettet och är lite halkigt, men det släpper väldigt snällt och är väldigt lätt att hämta tillbaka. Det är även lätt att känna balansen i bilen och i mitt tycke ett bra sätt att lära sig vad bilen gör och hur den reagerar utan att behöva pusha för hårt. Livslängd kan jag inte säga för mycket om då jag bara körde ett pass med däcken, men dom slets väldigt fint och är väldigt jämnt grepp, inga tecken på överhettning. Enligt mig så är det ett mycket bra däck för den som vill ha roligt med sin bil utan att bränna hål i plånboken. det är inte det snabbaste däcket men helt klart godkänt och roligt att köra på! bifogar även lite split tider på dom 5 snabbaste varven på respektive däck för dom riktig insatta _________________ Erik Blixt |
||||||||||||
Vi prov körde nankang ar-1 på vår långloppsbil igår i msls 8 timmars race. Bilen är en bmw compact med M3 drivlina. Cirka 1300kg med förare och full tank. Vi åkte på sviestad/ Linköpings motorstadion. Däcken var i dimensionen 225/45-17. Först börjar vi med transpondertest där vi körde 10 varv. Startade med lufttryck på 1,65 som efter testet gick upp till 2,1. Sänkte det till 2,0 innan start. Vi kör cirka 57 minuter, sen går in för tankning och förarbyte då däcken svalnar i cirka 3 minuter och sen ut igen med ny förare. Efter en timmes hård körning hade trycket stigit bak till 2,3 och fram till 2,2. Då släppte vi ner trycket till 1,9. Enligt varvtiderna och första förarens utlåtande så var det i stort samma grepp från start som efter en timmes körning. Lite halare mot slutet som troligtvis berodde på det höga luft trycket. Mellan varv 2 och den snabbaste tiden första stintet, varv 20, så skiljde det mindre än en halv sekund. Och skillnaden i varvtider på de första 52 varven var 2sekunder. Vi är fyra förare som körde två stint var under 8 timmar och alla har ganska liknande uppfattning om däcken. De var väldigt bra vid in bromsning, bättre en federalen, Trofeo r, yokohama och kumho som vi provat tidigare. Däcken signalerade med ett lätt skrikande precis innan de började släppa i kurvorna. När de släpper så gör de det väldigt odramatiskt. Lätt att hämta hem, eller för den delen att använda sig av. Helt enkelt väldigt lättkörda däck. Det kändes som att greppet blev bättre och bättre ju mer däcken slets. Nu var det sol och 24-25 grader varmt så väldigt bra förutsättning för test. Imponerande jämt slitage och säkert 4 timmars körning kvar på däcken. De räckte till för att vi skulle hamna på pallen som trea i klassen och nia totalt. Nu funderar vi på att testa dom på Mantorp parks testtuesday och jämföra dom mot kumho v70a. Vi använder v-Box så vi kan få faktiska data med varv och sektor tider. Då får man ju svart på vitt...
_________________ Niklas Bengtsson |
||||||||||||
Däck för banåka Nankang AR-1 TW80 | << 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (37440 totalt) |