Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 52, 53, 54 >> 371 besök senaste veckan (335473 totalt) |
Ett projekt som detta kräver nog 100/ focus.
Inte bra med en massa distracting sideprojects, men Du kanske bemästrar det Lycka till!! Jag hade hoppats på en update i sommarvärmen..... _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Vadå.. gör det inte alltid det
Håller på att koppla ihop den sista elen på motorn innan jag börjar med att dra åt bränsleprylarna.. Har ju skarvat härvan mellan modulen och gaspedalen vilket inte verkar funka av ngn anledning.. Får en felkod P1518 som jag gissar härrör från detta.. Blir till att grotta vidare lite.. Får fokusera på att gjuta form på huven istället.. Skulle nog vilja ha mekansik spjällhus istället... Vet någon hur det är med gasspjället.. Rör det enbart sig efter motorn startat?? _________________ Thomas Hällqvist |
||
Trotteln adapteras (lär sig ändlägen) när man slår på tändningen och väntar ett tag. Innan start går den också i startpositionen som gäller för vattentemperaturen och omgivningsparameter då.
Jag tror inte livet blir enklare genom att bara byta till vajertrottel (om du inte byter ut eller hackar originalstyrsysten). Det kommer blir en del andra felkoder istället. ..och du behöver en tomgångsmotor. Ballt bygge för övrigt. Gillar idén med hemmafrästa pluggar. _________________ |
||
Ett sidospår är att fixa nytt styrsystem typ VEMS samtidigt som jag fixar vajergas... Har dock förut fixat ny härva och genomgången styrenhet av CFI.. Det enda som inte kunde kollas då var inkopplingen mot gaspedalen.. Så blir nog att satsa på att få min nuvarande uppsättning att funka med original styr. Skall beställa en ny sladdkoppling mellan TAC och pedal bara...
_________________ Thomas Hällqvist |
||
Varför inte satsa på ett riktigt bra sprut- typ FAST lr Holley istället för ett "hemmajox"??
Jag har 3 bilar med FAST och bara ÄLSKAR det. Du bygger ju ändå en miljon-dollar-look-kärra. Då ska den väl ändå funka?? Vajerstyrd pedal är väl att g tillbaks till stenåldern??- när Du ändå redan har fräna grejor.....Jag önskar jag hade råd med så fräna grejor.... _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Blir att köra med original som jag har i dagsläget. Beställt nytt kablage mellan TAC modul och pedal. Sen får jag konsulta Olle på CFI...
Slipat och slipat på huven idag och därefter lackat den med en 2K polyuretanlack: Förhoppningsvis tillverkning av ena halvan av formen i morgon _________________ Thomas Hällqvist |
||
_________________ Christer Johansson |
||
Ingen rolig läsning ... Kanske värt att hålla lite låg profil och ligga lågt med emblem mm... Men förhoppningsvis igger jag inte lika risigt till då jag försöker efterlikna en konceptbil från ett spel!!??
_________________ Thomas Hällqvist |
||
Oj vad jobbigt det ä att få till bra finish trots att jag fräst... Kan konstatera att fräsen med den metodik jag använt enbart ger korrekt grundform och inget gällande finish.. Är väl inte så tokigt, men det krävs en helt annan arsenal för att fixa den där sista touchen... Inte ens designavdelningen på jobbet, som jag var och besökte innan semestern, får till allt med de maskiner de använder sig av.. Och de maskinerna är ett oräkneligt antal snäpp värre än min... På förra bygget kom jag ihåg hur frustrerad jag var över just att grundformen inte var 100... Den problematiken slipper jag i alla fall nu... Tror huven blev lite X-tra jobbig och svår för att jag höll på att hitta ett lämpligt arbetssätt... modulerna fick olika lager med tunn väv men trots att väven var tunn påverkade det resultatet till det sämre... vilket ger mer efterarbete... fronten som står på tur för finishjobb har ingen väv alls och har därför en bättre utgångsfinish...
summa summarum så hann jag inte med något formbygge idag utan fick använda tiden åt att slipa... kommer att få slipa någon dag till då jag åter måste applicera några lager slipgrund... den blåa hårda lacken blir en bra referensyta för sliparbetet... sitter och klurar lite på hur jag får till bäst avdelare.. lutar åt något likt detta: _________________ Thomas Hällqvist |
||
Har Du något bra tips på et ställe i Stockolmstrakten som kan ha 100 grams glasfibermatta??
Jag ska precis gjuta av fronten på mitt nya bygga och vill alltid ha en tunn matta till första lagret... _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
||
Det är ett ambitiöst projekt du företar dig! Jag vet inte om du har sett detta bygget, finns på flera sidor. Det är kanske lite inspiration när fingertopparna blöder av allt slipande...
http://www.gt40s.com/forum/lola-t70- _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Då var det dags för nya lager slipgrund... Får torka ngn dag och sen blir det slipa av igen... Tar gärna emot tips på slipförfarande för att få ett bra resultat på denna typ av ytor... Både utrustning (typ av "dyna"/"kloss") och själva sliptekniken
_________________ Thomas Hällqvist |
||
Jag skulle säga om du inte redan har det så skaffa dig en tryckluftsdriven excenterslip typ en sådan här variant: Jag använder en billig variant från jula men som har fungerat alldeles utmärkt för mig, har hängt med i både Atom-projektet, en del av Bentley och nu senast en Sensor projektet och funkar fortfarande hur bra som hellst. Har tidigare lånat både Mirka och Festool varianter och som glad amatör kan jag inte säga att jag märker så stor skillnad. Se till att den du köper har 150mm fäste. Sen ser du till att köpa kvalite slippapper, jag kör Mirka som jag köper i 100-pack från min lokala billackbutik, blir billigare och mycket bättre än biltema tex. Efter slipgrund brukar jag köra 240 sen 320 och avsluta med 500 korn innan jag lackar pluggarna. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||
Ok, tackar.. Har en excentermaskin, men den är så klen att den är i stort obrukbar.. Har heller Ingen vidare kompressor så kanske blir att skaffa en bättre elmaskin.
_________________ Thomas Hällqvist |
||
Avvakter med excenterslip.. Hoppas det går smidigt att cancellera beställningen jag gjorde...
Bland de svårare partierna på huven är den utpräglade svepande innerradie som går innanför "hjulhusbulorna" Denna form måste jag framhäva för hand med lämpligt utformad "slipdyna/böjbar slipbräda"... _________________ Thomas Hällqvist |
||
Våra race- och banåkarbilar Arezu GT silver series - AMG GT Vision inspired replica | << 1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 52, 53, 54 >> 371 besök senaste veckan (335473 totalt) |