Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 298, 299, 300 ... 501, 502, 503   >>
100 besök idag (2495851 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Micke K skrev:
Kör du några tävlingar? Eller ligger du bar o harvar på träningar o gnäller på att folk inte flyttar på sig? Kör lite tävlingar och få den känslan istället.


Vanlig gat bil jag har så kör därför bara trackdays.

Tror inte den är godkänd för någon tävlingsklass men kanske går att anpassa den ?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 476



När kommer nästa film, (avsnitt) ?

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
subarumicke skrev:
När kommer nästa film, (avsnitt) ?


Sista passet nr4 kommer här om 1-2 dagar.

Själv då har du kört något på bana i år eller förra året?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Kör på kvalitetstrackdays så finns det ofta plats för många full farts varv, test a bana trackdays är inte dessa

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Problemet är att jag gillar Sviestad och där finns inga så kallade kvalitets trackdays att välja på.

Det finns några träningsdagar för race bilar men som kör samtidigt som gatbilar = man delar bara in det i olika grupper, dessa körs dock bara på fm och jag tror man måste ha vagnbok för att få köra i denna grupp.
Sen på em så är det ingen grupp indelning längre.


Grejen är att förr i tiden var det fler snabba bilar där, många snabbare än mig och då gick passen i bra fart mesta tiden nu blev det mer ryckigt.
Alla pass på den tiden körde jag snabbare än vad jag körde nu.

Kollade lite logg, nu blev det 4 varv på 1.05 och under, på alla 4 pass.
För 2 år sedan hade jag 15 varv på 1.05 och under, då under bara 3 pass den dagen och snabbaste tid 1,2sek snabbare än nu och alla 3 passen hade jag då 1.03 tider som bäst under passen så då gick det mycket snabbare än nu. ( nu 2st 1.04 & 2st 1.06)
Även 2014 körde jag 1.03 tid och flera snabbare bilar var där och körde då.

Så jag vet inte om dom snabba har övergivit Sviestad och det är mest nya som kör där nu för tiden?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Inget ont om Sviesta men det är ju en hoj bana och dom med snabba bilar kör nog snabba stora banor. Och när set ligger nära Mantorp som är en riktig bana så väljer nog dom flesta den istället för harvs runt på sviesta. Lite som Gröndal Eskilstuna typ

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Jo nackdelen är ju bredden på banan speciellt vid omkörning, men den är ju ändå hyfsat lång och med långa rakor så det går ju ändå fort på banan.

Mina topp farter nu var 165 på start/mål
och 210 på rakan och då släpper jag ändå av innan knixen så det blir ca 150 meter tidigare än var en Porsche bromsar, så du skulle säkert vara upp i minst 250..

Gotland ring är jag bara uppe i strax över 200 så den har kortare raka än Sviesta.

Så även fast Sviesta bara är 2150 meter lång och lite smal så passar den ändå snabba bilar bra tycker jag.

Och Sviesta är ju faktiskt längre än: Ring Knutstorp, Sturup, Falkenberg & Kinnekulle ring och alla dessa ligger ju bara på 10-12 meter i bredd så inte så stor skillnad mot Sviestad.


(Eskilstuna är bara 895meter och svänger hela tiden så blir mest att köra på 1-3:ans växel där thumbs down så den är verkligen en "gokart" bana )

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Ja det ä din åsikt, men FOLK tycker det är en gocart bana och väljer hellre större alternativ

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Supramannen skrev:
Ja det ä din åsikt, men FOLK tycker det är en gocart bana och väljer hellre större alternativ

Njaee, tex jag gillar Sviestad massa, riktigt klurig på sina ställen thumbs up Däremot nuvarande Gröndal är lite väl tajt. Men hursomhelst, jag är kanske inte som folk

_________________
Magnus Thomé
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Magnus Thomé skrev:
Supramannen skrev:
Ja det ä din åsikt, men FOLK tycker det är en gocart bana och väljer hellre större alternativ

Njaee, tex jag gillar Sviestad massa, riktigt klurig på sina ställen thumbs up Däremot nuvarande Gröndal är lite väl tajt. Men hursomhelst, jag är kanske inte som folk
thumbs up

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Supramannen skrev:
Ja det ä din åsikt, men FOLK tycker det är en gocart bana och väljer hellre större alternativ

Tror nackdelen är dels att det ligger nära Mantorp, men mest att det är för få körningar på Sviesta.

Alltså Mantorp har ju dels en massa egna ban dagar men framförallt många klubbar som hyr banan.

Så skulle fler hyra Sviesta och börja köra där så skulle den bli mycket mer populär än nu.

Alltså jag tog licens för jätte länge sedan på Sviesta och tyckte då den var liten och trång så körde bara andra banor efter det i flera år tills jag en dag testade Sviesta igen och upptäckte att den inte var så liten som jag mindes den utan upptäckte hur kul och snabb den faktiskt är thumbs up
Så efter det har den blivit min favorit bana.

så du kanske ska ta och testa Sviesta igen innan du hackar ner på banan

Snabbaste Porsche tiden jag hittar är GT3 cup på 58,4 så där har du nått du måste slå

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Nja känns inte värt pengarn att köra med räsern där, men kanske med 991an nån gång

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Det var 991:an jag tänkte på nu mot cup bilen, för 991:an borde du åtminstone kunna komma ner i 59 tider med och kanske under..

GT3RS 2010 har ju körts på 59.9

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Nja är en helt vanlig 991 turbo s. Ingen ban bil men nån ban sväng kanske det blir i framtiden. Runt 1m är nog rimligt men inte under

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
Sista passet den dagen, snabbaste varvet blev när jag jagade ikapp en annan Audi



Men upptäckte nu i efterhand att min Innovative lambda mätare verkade krångla under halva passet?
För om dom värden den visar hade stämt så hade jag smält alla kolvar m.m.

Och den visade korrekt värden sen på vägen hem.

Hade även strul med laddtrycket dom två sista passen alltså hela denna film och i förra filmen, men mer om det i morgon.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
St3v3
Lycksele
Här sen Feb 2005
Inlägg: 265



Du såg den inte medans du körde? För många mätare?

_________________
S Örnberg
Citera
Snömannen
Linköping
Här sen Jul 2017
Inlägg: 669



Hur har du löst monteringen av surfplattan?

_________________
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
St3v3 skrev:
Du såg den inte medans du körde? För många mätare?


Så kan det vara kanske skulle bygga head up display så dom hamnar framför mig.

Faktiskt så sitter denna längre ner för den är bara en backup mätare till surfplattan för där har jag 2 lambda = vänster & höger, så den kollar jag normalt på, men visar dom konstigt så kollar jag till Innovative mätaren.
Vet dessutom att den går för fett när jag gasar så kollar inte så ofta till lambda värdet ur mer på temp mätarna.

Men när jag får dit MaxxEcu Pro så kan man ställa in larm på allt så då varnar den om något värde är fel så behöver jag inte kolla alls om den inte varnar.




Snömannen skrev:
Hur har du löst monteringen av surfplattan?


Vanlig universal hållare som jag gjort om fästet på så den är skruvad i panelen, dock vibrerar den lite ibland så inte helt nöjd. Finns bilder och mer info tidigare i tråden om du söker via innehållsförteckningen längst ner på första sidan.

Har även tänkt att gå ner från 10" till typ 8" surfplatta och gör ett nytt stabilare fäste i mitt panelen i vinter.
Skulle gärna även få tag i en med matt skärm så den syns bättre.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

RallyQuattro skrev:
... ställa in larm på allt så då varnar den om något värde är fel så behöver jag inte kolla alls om den inte varnar.


Klockrent thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
St3v3
Lycksele
Här sen Feb 2005
Inlägg: 265



Har du tre bredbandslambdor eller är dom andra två bara smalbands?

_________________
S Örnberg
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8962


Trådstartare
St3v3 skrev:
Har du tre bredbandslambdor eller är dom andra två bara smalbands?


Sitter faktiskt 5st lambda sonder totalt nu, 3 i ena downpipen och 2 i andra

2st smalbands som Motronic databoxen använder

2st bredbands som går till surfplattan

1st extra bredband till innovative mätaren

Alla dessa kommer bara bli 2st bredbands när väl MaxxEcu är igång.

Har även 4st egt innan turbon = 2st för Motornic och 2st för surfplattan.

Kommer bli bara 2st först men kanske till nästa år 8st = en efter varje cylinder.

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 298, 299, 300 ... 501, 502, 503   >>
100 besök idag (2495851 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande