Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÄLJES: Supra MKIV Singelturbo -96 (Bytes Lotus Elise S2) | 3213 besök totalt |
Högerstyrd, automat
10950 mil 96a, facelift modell i ovanliga lacken "gunmetal" dvs grön/grå Motor: (ombyggd till singelturbo) AluIC 3" Aem dryflow luftfilter med värmeavskärmning och friskluftsmatning 50mm wastegate hks-type med screampipe aem mac ventil rostfritt grenrör med 3mm gods från j-spec, med avgasbadage och avgastemp sensor i kollektorn 3" downpipe med flexrör och avgasbandage och v-bandsklämma 3" avgassystem med racekat och två dämpare gt35r turbo nuke 50mm dump, med v-band. borttagen anti-spinn aem v2 styrsystem, plug n play för supra. helt mappningsbara växlingskurvor för automatlådan, man styr helt och hållet själv upp/ned växling 895cc denso spridare walbro GST 450 pump e85 nuke fuelrail och nuke regulator med tryckklocka an-kopplingar och stålomspunna slangar från spd(spalding) som klarar e85 (an8 matning, an6 retur) nuke vakummrail cusco fjäderbensttag, lackat svart an12 vevhusventilation med alutank och filter 19 raders setrab oljekylare med mocal termostat-sandwich och stålomspunna AN-slangar, sitter framför vänster framhjul separat oljekylare för växellådan, sitter framför höger framhjul ny kamrem, spännare, vattenpump, remhjulsbult under 2016 2st sugande SPAL fläktar och 1st tryckande framför kylaren. special do88 siliconslangar för värmepaketet för en snyggare installation do88 siliconslangar för kylaren Utvändigt: RMM v2 läpp front och läpp lackad 2016, proffsigt lackad med perfekt färgmatchning nerflyttad liten regskylt (står i regbevis) och igenlagda hål i fronten igenlagd torkare bak med lackad plugg, ser helt standard ut 18" ultralite fälgar, däck med mycket mönster kvar Invändigt: greddy mätare för laddtryck, + oljetryck och avgastemp i a-stolpen aem bredbandslambda lackade paneler med kromringar invändigt. Supra-mattor. fungerande AC santler stolar (det är sparco pro 2000, fast köpta direkt från tillverkaren) mycket arbete lagt i motorrummet för att få en clean look, mycket slangar är dolda eller bytta till silikon och allting är lackat och tillsnyggat. stora bromsarna fram, samt borrade och slitsade skivor bak. röda bromsok nytt batteri 2016. ingen rost. riktiga lampor i glas för svensk trafik, med inbyggda blinkers så dimljusen i fronten är borttagna och hålen igenlagda facelift lamporna bak uppstädad el under vinter 2016. ni som struvat med dessa bilar vet hur det brukar se ut efter lite olika "proffs" installerat stereo och larm i olika etapper. skattad, nyss besiktad (ja det går med denna setup) sammanfattning: * trevlig gatbil som går bra, jag tycker automaten med AEM är riktigt trevlig och ett bra alternativ till en manuell om man även väger in priset * allting är utsorterat och funkar bra * potential att bygga vidare på. En vassare turbo + kamaxlar så borde 700hk i motorn gå fint. uppskattat 400-500hk nu gått väldigt lite efter bygget till singelturbo, ca 75-100 mil. är inte bankörd eller sladdad med, jag är för gammal och trött för sånt .. Säljer den främst för att jag känner mig klar med bilen och bygget. Jag har ägt bilen sedan mars 2014, innan dess har den haft 1 svensk ägare och är importerad från England av European sportscar i Älmhult. Provkörning med mig bakom ratten.. Finns i Solna Byten är endast intressant mot en Lotus Elise S2 Mail: supragunmetal@gmail.com Pris 148 000 :- _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar SÄLJES: Supra MKIV Singelturbo -96 (Bytes Lotus Elise S2) | 3213 besök totalt |