Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap
<<   1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 31, 32, 33   >>
7 besök senaste veckan (218135 totalt)
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
Lätt ju som du har det klart med sponsorer som tar biffen så då kan du ju sponsra dig själv med ett voltex kit [/quote]

De ska nog ut en del pengar är jag rädd, då det som oftast brukar röra sig om % man får i sponsring

Å pratar vi Varis kittet på Evasiv motorsports bil med Voltex vingen på, så kostar bara kitet i CF med alla tillbehör bara 100 000:- sen frakt + tull och moms och då ska det ändå köpas vinge på de också de kostar att Grejer med riktig funktion tydligen

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Cf behöver du ju inte

Ett Bunny kit typ greddy annars är ju typ 2000 dollar bara och då får du ju på större fälgar och däck.

Spons i mina ögon är när nån ger en nått som kostar firman nått. Annars är det bara rabbat

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
Supramannen skrev:
Cf behöver du ju inte

Ett Bunny kit typ greddy annars är ju typ 2000 dollar bara och då får du ju på större fälgar och däck.

Spons i mina ögon är när nån ger en nått som kostar firman nått. Annars är det bara rabbat


Jo det är väldigt sant, rocket Bunny har väl ett V.3 kitt nu också som ser mycket bättre ut i avseende runt hjulhusen, är väl mer täckt fram då och öppet bakåt, så borde ju funka lite bättre som det är tänkt då.
Jo riktig helsponsring är svårt som fasen, har ju ACE där och hoppas på APR också då, sen är det väl bara alla dom trogna och hjälpsama svenska firmor som ger spons i pengar och produkter, utan dom skulle de bli jävligt tung rott thumbs up

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
smid
Habo
Här sen Jan 2008
Inlägg: 114



Spons i mina ögon är när nån ger en nått som kostar firman nått. Annars är det bara rabbat


Helt sant som du säger Rickard. Men man kallar det för spons så att man får åka snabbt dekaler på bilen


_________________
Jimi Smid

@smid_racing
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4685



Kör du original ECU ska du nog inte klippa så mycket i elsystemet. Det kan bli riktigt konstiga grejjer...

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
smid skrev:
Spons i mina ögon är när nån ger en nått som kostar firman nått. Annars är det bara rabbat


Helt sant som du säger Rickard. Men man kallar det för spons så att man får åka snabbt dekaler på bilen



Har varit dåligt med åka snabbt dekaler på Toyotan, kanske de jag gjort fel helt enkelt

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
Cammo skrev:
Kör du original ECU ska du nog inte klippa så mycket i elsystemet. Det kan bli riktigt konstiga grejjer...


Än så länge har jag inte behövt klippa något, allt som rörde stereo utrustning och tele, satt med kontakter mot huvud stam längre in också, så klicka ur och tabort, tycker inte de borde bli något av de i alla fall?
Men SRS ECU med kablar vågar jag nog inte röra
Hade varit så jävla!!!! Smidigt om bara TMG hade kunnat tänka sig att sälja värme paket och fläkt + kablage till privat person, fan vad smidigt att bara kunna riva ur allt och koppla in med färdig kontakt till original elstyrd panel, mer pnp än så är ju svår slaget.

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Fricke.w skrev:

............. Smidigt om bara TMG hade kunnat tänka sig att sälja värme paket och fläkt + kablage till privat person.................


Nu är jag inte helt på det klara med allt ni pratar om här-
Men det måste ju finnas åtskilliga företag här....som kan köpa ut grejor, om det var det som är problemet.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Peder Balerado
Göteborg
Här sen Jan 2008
Inlägg: 95



ButterflyRacing skrev:
Fricke.w skrev:

............. Smidigt om bara TMG hade kunnat tänka sig att sälja värme paket och fläkt + kablage till privat person.................


Nu är jag inte helt på det klara med allt ni pratar om här-
Men det måste ju finnas åtskilliga företag här....som kan köpa ut grejor, om det var det som är problemet.


Bara be Sebbe köpa så får han fakturera dig sen. Någon nytta utav honom får man ju ha

_________________
Peder Balerado
Simdrifter
Gammalt: Peugeot 306 Dimma Coupé
Peugeot 306 Cabriolet Rotrex
Massa Peugeoter
R32 GTR, R33 4D, R34 4D, S13
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
Tyvärr grabbar så är enda sättet att kunna köpa direkt av TMG racing, att ha en Toyota GT86 cs cup bil och tävla i tyska VNL serien med den, först då får man en behörighets kod som gäller till bil numret.
Funkar nog exakt lika att köpa från BMW motorsport avdelningen eller Porsche motorsport
Allternativet är väl att försöka kontakta något av teamen och höra om man får köpa lös delar den vägen.

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Funkar inte riktigt så på Porsche..

Måste gå att gå runt det med att köpa av nått team eller på annat sätt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
Mailat tysk firma nu som sysslar med diverse racing inklusive GT86 cup så får vi se vad dom säger

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
Inget svar från någon i Tyskland, så städade upp den kabel som gick att ta bort med snabb kontakter runt stereo utrustning +anten, sen åkte inredningen i hop i gen.


Har även passat på å köpt RRS extralånga sido fästen till stolarna, vilket möjlig gjorde att jag kan montera dom direkt i original golv infästningar, utan att behöva använda en bas först mot golvet som jag haft innan, så lite viktbesparingar vart de även där thumbs up

Köpte även fjädrade snabbfästen till baklukan som jag börjat göra monterings anordning till, så kan jag rensa ur lås kista och gas dämparna mm där också.

Har även börjat på med en alu plåt som ska sitta mot golvet och reservhjulsbaljan under bakvagnen, den kommer även fula håligheterna bakom hjulhusen och funka som en över del till diffusern bak, tanken är att den luft som slinker förbi på fel sida om diffusern, ska få en lätt väg ut ovanför, utan att fastna överallt
Har även kapat ur stötfångaren för bättre funktion.





Diffuser kommer att bli en färdig från Velox motorsport i år.

Var å hämtade en uppsätning BBS rx228 17x7,5 ET35 i Stockholm föra fredan, dom är tänkt att funka till regndäck.




Skickade i väg KW benen destination Tyskland i går för renovering, blir nog alla tiders!

Sen hjälpte jag Alex i garaget att bytta allt vad kamkjedje drivning heter på hans Ford 32valve V8, alltid kul att kolla lite andra motorer riktigt smidig motor att skruva på med fasta kamdrev, men de jag vart brydd över, var att kamdreven på veven låg så pass långt in i förhållande till dreven på kammarna trodde först att någon skruvat före oss och vänt hela baletten åt fel hål, Men så var inte heller fallet? Hur vi än vred och vändepå allt så vart de samma förskjutning med original dreven som dom nya med rätskiva/ linjal?
De är ju amerikanskt, så antar att Ford vill ha de så och att folk ska byta kamjedjor ofta för de vart en miss på rit bordet

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
Så vad har hänt med Toyotan då?
Ja inte så mycket som jag skulle ha velat
Inredningen är tillbaka - en del kabel och SRS ECU + SRS givare är bort plockat, dubbel kollade med grabbar som redan plockat bort de med orginal ECU fortfarande på plats och det funkar utan att bilen får fnatt.
Nya stol fästen är på plats.


Spridarna har hämtats från tvätt och flödes koll, allt såg bra ut där i alla fall, sen köpte jag på mig DI spridar verktyget med ett gäng tätningar, utifall oturen skulle vara framme under säsongen.





Har ramat in kylar packetet för att se om det har någon positiv effekt, de sluter ju rättigheter botten otginal som synes och fronten sluter tätt uppåt, så behöver inte lägga mer vikt än så här tror jag









Extra skvalp plåt från TMG GT86 cup bilarna dök upp i går också, så nu kan jag lyfta i motorn i gen efter den är på plats veckan.



Till 2018 när det ska köras turbo och bredare däck förhoppningsvis, så funderar jag på att komplettera med en accusump eller vad tror ni?

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
Var ett tag sedan här ser ja
Bilen är så gott som klar nu i alla fall.
Rensad på onödigt trams och visst har den sjunkit med cirka 40kg sedanföra säsongen thumbs up jag har ju gått upp några kg sedan sedan 2016 invägning, men positiva kg, tog tag i mitt liv och började träna i gen + lite motion känns positivt.
Bilens match vikt med 45L E85 cirka + mig i med hjälm och så vidare, landade på 1220kg i år
Då finns det väldigt!!! Mycket mer trams att riva ur och byta mot lättare grejer framför allt.

Ny diffuser 2.0 är gjord med Samarbete från Maxime i Frankrike, onödigt på bilens nivå, menkan ju vara kul att se om det finns någon märkbar skillnad med och utan.

Nya grejer från ACE har kommit hem för årets sponsring, ett 90db avgassystem gjort för lagunasecas hårda krav och dra mig baklänges vad tyst det är byggt helt utan ull för att aldrig kunna brännas ur och 2hk tapp mot raka rör i dyno! Inte illa, men det tog närmare 2,5-3år också att få till ljuddämparna.

Fick även hem ett uträknat Huv ventilation, ska junta generera df och effektivt dra ut varm luft thumbs up
Har hänt så mycket mer men är så dålig på att komma i håg.
Postar några bilder i alla fall.










_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
För 2 helger sedan var det premiär för race 1 på Kinnekulle, åkte ner redan på torsdag förmiddag för att slipa stressa med att få upp depå tälten och packa ur allt bråte, gå i genom bilen mm mm.
Väl på plats slog vi upp läger och åt lite + snackade lite skit med allt folk man saknat hela vintern, helt sjukt hur man kan bli så glad att träffa alla sina konkurrenter egentligen, men sån samman hållning har vi i serien och man hjälper lånar ut grejer till varandra gladeligen.

Fredag track day.....................
Fredagen hade vi betalat in oss för track day, hoppade över shake down i slutet av dagen, då 1700:- för lite träning fick räcka och dom extra 800-900:- för 2x15min till inte kändes försvarbart i år helt enkelt.
Väl ute på banan kändes bilen sjukt mjuk i chassit och nervös som vanligt, men de är då den går som snabbast tydligen, har prövat gång på gång att hårda på bilen, visst den blir stabilare och skönare i hög fart då, men tappar alldeles för mycket speed i kurvorna då.
Kumho V70A K61 (medium compound) kändes underbara och klistrade verkligen fast bilen i år, kunde hålla fullt genom kvarn kurvan efter bron och dra trean ut och slänga i fyran långt innan utgång på kurvan.
Satte tider som var 2sekunder snabbare än föregående år ganska omgående och fortsatte det under dagen, bästa tid under dagen 01:00.18 riktigt nöjd och riktigt taggad för lördagens race efter dagen och kände faktist att den där final plats skulle inte vara långt bort alls, vilket är målet för i år, ta sig till final i varje race.

Men väder gudarna ville annat ;(
Lördag race day.................
Vaknar kl04:00 redan av att det regnar mot tacket fan i helvete är det första som slinker ur en, lyckas somna om i vredesmod och vaknar kl 06:00 till samma väder om än ännu värre, fan!!!! Bara kliva upp och göra det bästa av situationen.
Jävligt besviken över att blivit snuvad på chansen att göra ett försök på att köra under minuten på denna bana, vilket är ett mått på att det går riktigt fort, 00:59.xxx tider är ju de man vill lyckas med. 
Inser väldigt snabbt att jag har ett stort problem här också, räknade kallt med att de skulle vara uppehåll i helgen, då pengarna till regndäck inte fanns där, så en plan görs om att försöka få på nya paret däck på fälgar efter warm up.
Halkar runt på warm up i sakta tempo och sen in i depå, där grabbarna Nilsson med en ny vaken Conny, fixat så vi får låna däck maskin av stakars ny vakna David Björk, tack som fan för lånet David!!!! Whisky kommer till dig till Mantorp som tack 👍🏻👍🏻👍🏻
Men de visar sig ganska så snabbt i Q1 att nya däck med lite mönster i alla fall, men o skrubbade med glatta ytan i kvar, inte är så roligt att ratta, knappt så det är styr fart, besviken åker jag av och ner i depå, inspekterar däcken och visst har jag ändå lyckats skrubba av dom lite i alla fall, ger ju lite förhoppningar att den nu ruggade ytan med fina raka mönster (4,2mm nya 😂) ska börja ge lite fäste i alla fall.

Q2...........
De börjar ös regna lagom till q2 och där försvann alla chanser på att försöka få till en vettig tid i blöt för att kvala in till final, jäkligt surt, men bara göra sin hemläxa och köpa regndäck för ända målet, bästa tid i ös regn q2 på däck gjorda av ål skin som det kändes 01:11.8xx nånting? Och en 17 plats
Riktigt sugit, men så är det och den ända att skylla fiaskot på, är mannen bakom ratten, hade jag jagat lite fler sponsorer, hade jag säkerligen haft regn däck med, då jag redan köpte fälgar till regndäck i vintras.

Så en riktig A ha upplevelse vart race 1.

Och en lista har gjorts på saker att fixa och köpa till race 2 på Mantorp.
Än en uppsättning fälgar till torr däck köps för skatte pengarna
Ett sett regndäck måste köpas och ett nack skydd är A och O innan nästa race också, sura pengar och dyrt, men efter alla avåkningar vi hade i serien i helgen, så inser man att man är inte övermänsklig och är oturen framme, kan det vara både färdig kört och färdigt med livet, i stället för att klara sig helt ok och bygga upp en ny bil.
Bilar går alltid att lagga, köpa nytt.
Men en nacke eller liv är svårt att fixa till i garaget.














_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Tråkigt med halkan men förstår hur tråkigt det är att lägga pengar på regndäck, vad tänkte du skaffa för det ändamålet?

Sen har du annan ljuddämpare på än den tysta? hur kommer det sig?

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
NIzmo skrev:
Tråkigt med halkan men förstår hur tråkigt det är att lägga pengar på regndäck, vad tänkte du skaffa för det ändamålet?

Sen har du annan ljuddämpare på än den tysta? hur kommer det sig?


Det lutar åt att pröva Toyo R1R, dom får jag tag i relativt billigt, + att dom ska ju funka bättre i stående vatten än r888 enligt Toyo själva.
Så jag räknar med att ska det bli regn, ska det fan regna ordentligt också

Jag gjorde om ACE ljuddämparen lite, då den lätt ingenting som den va den skulle ju hålla under 90db och det tvivlar jag inte en sekund på, ventil slammer och högtrycks sopa pumpen på motorn, lätt mer än vad det gjorde bak
Så jag byggde om lite helt enkelt, är nog en bra bit under 95DB ändå nu skulle jag tro, men skiter det sig på någon bana har jag grejerna med mig och svets, så bara sätta tillbaka thumbs up

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
I går dök det upp ett till sett fälgar i alla fall thumbs up
Inte över förtjust i färgen på dom, men det funkar, kan inte klaga så mycket på de priset på dom.









_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Berbel
Mellerud
Här sen Okt 2003
Inlägg: 72



Hej.
Måste bara säja att se nta fälgarna var ju as-snygga. thumbs up
Brukar läsa div trådar, bl.a. din, men skriver inte så mycket.
Jag önskar dig väl lycka under sesången och hoppas att du lyckas bättre i år
Mvh Henrik

_________________
Henrik Magnusson
BMW 320d till vardags
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1093


Trådstartare
Berbel skrev:
Hej.
Måste bara säja att se nta fälgarna var ju as-snygga. thumbs up
Brukar läsa div trådar, bl.a. din, men skriver inte så mycket.
Jag önskar dig väl lycka under sesången och hoppas att du lyckas bättre i år
Mvh Henrik


Tack!
Kul att någon läser tråden thumbs up

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota GT86-13 Pro Street. S65B40 swap
<<   1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 31, 32, 33   >>
7 besök senaste veckan (218135 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande