Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
SSK RACEWEEK2017-07- 28
3087 besök totalt
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Full aktivitet, efter kraschen på Falkenberg, för att bilen ska vara klar till Raceweek. Micke o Stefan på SVAB fixade på 2 dagar topplagringarna som var ptg(prototyp ) stötdämparna skickade till sellholm byta ben , utan lagringarna hade dom inte kunnat börja, BBS tillverkat nya fälgbanor,är på väg hem , Ptg hade bärarmar vänster sida höger sida i någon gömma, är på väg hem, Tilton skickar nya grejer till pedalstället , eller helt nytt beroende på om det finns lösa delar ,det visar sej, kolfiber är hemma , så får Sellholm ihop stötdämparna så bör bilen bli klar. Nu till det positiva, Raceweek är årets racetävling i SSK, MISSA INTE INTE DETTA,har du/ni en bil med vagnbok som passar in mot reglementet, kom o kör kul racing.

_________________
Sten Jarl
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 455



Jag har en Boxster som jag kör långlopp med.

320Hk standard 3.6 liters motor
1100kg
vi kör på 225/40-18 Rdäck

kan någon hjälpa mig vilken klass bilen passar in till ?
jag tror klass 3B

Tack så länge

//Niklas

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Gå in på SSK seriens hemsida där finns reglementet, även kontaktperson, du är varmt välkommen till Sveriges Bästa racingserie, just nu 25 anmälda bara i SSK klass 3, klarar vi av att komma upp i 30 på startplattan???

_________________
Sten Jarl
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 455



Då var jag anmäld 🏁🏁 #43

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Välkommen. Här är det väntans tider. Postnord lyckades att slarva bort Proflex dämparen som var på väg till Sellholm. Skickad den 19 juni kom tillbaka som returpost i fredags. Nu skickad på nytt, Sellholms har lovat fixa den trots semesterstängt. Man får tacka för bra service. i övrigt är Ronnys bil äntligen klar, delar till min på lack fälgar bärarmar klara. Snart dags missa inte detta.

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Stötdämpare landade i går , nu full fart ,så vi hinner lacka till bilen med, allt löst är lackat. och göra fyrhjulsinställning o corner weight. Ska bli klar till raceweek.

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Raceweek kommer med stormsteg. Antal startande i klass 3 börjar ta sej mot fullt startfält . 32 anmälda SSK SVERIGES BÄSTA RACINGSERIE. Det är så startfälten ska se ut i svensk racing . nu även live sändning sbfplay.se.

Lite hur racing kan vara , uppvärmning inför raceweek. https://www.youtube.com/watch?v=jkQmXueWIio

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Tyvärr får jag kasta in handsken för Raceweek. Får inte ihop bilen. Tråkigt men vill inte ta den till start när jag inte kan lita på delarna, Svab har försökt men då det är semester tider ,och inte bara svarvning , utan ren tillverkning, ritningar allt är klart men det hjälper inte, allt måste vara nytt i framvagnen. Tar emot att skriva detta, då Raceweek är årets höjdpunkt i SSK. Men jag får hjälpa Martin o Ronny o Simon. Så dom får köra trevliga race med rekordstarfält. Syns på Kullen.

_________________
Sten Jarl
Citera
Inför träffar
SSK RACEWEEK2017-07- 28
3087 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande