Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Motorstyrning o SBP | 3 besök senaste veckan (2232 totalt) |
Hej alla glada!
Hur ställer sig bilprovningen till att man byter styret t.ex. till en MaxxECU på en BMW S54B32? Har en Z4 2003 som skall begåvas med en ny spis så tanken dök upp att man kanske skulle sätta dit ett bättre styr när man ändå håller på... det blir ingen turbo eller annan konstlad andning Mvh Robban _________________ Robert Aronsson |
||
Finns inget som är bättre med ett Maxxecu om du jämför med OEM sprutet.
Ska man ha eftermarknads , då lär man ha en jäkligt bra mapp och aktiv lambdareglering för att klara avgaskrav etc. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Om du gör det lite smart ser de inte... Dvs tömmer original styrbox på innehåll och monterar tex ditt maxeccu i originalbox. Men på din årsmodell kollar väl svensk bilbekämpning och dess kolleger även felkoder så du behöver få det att fungera vettigt också. _________________ Roland Johansson |
||
Det enda sättet att göra det "rätt" (dvs godkänt besiktningsbart) är om bilen kan reggas som ombyggt fordon (bytt minst motor, växellåda, bakaxel och hela bromssystemet) och körs på E85.
Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Jag kör med haltech elite 2500 på min s54b32.
Aktiv canbusstyrd bredbandlambda som reglerar på alla laster. Fullt styrd vanos osv. Rekomenderar det sprutet alla dagar i veckan framför ett maxx ecu. Verkar inte va några konstigheter med avgasvärden. _________________ Ted Enbom Nissan 200sx s13.5 s54b32 turbo 670whp 0.9bar Instagram @Mobne Youtube.com/Mobne |
||
Skruva banåkabil Motorstyrning o SBP | 3 besök senaste veckan (2232 totalt) |