Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Mjuk och hård Rebound
1647 besök totalt
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751


Trådstartare
Har en lite fundering

Har Kw 2 vägs competition på Golfen. Men jag är lite förbryllad över hur de uppför sig.

Hur jag än justerar rebounden så går inte kolven upp om jag trycker ihop den.
är det vanlig karaktäristik på en racing dämpare? är mest van med grus dämpare och rally anpassade dämpare.

de är ny renoverade 2016 och det är väldig skillnad på skicket på dämparen så det är inget fel på dom som jag upplever det.

Det är en väldig skillnad mellan mjukaste och hårdaste både på bound och rebound.

Till min riktiga fundering.
Då jag går i bumpstopet både fram och bak när jag har bounden på det hårdaste och skulle börja justera på rebounden istället blev jag lite fundersam vilket håll jag ska justera.

Men det måste bli att den skall justeras mjukare så den har lättare att gå upp till rideheight igen.

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5115



Babbe skrev:
Har en lite fundering

Har Kw 2 vägs competition på Golfen. Men jag är lite förbryllad över hur de uppför sig.

Hur jag än justerar rebounden så går inte kolven upp om jag trycker ihop den.
är det vanlig karaktäristik på en racing dämpare? är mest van med grus dämpare och rally anpassade dämpare.

de är ny renoverade 2016 och det är väldig skillnad på skicket på dämparen så det är inget fel på dom som jag upplever det.

Det är en väldig skillnad mellan mjukaste och hårdaste både på bound och rebound.

Till min riktiga fundering.
Då jag går i bumpstopet både fram och bak när jag har bounden på det hårdaste och skulle börja justera på rebounden istället blev jag lite fundersam vilket håll jag ska justera.

Men det måste bli att den skall justeras mjukare så den har lättare att gå upp till rideheight igen.


Är dämparen inte gasfylld så finns det ingenting som 'trycker' upp dämparen, då kommer den stanna i det läge du ställer den...

Går du i genomslagsskyddet känns det som för klen fjäder eller för klen kompressionsdämpning eller en kombination.

_________________
Roland Johansson
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1751


Trådstartare
har mailat min kontakt på Kw nu, har inte tänkt på det så. kan det vara möjligt att de inte är trycksatta?

Brukar Kw dämpare uppföra sig såhär?

ganska säker på att det är en inställnings grej då jag kör 150 N/m fram och 120N/m bak på 1150kg så den är bra hård.
försöker gå mot mjukare då den gick på slicks när jag köpte den.

Märkte Nu när jag hade av dom för att kolla vilket håll man skulle justera rebounden på att danskarna som
hade bilen innan har märkt fel så jag körde 2 click från det hårdaste och då orkar man knappt dra upp dämparen.

har gått tillbaka till grundinställning och satt alt i mitten så det blir till att börja om

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Skruva banåkabil
Mjuk och hård Rebound
1647 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande