Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: FOCUS ST - Påbörjad banpreppning
1 besök senaste veckan (1789 totalt)
Tisch
Göteborg/Malmö
Här sen Jun 2017
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Har en Focus ST 2006:a som jag hade tänkt sätta på bana i sommar. Har ägt bilen sedan i höstas och har gjort följande modifieringar:
-Nya hankook däck, Så nära R-däck Hankook hade att erbjuda
-Nytt rostfritt avgassystem ifrån katten. Systemet är utan slutdämpare.
-Skräddarsytt Chip ifrån AK-tuning, laddar max 1,2 bar. Min tanke var att det skall vara hållbart så därför blev det inte mer än så. Detta resulterar i 275 HK samt 430 Nm.
-Kontrollerat och servat den så att man vet att vätskor, filter osv är i gott skick.

Nästa steg var att börja rensa inredning osv men har börjat gilla bilen som den är och tycker att det är lite synd att plocka ut allt då den är i väldigt gott skick samt fullt utrustad med allt möjligt. SÅ jag började leta andra race-objekt istället. Denna bil är kanon för någon som vill kunna köra till och från bana, på bana samt även använda den i privatlivet. Vill man slutföra det projekt jag påbörjade så kan man självklart det men det överlåter jag till någon annan.

Bilen har idag gjort lite drygt 15000 mil. Stora servicen, inkl kamrem osv. är gjord vid 15000 mil. Bilen har komplett servicehistorik. Jag har precis bytt olja, filter samt växellådsolja. Prisidé: 70 000

Frågor eller dylikt är alltid välkommet!


_________________
Mattias Delemark
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: FOCUS ST - Påbörjad banpreppning
1 besök senaste veckan (1789 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande