Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Goodwood Festival of Speed 2018
1384 besök totalt
Clarken
Linköping
Här sen Jul 2006
Inlägg: 127


Trådstartare
Vet inte om detta tråd hamnar rätt..?

Hur som helst länge trånat efter att åka på Goodwood Festival of Speed.
2018 fyller jag 30 och SKA fan åka ditt, tänkte höra lite med er som varit där tidigare..

Tänkte på? Boende etc.. Fyll gärna på med så mkt information som möjligt för att undlätta för en annan

_________________
// Richard Clark
5100.se - Motorsport för alla!
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Jag var där 2016, vi bodde en bit därifrån mest för att jag passade på att köra heldag på Palmersports ism UK-resan. Har man råd kan jag rekomendera det, jag fick körningen i 40års present. http://www.palmersport.com/full-day-programme.aspx

Kan verkligen rekommendera boende på BnB (bed and breakfast). Vi bodde 5st polare i ett familjerum (två rum + egen toa).
Vi bodde på The Manor house i Crawley ligger ca 1timma och 15min från FoS, betalade 6000kr totalt för 3 nätter 5 pers.

Vi flög med Ryan air från skavsta - stanstead, hyrbil från flyget var billigt (2500kr för 3dygn, 2 chafförer och fullförsäkrat) bokade en oktavia kombi diesel men fick en KIA sportage diesel.
OBS! se till att tanka upp bilen innan återlämning, annars blir det dyrt och vi åkte på böter för att vi korsat någon bro/tunnel som var avgiftbelagd 2x1400kr vilket vi blev informerade om innan men missades skyltarna när vi körde.

FoS biljetterna kostar ca 65GBP/dag, vi skippade läktarbiljetter eftersom vi ville gå runt och kika i depåer mm, det var nästan halva grejjen.

Vi anlände torsdag, jag körde palmer sports fredag och så gick vi på FoS lördag och söndag.
Man behöver nästan två dagar för att se det mesta samt att vädret kan ju suga i normal UK
standard så det är bra att ha en extra dag.

Parkering finns gott om på plats, dock kan det vara lite kö in så var där i god tid.

Första dagen gick vi mest runt där nere och kollade på körningarna på hill climben, de kör samma rundor med olika teman flera gånger så missar man en gång så kan man kolla senare samma dag. Gick runt i depåer, utställningarna, marknaden och mm.

Dag 2 åkte vi traktortaxi upp till rallysträckorna och kollade på gamla fräna Grupp B bilar mm i skogen, på vägen tillbaka kunde vi se målgången i hillclimben, offroad arenan mm längst upp från läktare som var gratis, men det fanns gott om plats även precis intill banan.

Jag har massor med bilder på min facebooksida som du kan kolla på: https://www.facebook.com/peter.warhner/media_set?set=a.101544012862447 . . . .

FoS är ett minne för livet och ett måste för petrolheads.

Nästa gång är jag sugen på att åka på reunion.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Allmänt banåkaforum
Goodwood Festival of Speed 2018
1384 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande