Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 132, 133, 134 ... 192, 193, 194 >> 299 besök senaste veckan (1139651 totalt) |
Synd det gick sönder.
Men så är det ibland. Konstruera om så det blir bättre och håller så ser vi framemot att se dig på banan snart igen... _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Lite halvspännande när en upright brister under full belastning Arbetet är redan igång med att fixa till bilen men det kan nog ta sin lilla tid. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Video från när uprighten gick sönder:
https://www.facebook.com/RevlineTime _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Trist när det går sönder men jag hoppas att du är tillbaka på banan snart!
Gick den sönder av sidokraften i kurvan eller då du körde på kurbsen? Och så frågan som alla vill ha svar på: Hur många kameror har du monterat på din bil?? Mvh /Claes _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||
Gick sönder i kurvan. Tror det var ca 1.7G sidobelastning. Haha tror jag har runt 7 kameror _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Det är bara drifting som är värre. Deras bilar ser ju ut som kaktusar med alla kameror som sticker ut.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Tur att det gick att få stopp på bilen så pass kontrollerat ändå!
Var har brottet skett? Vet du ifall det var någon mindre skada sedan innan som kan agerat brottsanvisning? Kämpa på! _________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing |
||||
Ingen synlig skada sen innan, men var ute väldigt hårt på kurbsen dagen innan och det är möjligt att något hände då. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Frågan kan vara om det är ett utmattnings eller ett överbelastningsbrott?
Mao gått sönder efter lång och trogen tjänst eller var för klen? Mins jag rätt så sa Colin Chapman typ En racerbil som inte faller i bitar efter mållinjen är för tung(stark) Så det är en balansgång på slak lina _________________ Johan Sjölinder |
||||
Det är en bra fråga. Det går inte att analysera nu i efterhand då vi fick pinnsvetsa ihop det på plats för att kunna rulla bilen. Chassit gick långlopp i sitt tidigare liv och det gick rätt hårt till emellanåt. Och uprightsen konstruerades från början för 205 r däck så det är lite skillnad i belastning med många hundra kilo extra downforce och 300 mm supersoft slicks. De nya görs i dubbla godstjockleken med större hjullager. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Ja phu. Plus trasig ny AP bromsskiva och uprighten då förstås. Så utöver ovan är det nya uprights som konstrueras nu samt att nya bärarmar ska byggas. Och mitt i alltsammas är det Midsommar-långhelg _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Det betyder ju bara många lediga dagar att vara i garaget _________________ Jimi Smid @smid_racing |
||||
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Kort rapport för de som inte följer på Instagram eller Facebook.
Nya uprights blev färdiga vid halv fyra på morgonen natten till onsdag och sen var det en jäkla resa att bygga klart bilen. Men vi hann få ihop bilen och dessutom hann vi sova minst ett par timmar 1:18.8 och 3e plats i Unlimited på Mantorp trots att jag fick släppa gasen 240 meter före bromspunkten pga splittern som studsade i backen. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Bra kämpat! Är den inte så styv som det är tänkt eller har den hamnat lite lågt efter reparationen? _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||
Är drn någonsin så styv som man själv tycker.... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag kan inte tala för dig, men.... _________________ / Erik Nilsson Körde en Impreza WRX STi PSE Drömmer nu om en supersjua istället. |
||||
Tackar! Den saknar lite styrka jämfört med innan kraschen. Vi ska göra ett par förstärkningar och sätta vajrar för att säkra upp. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 132, 133, 134 ... 192, 193, 194 >> 299 besök senaste veckan (1139651 totalt) |