Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ny varvtids-bana för Gelleråsen på rejsa?
4071 besök totalt
rasssta
Stockholm
Här sen Apr 2012
Inlägg: 30


Trådstartare
Yo!

Med tanke på att det är ny bansträckning för Gelleråsen numera så kanske det är aktuellt att separera varvtiderna för <2017 mot de för =>2017 här på varvtidsdelen på rejsa? Min första tanke var att man kan särskilja det genom att kolla vilket år som tiderna är satta (innan eller efter 2017) men i och med att den gamla bansträckningen finns kvar blir det ju lite luddigt om några kör på den istf den nya så det kanske är bättre att lägga upp en ny bana som heter typ "Gelleråsen - Nya" eller nåt...

Btw #1, ban-layouten som finns under "Gelleråsen"-baninfo har bara den gamla sträckningen så den skulle behöva uppdateras också.

Btw #2, jag verkar vara en av få som tycker att den nya bansträckningen är roligare än den gamla

_________________
Rasmus Åberg
Mitsubishi Evo VIII FQ300 '03
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Det blir ofta mer eller mindre ändringar på många banor som påverkar varvtiderna. Bara omasfaltering ger tydliga skillnader i varvtider. Tanken med kravet på att ange år var just pga det. Så det blir ingen "ny" Gelleråsenbana i varvtidsdelen. Så vitt jag förstått ska ingen heller få köra gamla sträckningen ÖHT längre pga ljudnivån vid de mätpunkter som finns.

Men däremot har du helt rätt i att jag behöver uppdatera banguiden. Jag måste komma till banan och köra en gång först bara

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Men Banan har ju nollat sina varvtider så det är ju nya rekord då banan är 1 s minst snabbare måste ju det till en ny lista

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



är banan snabbare så kommer ju listan att rätta till sig. hade banan varit långsammare hade det varit en annan sak.

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Allmänt banåkaforum
Ny varvtids-bana för Gelleråsen på rejsa?
4071 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande