Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 SMG2 -04 Clubsport | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 22, 23, 24 >> 9 besök senaste veckan (152218 totalt) |
Ja, det är verkligen skillnad eftersom AC jobbar de stunder då man inte gasar fullt. Och även om det inte räcker för full kyla så innebär det att kondensorn blir varm, vilket i sig gör att kylaren får varmare luft genom sig. _________________ Vincent Pihlström BMW M3 E46 04 flyttsak |
||
Det förklarar ju bastun i bilen idag, funderade på om gasen läckt ut... 😁 Är det så att bmw kopplar ur kompressorn? _________________ Christian Halldén Enthusiast Group AB BMW 1M -12 BMW Z3 Coupe -00 |
||
_________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
_________________ Rasmus Andersson Bmw 525 92 Turbo Bmw M3 97 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1362722#1362722 |
||
_________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
_________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
_________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
haha tack, kanske blir ett byte till storebror e46? _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Börjar bli laddad och redo inför Lördagens körning på ljungbyhed park
Blev en liten provkörning idag _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Härligt att se mycket uppdateringar och körning från din sida! Det är så man njuter av banrejsing just nu när tiden går åt till att byta blöjor, jobba och försöka få lite sömn mellan varven.
Keep it up! _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||
Ja det är super kul faktiskt! Hoppas att allting lirar nu på lördag. Förstår det och hoppas allt flyter på bra med den lille, ingen körning i år utan fullt fokus hemma? _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Igår var det första körningen för året med bevaria racing.
Jag hade taggat lite extra och lyckades banta ner bilen runt 30kg till. Allt för att kunna sätta en respektabel tid med tanke på utgångsläget. Hade två kritiska punkter under dagen som skulle beprövas. 1. Mina nya Federal RS-R + 5mm spacer bak. Började på ett kalltryck på 2,2 bar. Stängde av antispinn och slog på sport + värsta läget redan från start. Började några lunga varv (mycket trafik på banan som körde samtidigt) märkte efter några varv att det var bra bett i däcken och satsade mer varv efter varv tills dem blev aningen för varma, körde då ett ungt varv för att sedan köra några nya attack varv igen med en ny bästa tid på 01:01:58. Gick in och då låg varm trycket på 3,0 bar. Sänkte runt om till 2,3 bar varm tryck till Time Attacken och körde 01:01:64 som bäst (Loggat utav mig då hälften utav mina varv försvann från transponder tidtagningen) Upplevde dock bilen som aningen mer svajig och att den istället för att understyra / överstyra tappade greppet helt i sidled alltså 4wd glid vilket inte är helt optimalt. Måste ändån säga att jag är positivt överraskad att däcken var så pass bra, hade byggt upp att dem skulle vara riktigt usla. Nästa körning ska jag gå ut med varmtryck på 2,4 - 2,5 och laborera mer med hårdhet på fjädringen. Bilen understyrde ytterst lite, det samma gäller överstyrningen. Sista kurvan ut från rakan är mycket snäv men till och med den klarade jag med full belastning på 3ans växel (så länge man inte är uppe på curbsen och skapar ojämnheter) 2. Mitt problem att bilen går varm. Vatten temp. Började dagen med att stänga av ac'n, men efter dem lungna varven började jag öka tempot och då gick temperaturen upp något, satte då varmen på högsta och fortsatte att ladda på. Vilket resulterade i att temperaturen låg som max vid attack på pricken mellan mitten och in på det röda i perioder för att sedan gå tillbaka till 90 grader. Olje Temp. Oljan låg vid full attack på max 125 grader vid enstaka tillfällen. Det fungerade betydligt bättre att köra igår än någon annan gång detta året men det konstiga är att jag inte hade dessa problemen förra året. Ska man prova att byta kylvätska? ny kylare? Vatten pump? Visco fläck? Time Attacken gick helt okej, hittade aldrig det riktiga flytet någon gång under dagen men det räckte till en andra plats vilket jag får vara nöjd över. Nu gäller det att samla poäng... Tack alla inblandade och Grattis till Vinsten Viktor på en respektabel 57 sekunders tid. Tack till bevaria racing för ett mycket bra genomfört arrangemang. _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Bra kört i lördags Nico!
Du nämnde att du hade en tidigare loggad tid med andra däck (slitna Kumho?) Hur snabb var den tiden? Funderar ju på hur den står sig mot lördagens 01:01:64 _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
Kul läsning
Och tiden får väl anses som bra tycker jag, då jag skulle gissa på att ett par federal ligger greppmäsigt i höjd med snabba gat däck typ (AD08R) å då finns det tid att hämta med bra R däck. _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||
Hej!
Har samma eller snarlika problem som dig gällande värmen. Har haft lös kylaren och gjort rent in och utvändigt. Skruvat loss vattenpumpen och kontrollerat (såg bra ut). Ny termostat, ny glykol. Har en ny fläktkoppling liggandes som jag inte bytt än. Så då vet du vad jag gjort som inte hjälpt i alla fall _________________ Robin Karlsson |
||
Tack David det damma! Inte helt lätt att komma till en ny bana och prestera.... Fick en tid på 1.01.80 tror jag på slitna r däck och nu bästa tid på 1.01.58 då det blev lite bättre iallafall _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Ja helt okej, känner att det finns mer att hämta faktiskt. Ett par helt nya r däck hade ju inte vart fel att prova då är man bra nära minuten och eventuellt under. _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Ja det är faktiskt störigt och irriterande. Funderar på var man ska börja bara _________________ Nicodemus Nilsson MINI R56 JCW - 2011 BMW M3 E46 SMG2 (SÅLD) https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1436508#1436508 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 SMG2 -04 Clubsport | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 22, 23, 24 >> 9 besök senaste veckan (152218 totalt) |