Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Dags för årets resa! 15-18 juli. Vilka är där? | << 1, 2 3 besök senaste veckan (12531 totalt) |
Nu med tillhörande bildbevis
uppdatering från dag två och tre på ringen.... redan tidigt under dag ett så gav gummina till den bakre dämparen upp, något som löstes med lite kraftigare buntband vilka sedan gav vika i karusellen dag två såpass mkt att vi nästan tappade hela paketet..... nåväl Philip på Rent am Ring ställde upp med lite svetshjälp och på med nya buntband resten av dagen räddad och många roliga varv Dag tre startades med en tur ner till en gammal mazda-handlare i Adernau som verkade övervintrat sedan 63..... tror det eller han hade originalgummin bara att vända hemåt och låna en domkraft av grannarna på RSR och krypa in och byta. Väl på banan så klämde min co-driver tillika ban-guide Fredrik till med 9:04:1 med en gulflagg och lite trafik men en knapp halvtimma kvar av turistkörningen gav jag mig ut för ett sista "njuta varv" och hade i princip banan för mig själv, efter två gulflagg och en liten bromstabbe så rullade jag in på 9:24:4 och målet att klara sub 9:30 fixades med marginal som avslutning på en fantastisk dag firades allt med en klassiker hos gipskatten aka Pistenklause _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
En liten fråga är cirka 8 mil från Ringen körde ett par varv igår använde Gpstracker ( goooooogle)
Startade klockan efter bommen o slog av den vid infarten "depån" med ett gulflagg precis inn Swalbenswans och fick tiden 10,28. Vart startar och stänger ni av klockan när ni tar tid? Tänkte försöka få ett par varv till innan vi åker hem. _________________ Peter Gultheimer |
||
Du startar klockan när du åker in under bron precis efter påfarten, sedan stoppar du tiden när du kommer ut på rakan igen och åker under ställningen med Audi(?) reklam. Detta är en så kallad BTG-tid(bridge to gantry). . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
På lördag & söndag var det både relativt mkt trafik och många flaggvakter, på måndag tisdag var det inte lika mkt trafik och i princip inga flaggvakter om jag minns rätt...... Ett tips är att köra tidigt på helgerna när dom öppnar kl. 08:00 började bli trafik först runt 9:30. /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Jag var ju inte där över helgen denna gången men jag upplever det som det blir mer för varje år. Tyckte det var väldigt mycket hyrbilar, typ rsr, ring freaks etc. När jag kom till spa på torsdag var dom där med...
Annars så blir det ju lungnare på banan i slutet på passen. Såg Vilma åka ut på tisdag men strax efter det blev det rödflagg och senare avslutades passet i förtid. Det var visst nån mc som kört av i sista böjen om jag fattade rätt. Nån som vet hur det gick med honom? _________________ Daniel Alfredsson |
||
det stämmer, uppförsbacken efter lilla karusellen, såg illa ut ! men vad jag som passagerare kunde se så rörde han på sig i alla fall och det var folk på plats som tog hand om honom i väntan på sjukvårdspersonal. /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||
Kan flika in lite med Trafiken tycker jag var lugnare och skötte sig bättre i år än både förra och förrförra året. Nu åkte vi dock i mitten av juli till skillnad mot början/mitten av augusti som tidigare år. Flaggvakter var det som Carl skrev rätt gott om på heldagarna med TF, under kvällskörningarna var det inte lika flitigt. Däremot måste sägas att de gjorde nytta på heldagarna och var snabba med att reagera. Tror ändå det var 2-3 tillfällen då vi kom precis efter bilar som snurrat både i Fuchsröre och strax efter Kallenhard - då gjorde flaggvakterna riktigt stor nytta och skapade extra manöverutrymme för oss som kom efter! Andra intryck är att priserna blir som föregående år när man laddar kortet med 500EUR (då får man 20% extra) samt att man kan hinna köra massor om man är morgonpigg! De bästa varven var både först på morgonen och sist på vissa av kvällarna då många otippat nog hade droppat av tidigt. En sak däremot som verkar vara lite långsammare i år än förra året verkar vara lättare bärgningar. Var ett par lättare armcoincidenter där räcket var OK men bilen inte var körbar, tog ändå ca 45 min att kona av, fotografera i oändlighet för dokumentation (tror att tyskarna har sett mycket på CSI på sistone...) och sedan bärga. Så räkna med att de förhållandevis enkla incidenterna där bilen inte är körbar kan ta lite extra tid. Summa summarum, grymt bra resa, massor kört! Tror det blev 30 varv utan att försöka köra massor. Redan innan lunch på lördagen som var första dagen hade vi kört 8 varv trots 2 meksessioner och att stå och reflektera efter körningen och njuta av stämningen _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Nürburgring Dags för årets resa! 15-18 juli. Vilka är där? | << 1, 2 3 besök senaste veckan (12531 totalt) |