Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda S2000 -07 SNIK
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (60939 totalt)
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Har du varit ute och dammat av frisörkärran?

Såg i eftersnackstråden till Trackmonday:



https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=108968&highlight=

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
haha juup

Var väldigt kul, var också väldigt ringrostig , har i efterhand fixat Harrys laptimer, beställt en gps puck mm..

jag har ingen aning om vad jag körde för tider, tror mellan 1,35-1,40 tider?

Man kunde välja på nybörjare eller rutinerad klass , jag valde rutinerad, kul grupp man hamnade i Bara Porschar 991 RS, någon turbo mm... så kände mig mera som ett rundningsmärke i denna grupp

men bara nöta på träna mera så kommer nog tiderna, för bilen har kapacitet för betydligt sabbater tider en vad jag kan hantera
bilen går bra, lite för bra till och med för mig. kände skillnad med nya diffen

tycker att bilen är lite svårväxlad när man drar ur den, så ska kolla upp vad man kan göra åt detta

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
1225 Eriksson

Här sen Apr 2003
Inlägg: 121



Kul att se denna live idag och tack för den trevliga pratstunden och genomgången

Riktigt schysst bygge!

_________________
Tobias Eriksson
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
Har bara åkt en banträff i år legat på latsidan

Men i semestertider så blev det en Roadtrip till Rudskogen


Och Vann förstapris i Styling W.T.F hände??

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



Vad som hände? Står ju klart å tydligt här


_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
Blev inte så mycket åka förra året heller , men han med en tur till Gotland i höstas
Passade på att fixa en Hardtop




Efter typ 10-15 varv så rasade diff helvetet


Men han med lite körning i pissregnet trots allt

Sen så var det dags att riva och kolla vad som hade pajat? Som tur var så fick man åka med Stretman Motorsport resten av helgen !!



Upp på pallbockarna igen, ur med oljan montera bort klumpen


Hoppsan några kuggar saknades


Beställde en ny utv från JS Racing , så den är nu monterad och Diffen är hel igen !!!


När man ändå höll på så kollade jag bromsarna, så åkte ner till JRM och frågade Jocce vad för belägg man ska åka med? han rekomenderade Endless , så jag köpte sådana , fram/bak






Och i dag så dök äntligen skärmbreddarna upp, Voltex , så nästa steg är att montera dessa.








_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Stacc I vår ?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
iqbad
Linköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 602



Jag diggar verkligen din S2000, synd att diffen rasade! Jag trodde att den uppdaterade diffen från en AP2 skulle hålla lite bättre. Du msåte ha ganska hög effekt om du rasar kuggarna!

_________________
Eric Andrén
Mazda MX-5 2018
AUDI RS3 2023
PORSCHE Macan Turbo 2017
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
Rickard Hinner nog inte med första träffen i år Stacc

Lite uppdateringar har lämnat, hämtat skärm bräddarna från Lackeraren (Södermalms billack) , och tänkte montera dessa, men kom på det var inte bara bara typ. Så fick ta in hjälp från Jakan Racing Jörgen, eftersom man behövde kapa, svetsa mm...

Måtta upp tejpa sen dags för att kapa osv..




blev nöjd med resultatet, ska måtta lite sen beställa spacers , för nu får man in lite större däck även bak, tror 305 or ska gå in nu , och kanske kör med 285 or i fram , men det får bli lite senare, letar efter ett Litium batteri , så om någon har något bra tips vad man kan köpa ett sådant? så berätta !!

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
iqbad skrev:
Jag diggar verkligen din S2000, synd att diffen rasade! Jag trodde att den uppdaterade diffen från en AP2 skulle hålla lite bättre. Du msåte ha ganska hög effekt om du rasar kuggarna!


Tackar thumbs up

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Mumba
KISA
Här sen Aug 2009
Inlägg: 757



TopEnd.se hittar du batterier.
Kommer själv köra med det, Speedlab och Burström likaså.

_________________
Mumba Svensson
Instagram: Life of Time Attack
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Kör lite box batteri.

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
Har monterat Spacers på bilen, dock så fick jag hjälp av Bandhagens däck att beställa så det blev rätt




Det blev Topend batteri pga.. bra service och pris


Monterat i bilen 2kg väger detta, mot typ 15 kg original





Så nu är bilen klar att köra med bara vänta bort snön , tanka ut och gasa

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3059



Nu kommer det gå undan, enligt OptimumLap varvsimulering gav dom 11kg jag lättade bort med batteriet 0.1s runt gelleråsen

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
Cédric skrev:
Nu kommer det gå undan, enligt OptimumLap varvsimulering gav dom 11kg jag lättade bort med batteriet 0.1s runt gelleråsen


Haha får hoppas på det

tyvärr så är inte bilen begränsningen , det är jag

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
I söndags var det dags att ställa på bilen , ta en sväng kolla att allt funkar mm..


Var förbi min kompis som jobbar med bilvårdsprodukter, rådfrågade vad fan man använder till vad när man ska hålla på med puts mm.. Givetvis så använder jag bara Smartab grejor för dom är bäst


I onsdags så var det dags för hjulinställning


Har aldrig vetat vad bilen väger, men nu vet man ,bilen var fulltankad när den vägdes



På söndag blir det premiär på Mantorp

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
Bilen funkade och höll på Mantorp, dock så var man lite feg och körde med tracktion control , fick til en 1,31 tid , bilen har mer potential en vad jag kan hantera , så att åka fortare går om man lär sig köra snik bilen bara. Gjorde hjulinställning på Bandhagens däck och det blev kanon bra, har ingen aning om hur det står? sa bara ställ in bilen så det går att åka fort, och det blev bra thumbs up

Beställde drivaxel spacers , eftersom bilen är lite lägre , så var bara att hissa upp den




Tänkte gå ut i skogen utvinna eget aluminium , bygga svarva mina egna spacers, men kände varför uppfinna hjulet?? när man kan sitta i soffan knappa in en beställning av någon annan som redan byggt konstruerat dessa , så jag köpte färdiga istället


monterade dessa också , så nu kanske man får lite stylish points


_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
Hmm har hänt en hel del, har testat bilen på Mantorp och den gick bra, eller den höll också, dock så är den knepig att få i växlarna på, men en vane sak

Sen tänkte jag ställa ventilerna, men kom på att det var enklare att ringa en som kan istället







Åkte till Finland förra veckan och körde på Alastaro grymt fin bana!, men innan lunch så pajade bilen, kopplingspedalen ramlade ner i botten så det blev att felsöka


Hmm en lös kula ??

Så jag var less och lämnade in bilen för att fixa, hade ingen lust att riva ner lådan mm..



Hmm uttrampningslagret hade pajat

I övrigt så har kopplingen klarat sig fint




så just nu väntar jag på att bilen kommer ihop, och funderar på nästa bankörning ? det var ganska spännande att köra från banan till åbo utan koppling, C.a 8 mil men det gick bra trots allt

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
Tvättade bilen efter verkstadsbesöket, och använde en produkt för fälgar, dom blev rena och färgen åkte av också , ringde en kompis och frågade , och mina fälgar verkade inte ha en klarlack som skydd, vissa firmor i usa säljer race fälgar utan och jag råkade äga sådana, så det blev en panik lösning , och köpa sprej och lacka om dom , det får duga just nu, ska lämna in fälgarna i höst för en riktig lackering, sen så hade ac helvete pajat också, så i måndags lämnade jag in bilen för det, och nu funkar den igen


Åkte på Mantorp 6 juni och, så började motorlampan lysa stå fick hjälp av en som hade en OBD2( kiwi) som man kunde kolla på mobilen , och hade en felkod på lambdasond funkar inte?? så hissade upp bilen och hittade en kontakt som inte satt i ordentlige så felkoden hittades !! var mycket bilar, kul dag mm.. kände att bilen var ganska slö i värmen, och konstaterade att inugstempen var i stil med grilla korv i helvetet, så byggde om och flyttade på luftfiltret som förut satt direkt på kompressorn , nu är filtret flyttat, så nu bör det bli bättre hoppas jag, mycket strul , men man är ganska van när man åkte subaru, då strulade det jämt




_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



CCw fälgar är inte lackade dom är eloxerade. Dom kan man inte ha fälg syra på.

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477


Trådstartare
Hmm var ett bra tag sedan man skrev något i tråden, men lite skit har hänt under tiden, tyckte svarta fälgar blev för tråkigt, så tog hjälp av en styling kunnig kompis, som gav förslag på hur bilen ska se ut framöver, så skickade fälgarna på lackering, blev Sosse röd kulör




Insåg att en APR kolfiber läpp skulle också inhandlas för piffa till utseendet i fronten

Även en Spoon Diffuser monterades




Wrapzone fixade till en liten dekor på bilen, för få lite mera liv i bilen, med inspiration av Gobstopper Imprezan från UK

Sen så har jag bytt till röda emblem för det ska visst vara så , monterat på drag öglor mm... ska göras hjulinställning framöver, sen är det bara ut och köra när säsongen börjar, stylish träff eller banåka Vad fan hände

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Honda S2000 -07 SNIK
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (60939 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande