Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E90 -11 BTG-Räser
<<   1, 2
16524 besök totalt
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270


Trådstartare
Gabriel Wendel skrev:
nickestrid skrev:
Gabriel Wendel skrev:
nickestrid skrev:
Gabriel Wendel skrev:
Hahahahaha, skulle kunna hjälpa att inte dricka GT dagen innan med.. "det ska ju ändå regna imorgon"


Ser det som ditt och Davids fel.


Haha, nu ska vi inte peka finger och skylla på oss oskyldiga
Ska du köra Gran Turismon iår också?


Alla äro ni skyldiga till mitt förfall..

Jag har bokat Gran Turismo och ett event med DN Event som heter Ringmeister. Max 120 bilar!!
Också ett tvådagars gig. Sen blir det kanske något mer, vi får se...

Tyvärr lovade jag en Rhodos resa med familjen när det är en fyradagars i slutet av augusti....
Så den superhelgen spricker tyvärr....

Hur blir det själv?
Det skulle vara kul att svinga en bägare och rykta hästen i år med!


Kommer hänga med på gran turismon som beifahrer men inte köra själv Kommer alltså vara fri för att åka med och skrika gasa Alltså kommer vi med all säkerhet svinga någon bägare! Har själv bokat Schnelle Schwaben 19 juni! Vad är det för 4 dagars?


Kul! Då ses vi där! Ta med dig hästen bara!

I slutet av augusti kör först DN Event 28,29/8 sen Trackdays.de 30/8 och 31/8 någon annan som jag inte riktigt har koll på. Kolla på RSR's hemsida.
Så det kan bli en riktig rykar-vecka. Lätt 100 varv..
Och 26, 27/8 är det heldagsöppet på turisten om man vill köra det också..
Så sex heldagar om man vill! Tror det är årets bästa vecka!
Tråkigt bara om det pajar på turistkörningen med fyra betalda trackdays framför sig.

_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270


Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:

Garanterat kommer du åka under 8 detta året.....Kul o se alla nya grejor till bilen thumbs up


Abstinensen börjar komma så smått.
Ni kommer väl ner en hel del också? thumbs up

_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270


Trådstartare
Peo.K skrev:
Döhäftigt "projekt" !!
Med Tropheo R är det ett galet grepp jämfört med Cup 2 och även Direzzor!
Nackdelen med E9X är ju att dom inte är lättviktare direkt som du nämner.. jag upplever dock inte bilen så tung men kilona märks dock på bränsle&däckkontot..


Vad vägde din vid CW? För visst hade du matta, dörrsidor och allt karosseri original förra året?
Christian tycker jag ska byta diffen som du har gjort.
Inte jäkligt jobbigt vid vanlig körning?
Jag går ju fortfarande i tron om att jag ska köra bilen lite på helgerna hemma.

_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



nickestrid skrev:
Peo.K skrev:
Döhäftigt "projekt" !!
Med Tropheo R är det ett galet grepp jämfört med Cup 2 och även Direzzor!
Nackdelen med E9X är ju att dom inte är lättviktare direkt som du nämner.. jag upplever dock inte bilen så tung men kilona märks dock på bränsle&däckkontot..


Vad vägde din vid CW? För visst hade du matta, dörrsidor och allt karosseri original förra året?
Christian tycker jag ska byta diffen som du har gjort.
Inte jäkligt jobbigt vid vanlig körning?
Jag går ju fortfarande i tron om att jag ska köra bilen lite på helgerna hemma.


1611 Kg full tank utan förare, all inredning kvar förutom baksäte.
Ska riva ur mattorna och ersätta med kolfiberkonsoler till i år, dörrpaneler kommer jag behålla kvar, ser ingen anledning att ta bort dom så länge man har navin kvar.
Utväxlingen är helt grym på bana och för svenska vägar, på Autobahn kan det dock blir lite störande i farter över 200 Km/h men det går att leva med.
När utväxlingen byts så får man även programmera om lådan och efter det så klipper växlarna i riktigt gott!
Jag hade också planer på att helgåka med min bil men dom planerna gick det inget vidare med...

Ps, bussningsbyte i fram och bakvagn gör gott med när du nu har KW monterat, Visst är 3-vägs KW rätt magiskt bra:-)

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270


Trådstartare
Peo.K skrev:


1611 Kg full tank utan förare, all inredning kvar förutom baksäte.
Ska riva ur mattorna och ersätta med kolfiberkonsoler till i år, dörrpaneler kommer jag behålla kvar, ser ingen anledning att ta bort dom så länge man har navin kvar.
Utväxlingen är helt grym på bana och för svenska vägar, på Autobahn kan det dock blir lite störande i farter över 200 Km/h men det går att leva med.
När utväxlingen byts så får man även programmera om lådan och efter det så klipper växlarna i riktigt gott!
Jag hade också planer på att helgåka med min bil men dom planerna gick det inget vidare med...

Ps, bussningsbyte i fram och bakvagn gör gott med när du nu har KW monterat, Visst är 3-vägs KW rätt magiskt bra:-)


1611kg
Min med full tank borde då väga 1664kg = 53kg tyngre.
Lättare stolar, tak och baksäte (57kg). så borde min hamna på 1607kg med full tank utan förare i år.
Vilka flodhästar!!!!

Men jag håller med att 3-V chassiet är helt magiskt! Det trollar bort vikten faktiskt på ett jäkligt fint sätt.
Men tänk dig bilen 250kg lättare!!! Vilken jäkla raket det måste vara då!
Jag hörde att Luke's E92 väger 1250kg tom tank.. det är ca 300kg lättare än våra.

Jag misstänket att det blir diff, bussningar, matta ur, framöver för mig också..
Men inte denna säsong.

_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



nickestrid skrev:
Peo.K skrev:


1611 Kg full tank utan förare, all inredning kvar förutom baksäte.
Ska riva ur mattorna och ersätta med kolfiberkonsoler till i år, dörrpaneler kommer jag behålla kvar, ser ingen anledning att ta bort dom så länge man har navin kvar.
Utväxlingen är helt grym på bana och för svenska vägar, på Autobahn kan det dock blir lite störande i farter över 200 Km/h men det går att leva med.
När utväxlingen byts så får man även programmera om lådan och efter det så klipper växlarna i riktigt gott!
Jag hade också planer på att helgåka med min bil men dom planerna gick det inget vidare med...

Ps, bussningsbyte i fram och bakvagn gör gott med när du nu har KW monterat, Visst är 3-vägs KW rätt magiskt bra:-)


1611kg
Min med full tank borde då väga 1664kg = 53kg tyngre.
Lättare stolar, tak och baksäte (57kg). så borde min hamna på 1607kg med full tank utan förare i år.
Vilka flodhästar!!!!

Men jag håller med att 3-V chassiet är helt magiskt! Det trollar bort vikten faktiskt på ett jäkligt fint sätt.
Men tänk dig bilen 250kg lättare!!! Vilken jäkla raket det måste vara då!
Jag hörde att Luke's E92 väger 1250kg tom tank.. det är ca 300kg lättare än våra.

Jag misstänket att det blir diff, bussningar, matta ur, framöver för mig också..
Men inte denna säsong.


Jo det är riktiga blyslädar vi dras med...
Hade varit fint o fått bort 300 kg men det kräver sitt jobb, men tänk på vad bensinpengar man sparar i och med att man aldrig skulle få för sig att ta en sväng på helgen

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270


Trådstartare
Här kommer lite bilder på bilen efter att alla lister, rutor samt hajfena är lackade och monterade.










_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270


Trådstartare
Slänger in några "mäklar" bilder också..
Nu är det inte speciellt mycket kvar på listan inför säsongen....
Har dock ett litet problem med ljusregleringen på ena strålkastaren.
Helt plötsligt i slutet av förra året ställde den sig rakt upp i himmelen.
Även angel eye'n på det lyset slutade funka i samma veva.
Någon som vet vad det kan vara?? Något man kan fixa själv?

-Fixa lyset
-Service
-Montera pinnbultar
-Tuta och köra












_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270


Trådstartare
Peo.K skrev:

Jo det är riktiga blyslädar vi dras med...
Hade varit fint o fått bort 300 kg men det kräver sitt jobb, men tänk på vad bensinpengar man sparar i och med att man aldrig skulle få för sig att ta en sväng på helgen


Måste börja tänka i dom banorna! Bygga om mer, för att nästan tjäna pengar!

_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



nickestrid skrev:
Peo.K skrev:

Jo det är riktiga blyslädar vi dras med...
Hade varit fint o fått bort 300 kg men det kräver sitt jobb, men tänk på vad bensinpengar man sparar i och med att man aldrig skulle få för sig att ta en sväng på helgen


Måste börja tänka i dom banorna! Bygga om mer, för att nästan tjäna pengar!


Man får se det väldigt långsiktigt bara

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



nickestrid skrev:
Slänger in några "mäklar" bilder också..
Nu är det inte speciellt mycket kvar på listan inför säsongen....
Har dock ett litet problem med ljusregleringen på ena strålkastaren.
Helt plötsligt i slutet av förra året ställde den sig rakt upp i himmelen.
Även angel eye'n på det lyset slutade funka i samma veva.
Någon som vet vad det kan vara?? Något man kan fixa själv?

-Fixa lyset
-Service
-Montera pinnbultar
-Tuta och köra



Tjusigt! thumbs up thumbs up thumbs up
Vi ses snart där nere.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270


Trådstartare
David E skrev:



Tjusigt! thumbs up thumbs up thumbs up
Vi ses snart där nere.


Det gör vi!!

_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



nickestrid skrev:
David E skrev:



Tjusigt! thumbs up thumbs up thumbs up
Vi ses snart där nere.


Det gör vi!!

Hur har det gått i sommar, komit under 8min ?

Med vänlig hälsning, Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Gabriel Wendel skrev:
Hahahahaha, skulle kunna hjälpa att inte dricka GT dagen innan med.. "det ska ju ändå regna imorgon"



_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270


Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:
nickestrid skrev:
David E skrev:



Tjusigt! thumbs up thumbs up thumbs up
Vi ses snart där nere.


Det gör vi!!

Hur har det gått i sommar, komit under 8min ?

Med vänlig hälsning, Pelle


Tjena!
Hoppas allt är bra!

Nu är säsongen slut....
Förbättrade min "comfort-zone" med ungefär 10 sekunder, med ett bästavarv på 7:51.

Men nu är bilen såld, och min tanke är att jag skall skaffa mig en bil med manuell låda till nästa år.
Har lagt en förhandbeställning på en eventuellt kommande bil som jag tror kan bli kul...


_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Berätta berätta

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
borjesson.f
Säffle
Här sen Dec 2012
Inlägg: 113



Minns du hur mycket glasluckan vägde i egenvikt?
Har ingen lucka på min bil men vet inte om det är värt att såga bort taket för att byta till glasfiber.

_________________
Filip Börjesson

Min Facebooksida där bygget uppdateras
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E90 -11 BTG-Räser
<<   1, 2
16524 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande