Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Vevstakslager - överdimension | 1 besök senaste veckan (1008 totalt) |
En bekants bekant, som absolut inte är jag har bestäms sig för att slipa om tvåans vevsläng i sin 944.
Firman som slipar in vevslängen nöjer sig inte enbart med attt slipa en släng till överdimension utan vill då göra alla. Varför gör man så? Är det för att man inte skall blanda ihop lagren och få något som klämmer, eller är det för att få rätt balans? Överdimensionslagren kostar löjliga pengar jämfört med en standardsats, så där en 700% mer. _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
spontant skulle jag gissa på en lite mer seriös motorrenoveringsfirma som är måna om att göra ett bra arbete. I normala fall om en vevaxel får ett vevaxeltapp att bli så dålig att den behöver omslipning, så lär minst 2 (4cylindrig motor) tappar till vara dåliga om man väl börjar mäta noggrant. Lite ovala utanför spec etc. Slipar man alla så lämnar man ifrån sig en vevaxel och litar på att arbetet är lysande och kunden kommer bli nöjd, istället för den som bara fått en släng slipad och några veckor senare river och lämnar in för slipning av resten... _________________ Roland Johansson |
||
Skruva banåkabil Vevstakslager - överdimension | 1 besök senaste veckan (1008 totalt) |