Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 111, 112, 113   >>
69 besök senaste veckan (462708 totalt)
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Magnus Thomé skrev:
Wärhner skrev:
Luftstyrningarna till 997GT3 kostar kaffepengar, typ 65kr/st eller nått pröjsade jag sist hos porschecenter smista.





thumbs up


Tror du jag behöver artikelnummer eller kan jag åka dit (utan regnr o så) o bara snacka med dom för att beställa?

http://utzon.se/diagram/029040100 klicka på nummret "13" på skissen.

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Wärhner skrev:
... kaffepengar, typ 65kr/st ...

Jag har grävt i det där en gång i tiden... Det gäller att välja rätt modell av plastbit. Det var STOR prisskillnad på plastbitarna beroende på till vilken bilmodell man beställde. Typ till 964(?), om jag minns rätt, kostar bitarna mycket mer än till 997 trots att de är ganska lika...

_________________

Rice and shine
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Magnus Thomé skrev:
Wärhner skrev:
Luftstyrningarna till 997GT3 kostar kaffepengar, typ 65kr/st eller nått pröjsade jag sist hos porschecenter smista.





thumbs up


Tror du jag behöver artikelnummer eller kan jag åka dit (utan regnr o så) o bara snacka med dom för att beställa?


Funkar säkert utan regnr men kan PM:a dig ett regnr så det inte blir fel.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Lars Falk skrev:
Wärhner skrev:
... kaffepengar, typ 65kr/st ...

Jag har grävt i det där en gång i tiden... Det gäller att välja rätt modell av plastbit. Det var STOR prisskillnad på plastbitarna beroende på till vilken bilmodell man beställde. Typ till 964(?), om jag minns rätt, kostar bitarna mycket mer än till 997 trots att de är ganska lika...


Jo, kollade pris på de större GT2 varianterna, de kostade typ 1400kr/st thumbs down

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
ace67
Sverige
Här sen Feb 2004
Inlägg: 112



Antar att det är dessa du är ute efter
99734148492
99734148392
kostar som sagt kaffepengar :-)


Magnus Thomé skrev:
Wärhner skrev:
Luftstyrningarna till 997GT3 kostar kaffepengar, typ 65kr/st eller nått pröjsade jag sist hos porschecenter smista.





thumbs up


Tror du jag behöver artikelnummer eller kan jag åka dit (utan regnr o så) o bara snacka med dom för att beställa?

_________________
Mvh
Johan Samuelsson
***************************
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Svängde in hos Porsche Smista Allé på väg hem från jobbet och köpte några...
31:-/st thumbs up



_________________

Rice and shine
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1246



Smidiga!
Cayman/Boxster 981 och 718 (eller var det kanske bara Cayman GT4..?) har även en gjuten plasttratt som sitter på dom bakre bärarmarna och styr luft till dom bakre skivorna. Snygg lösning.

EDIT:
Hittade bild!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
För den som verkligen vill visa framfötterna så är väl en egendesignad 3D-printad del optimal

_________________
Magnus Thomé
Citera
Himlar
Linköping
Här sen Mar 2007
Inlägg: 1497



Jag beställde också en uppsättning skopor nu, när Porsche original blir dyrare än Jula-fulmek kan man ju offra sig och köpa GT3-delar Tack för tipsen!

Hur stor är en M2 egentligen, och hur känns den? Jag tycker den ser väldigt liten och nätt ut på vissa bilder, och mer E46-stor på andra.

_________________
MVH/ Fredrik Henriksson

"But this car is full of my two least favorite things: rust and electrical issues." / _\_(ツ)_/_ Dork @ GRM Forum
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591



Spoiler Alert!


_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Himlar skrev:
Hur stor är en M2 egentligen, och hur känns den? Jag tycker den ser väldigt liten och nätt ut på vissa bilder, och mer E46-stor på andra.


Den är en ganska redig klump viktmässigt, tjänstevikt 1610 kg. Men den känns körmässigt väldigt mycket lättare än M3 F80 även om viktsiffrorna på pappret inte skiljer så jättemycket. M2'ans kortare hjulbas hjälper säkert till där.

Jag upplever den som snarlik M3 E46 i storlek (utan att ha kikat på de aktuella måtten )

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MaZ skrev:
Spoiler Alert!






Nu har jag också införskaffat de däringa. Hos Porsche sa de att priset sänkts för att de kommit på att det var en förbrukningsartikel på GT3'orna

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tonie Energård
Katrineholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 158



Ursäkta för trådkap men finns det någon vänlig själ som kan handla ett par st. av dessa fräna spoilers och lägga på lådan?

Hoppas du får ordning på bromsarna Magnus .

_________________
Tonie Energård
Vauxhall VX220
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
I augusti ska ju jag o Janne ner till Bilster Berg. Janne tyckte jag skulle plugga banan lite med youtube. Det var en bra ide! thumbs up


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Och på söndag ska det bli lite nybörjardriftingövningar på Malmby med MX5-gänget thumbs up

För att jag inte ska köra slut på de (än så länge) fina rdäcken så har (driftingentusiasten) Tobias på rdack.se letat fram några avdankade slängda gatdäck åt mig som vi kan sätta på två av mina vinterfälgar. Det blir både väldigt smalt och dessutom gammalt hårt gummi, det blir nog lätt att få ut rumpan Och sen får vi se om jag lyckas köra på sladd

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=265&aspect=35&diame . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11239



Tonie Pettersson skrev:
Ursäkta för trådkap men finns det någon vänlig själ som kan handla ett par st. av dessa fräna spoilers och lägga på lådan?

Hoppas du får ordning på bromsarna Magnus .


Utzon som nämns överst på sidan skickar, men där är de "dyra" (~70:- styck om jag inte missminner mig).

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Tonie Energård
Katrineholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 158



Marcus Gustafsson skrev:
Tonie Pettersson skrev:
Ursäkta för trådkap men finns det någon vänlig själ som kan handla ett par st. av dessa fräna spoilers och lägga på lådan?

Hoppas du får ordning på bromsarna Magnus .


Utzon som nämns överst på sidan skickar, men där är de "dyra" (~70:- styck om jag inte missminner mig).


Fortfarande överkomligt thumbs up .

_________________
Tonie Energård
Vauxhall VX220
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Magnus Thomé skrev:
I augusti ska ju jag o Janne ner till Bilster Berg. Janne tyckte jag skulle plugga banan lite med youtube. Det var en bra ide! thumbs up

Ska bli väldigt spännande, någon som har erfarenhet av köra där och speciellt "Mousetrap"?

_________________
Janne Ström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Bilsterbergvideon var ju kanonbra! thumbs up En riktigt riktigt lurig tredimensionell bana denna där

_________________
Magnus Thomé
Citera
_pancho_
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 344



Oj den banan såg riktigt rolig ut!!

_________________
Hälsn. Tobias Blomberg
M2 - M3
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag har en fundering, en kanske lite galen ide.

Jag har ju en uppsättning Nankangdäck AR1 (265 35 18") som jag ska utvärdera. Jag har 19" originalfälgarna och behöver alltså en uppsättning 18" fälgar. De fina 18x10 jag köpte på rejsaannons lirade inte med bromsoken så de är sålda.

Så, vad sägs om följande:

Om någon kan tänka sig att låna mig en uppsättning 18" fälgar som passar så skulle den personen kunna få uppsättningen med däcken om jag bara först får möjlighet att köra 1 banträff och 1 slalom för att kunna ta varvtider jämfört med trippelåttorna jag redan har.

Ett långskott kanske men en ide värt ett försök

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M2 -16
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 111, 112, 113   >>
69 besök senaste veckan (462708 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande