Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 WRC- Klar til rally | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 14, 15, 16 >> 17 besök idag (184720 totalt) |
Ja tak vejret var fint, her er lige et billede "on track"
Fik også givet konen og min store datter en tur, det var sjovt _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Jeg sad og kiggede på en rallycross hjemmeside og så var der pludselig billeder af min bil fra den var aktiv i sit forrige rallycross liv, prov at se hvor meget fordækket er krænget på fælgen
et mere God weekend _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Jeg havde lige bilen på rullefeldt for at få justeret min ecu, efter langtid gav han op og der havde den 145hk...........den plejer at have 195-199 efter noget tid ringede jeg til dem der har lavet knasterne og de havde kigget forkert i deres bog så de data jeg har fået på knasterne er forkerte, de SKAL kore med mekaniske loftere så det er bare ud med de helt nye hydrauliske og så prove at justere de mekaniske ind igen, fik lavet 14 af dem i går, det tog 5 timer, nå men så kommer mine heste måske tilbage når ventilerne bliver trykket helt ned igen
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så har jeg fået lavet 2 ekstra juster brikker 0,3mm længere så burde jeg kunne få den samlet færdig
Sådan en cnc maskine arbejder sgu hurtigt når forst den var programeret så tog det ca 1 min at lave sådan en _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så har jeg fået samlet motoren men den korer stadig ikke ordentligt lavede en leak Down måling og på den cylinder hvor den brændte ventiler var den meget dårlig, undrer mig bare når komp. testen var fin nå men nu står den udstillet de næste par uger så kan jeg lige finde ud af hvad jeg gor
God dag _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Tak for rådet Claus men jeg kunne tydeligt hore/se at trykket kom ud når jeg losnede olie dæksel. Der er nok kun en vej og det er af med toppen og ud med det dårligste stempel og hvis cyl. stadig holder målet og ikke er oval så får den nye brugte stempler med friske ringe så kan den nok lidt igen. Ja der må være noget galt
Hvis cylinder er odelagt må jeg overveje om den skal bores op eller kobe en ny bund. God weekend _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så har jeg vist fundet fejlen..........
og der var også en dyb ridse i cylinderen så jeg har allerede fundet en brugt bund så jeg kan komme videre det har jo hele tiden skulle være et budget bygge.......... _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Jeg tror det er en skade fra da den brændte de udstodnings ventiler, der har jo været meget varmt nede i cyl. og det var også samme cylinder så det har nok noget med hinanden at gore. Det er da vildt at den havde 155hk på rullefeldt med DET stempel den rog også noget når han slap speederen........ _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så er bunden hentet og renset så den er pæn, ville egentlig lægge den i men kan se der er små mærker i cylinder væggene så jeg skiller den ad og giver den en let honing og friske stempelringe, jeg gider ikke satse på at det går nok, har ikke været så heldig på det sidste
Stempel ringene kommer i næste uge så må jeg i gang igen.......... _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Har lige et sporgsmål ang. stempelringe - kolvringe ring gab - jeg kan regne mig frem til at det skal være 0,34mm ringgab men skal man gore det storre på en racer der korer med hoje omdr. måske runde op til 0,4mm hvad siger i edit. har lige kigget på deres hjemmeside og det er minimum ringgab de skriver så jeg runder op til 0,4. God weekend
_________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Det var en RIGTIG god ide at skille motoren helt ad prov at se hvordan stemplerne så ud for og efter rens......
Måling af ringgab og de lå alle mellem 0,4 og 0,45 så det passede fint Færdigt stempel renset og klar med nye ringe og de blev alle monteret igen Så skal der lige sættes en dag af til at få resten samlet og så få den lagt i bilen. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Nej Leon jeg ærger mig selvfolgelig når det går galt men jeg er temmelig stædig så den skal bare virke, det er jo mig der bestemmer Har fået samlet bunden af motoren færdig Jeg skiftede også vandpumpen, det var OGSÅ en god ide der var meget snavs/rust inde i blokken Men den blev renset fint og den nye pumpe blev monteret Til sidst monterede jeg toppen fra den gamle motor så nu ligner det snart noget _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Fik sat tandrem på i dag så den er næsten klar til at komme i
Jeg var på Rudskogen race track i weekenden det er en fed racerbane. solen skinnede og der var mange flotte biler _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så kom motoren endelig på plads igen
Den starter og lyder fint, så håber jeg den virker som den skal. Er også ved at montere nyt gearskift "satchshift" Det er short shift og meget mere præcist da alle samlinger er rosejoints og metal stænger _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Så er gearskiftet helt monteret, det virket meget bedre og præcist end det gamle
Fik den også samlet færdig og kort ud så den kunne kores varm og få luftet koler systemet ud, alt virker godt indtil videre Nu kan den kvikke se at der mangler en spoiler på bagklappen jeg kom til at kore liften helt op så det ramte loftet og limen var så stærk at den smadrede bagruden.........Jeg syntes faktisk at den ser lavere, bredere og mere sej ud nu så den kommer ikke på igen. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||
Bilden gjorde inte det intrycket av bilen dock, att den skulle vara lägre och fetare. Dock vet jag från egen erfarenhet att utseendet funkar rätt bra utan spoiler också, iaf utan breddningskitet.
Jag gillar stuket på sachs-spakarna _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
||
Våra race- och banåkarbilar Peugeot 206 WRC- Klar til rally | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 14, 15, 16 >> 17 besök idag (184720 totalt) |