Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320i Touring -04 | SÅLD
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (17363 totalt)
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12861



Jeppsson-sjuka...

TPS: The-Pallbock-Syndrome
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Vaddådå, jag tar bara efter mina idoler

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Amen detta är ju skandal det var ju flera veckor sedan jag var ute och körde med bilen.



Men det gick bra och det var riktigt, riktigt kul. Det blev 5 pass med många härliga varv. Fint väder var det också . Fick provat min däcktempmätare och kunde konstatera att jag nog behöver öva på min mätteknik . Några iaktagelser från dagen:
* Sjukt kul att köra av sig även om det bara är med en svenssonbil.
* Svenssonbilar i anständigt skick klarar sig förvånansvärt bra på banmöten. thumbs up
* Journalister pratar dynga, exempel: "antispinn kopplar man givetvis ur" eller "bromsarna håller inte måttet för bankörning"
* Måste öva bromsteknik, triggade inte ABSen så mycket jag hade velat.
* Ett pass på svensk bana är brutalare mot bilen än Ringen rent körmässigt.
* Jösses vad bromsbelägg det går åt utan bromskylning.
* Nog borde jag fixa i ordning Porschen så jag kan ha ännu roligare

Vill ni läsa mer finns det mer i min blogg


Hade med mig performanceboxen vilket var givande. Hemma kunde jag jämföra med Porschen och det var intressant. 1:12,2 vs 1:06,74 ger en fingervisning men graferna visar den skoningslösa sanningen.


_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087





Jag hade redan läst på bloggen, men mer logg och analys! Här eller där spelar inte så stor roll

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:


Jag hade redan läst på bloggen, men mer logg och analys! Här eller där spelar inte så stor roll


Jag är kass på analysera så jag skapade an allmän tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1446523#1446523

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Man skulle lika gärna hålla tyst och låta sakerna försvinna i historiens vindar. Men det är inte riktigt min stil. . Dessutom vet jag att det finns forumkompisar som läser min blogg https://eddievarvstopp.wordpress.com/ , så jag kommer ändå inte undan . Jag har otroligt svårt att hålla mig från att köra och är förespråkare av kajsa-varg ,emtalitet. Så för några månader sedan var det dags att ut och köra igen. Förra årets fina träff med Japtuning på Ljungbyhed gjorde att jag anmälde mig i år. Kan rekommenderas .

Så vad hade man kunna lämna osagt? Jo, att man råkar ut för bromslednings haveri . Otroligt läbbigt kan jag meddela. Ser man till orsakerna i efterhand så verkar det helt enkelt vara okunskap och antagande. Bromsröret precis vid kopplingen till bromsslang bak hade helt enkelt rostat igenom. Det ironiska är att jag ville göra en koll på skicket innan körningen . Bilen har blivit rostskyddsbehandlad så det blev lite rengöring. Röret såg inte helt nytt ut men jag underskattade nog skicket vid min bedömning. Kontentan blev att jag kom till banan med ett tätt system men med aggressiv bromsteknik lyckades jag helt enkelt provocera läckage mitt under körningen. Lärdom av detta är att vara ytterst kritisk till skick på bromsledningar. Bilprovningen missade det och dessutom var det även till viss del dolt under rostskydd. Så man känner sig rätt skamsen nu men kanske det hjälper någon annan att undvika mitt misstag.



Tyvärr blev det bara ett pass och jag vet inte hur många varv jag körde, gissningsvis 6. Det var rätt läbbit att i slutet på rakan uppleva att bromsarna försvinner . Tack och lov provade jag bromsteknik och hade gott mått för att justera min framfart utan att gå av. MEN! Innan detta hade jag hur kul som helst . Fick en annan riktig aha upplevelse och det är hur tidigt jag bromsar. Har tyckt mig vara anständig på den punkten. Visst, jag vill ju inte köra bromsplattor på räsern i onödan så det har varit lite marginal till upplåsning. Nu provade jag verkligen med ABS och jag hade inte räknat med att jag haft sååå stor marginal. Man kan lasta på rejält med pedaltryck och det med gatdäck, så det finns betydligt mer att hämta med R-Däck.

Nåväl, bilen fick besöka http://www.nfs.nu/ som såg till att byta ut bromsledningarna och justera lite annat. Exemplarisk hantering thumbs up . Så nu skall vi göra ett försök till att motionera. Behöver ju öva bromsteknik och få lite kul loggfiler. Dessutom kommer det bli första gången på den berömda "Tetra Pak" körningen på knutan. Vi får se om det håller ihop...

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Den här lilla godbiten är nytrimmad i Lotus garaget och kommer enligt rykten och jagar dig runt Knutstorp:


_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Den här lilla godbiten är nytrimmad i Lotus garaget och kommer enligt rykten och jagar dig runt Knutstorp. ../img]


Kul thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare


Japp. det gick ju riktigt bra på Knutan. Kalasarrangemang och trevligt folk thumbs up finns mer att läsa här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=109628 . Bilen höll ihop så när som på utslitna bromsbelägg fram . Två härliga pass blev det och bästa varvtid 1:21,24 , och det med barnstol och Munintrollensolskydd från MAX . Det var kalaskul att kasa runt bilen i det fina vädret. Knutan är hemmabanan så här störde jag mig på antispinnen. Provade bromsteknik och blev förvånad hur naturligt nära jag bromsade ABS, jag trodde jag var fegare . Sedan fick jag testat kolla loggfilder på dator direkt efter körning, mest bara för att det är kul .



Vill man läsa mer alla upplevelser finns det i min blogg https://eddievarvstopp.wordpress.com/
Nu blir det nog inte fler körningar med Bodil. Inte för att hon skall säljas eller att hon är slut, det är mest att det helt enkelt är obekvämt att köra med en bil som behövs i hushållet speciellt när det står en räserbil i garaget. Så har fått en spark därbak att få den startklar 2018 .



Ångrar jag att använt bruxet? Inte det minsta thumbs up . Har fått åka på ringen och hållt min banrutin igång. Sedan har man fått bra perspektiv på banåka. Jag har alltid hävdat att en välunderhållen original bil klarar sig bra på bana och det står jag fast vid. Jag har haft riktigt kul men det finns en modifiering jag rekommenderar högst och det är rejäl bromskylning. Jag övervägde faktiskt att bygga ett 3" system men det blev aldrig av . Trots vanlig bromsvätska hade jag inga bekymmer med bromsarna förutom sjukt bromsklosslitage .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare


Amen vad tusan, har vi inte sagt adjö till Bodil och låtit henne bli befriad från tjänstgöring på bana? Hur hamnade vi här? Jo såhär va, jag har länge funderat på att bli racinginstruktör. Inte så konstigt egentligen då jag arbetat som utbildningsarkitekt under 8 år och dessutom älskar racing. På något sätt har jag inte förmått mig att faktiskt anmäla mitt intresse på allvar. Visst, jag har instruerat vid några mindre event men aldrig där jag under en hel dag har rollen "Instruktör". Pratade vid något tillfälle med min inspirationskälla Fredrik Moberg kring utbildning och det födde tankarna att göra en ansats att faktiskt bli det. Så kom den där inbjudan till Racingskolan på Knutstorp. Kursen där jag själv tog licens 2003 och som jag minns höll väldigt hög standard. Det började med ett telefonsamtal för att höra vad som krävs av en instruktör, särskilt då det är en Licensgrundande kurs hos SBF. Samtalet slutade med att jag fick en fråga om jag kunde hjälpa till.

Så det blev en tidig morgon, bäcksvart ute då det står Oktober i kalendern. Fuskade med att dra på mig en t-shirt under understället och overallen . Mycket bra klädval kunde jag konstatera då jag inte besvärades av den lätt kyliga temperaturen under dagen. Helt annat än 30-grader-i-skuggan-och-du-ska-prestera . Det var lite samlingar och så gick vi banan. Jag fick en grupp på 3 elever (skulle varit 4) att få fason på under dagen . Min kära BMW behövde inte slita särskilt hårt, huvudsyftet var att vara föråkarbil i de olika körövningarna (spårvalsvisning, följa-john, formationskörning). Sedan varvades det med egentid för eleverna där de skulle öva på momentet. I vissa av dessa satt jag bredvid och försökte ge stöd. Kan inflika att kursupplägget för det praktiska momenten är klockrent med oerhört många tävlingsmoment som täcks in, dessutom är det riktigt mycket körtid för eleverna.


Knutstorps Safety-Civic är nog den coolaste Hondan i riket!!

Detta var riktigt kul . Kursledarna hade en riktigt bra teori för spårvalet på banan, något som jag definitivt tycker nybörjare ska anamma. Vad som ställde till det för mig är att mitt egna spår sitter i ryggmärgen. Det var förvånansvärt svårt att köra annorlunda. Sedan behöver jag öva på att köra och prata samtidigt . Men det är så det ska vara, man kan alltid bli bättre. Kunde ge en del tips till mina elever som verkade ha kul. Måste ge dem cred för deras uppförande, städad körning och kunde hålla ihop åkningen i de olika momenten. Om de kommer till start så behöver inga medtävlande vara oroliga . Sedan fick jag den bästa återkopplingen i slutet på dagen, då en av eleverna helt lyriskt beskriver hur mycket bättre det går efter mina tips . Det är något oerhört tillfredsställande att att ge tillbaka till motorsporten och vara en del i att hjälpa dem som är på väg in i racingens underbara värld . Man kan summera dagen med att jag har anmält intresse att vara instruktör nästa gång och blir jag tillfrågad blir jag oerhört glad att tacka ja !

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ja det verkade vara ett grymt upplägg på denna utbildningen och Jeanette mitt fruntimmer var mkt nöjd.
Snacka om att få mkt och bra utbildning för pengarna. Både teori och körmässigt.

Där hade man mer än gärna varit med och hjälpt till.


Jag håller tummarna för att du framöver kan fortsätta på detta spår då jag tror du har dom rätta egenskaperna, för det är ju inte bara att man kan köra bil det handlar om som instruktör.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Ja det verkade vara ett grymt upplägg på denna utbildningen och Jeanette mitt fruntimmer var mkt nöjd.
Snacka om att få mkt och bra utbildning för pengarna. Både teori och körmässigt.

Där hade man mer än gärna varit med och hjälpt till.


Jag håller tummarna för att du framöver kan fortsätta på detta spår då jag tror du har dom rätta egenskaperna, för det är ju inte bara att man kan köra bil det handlar om som instruktör.



Jo, just upplägget är otroligt bra därför känns det extra priviligerat att få vara instruktör på kursen . Faktum är att det är inte förrän man har tävlat lite som man verkligen upskattar momenten på allvar. Så har det varit för mig.

Sedan är det så kul att se Jeanettes och de andra eleverna fullständigt lysa när dagen är slut , man önskar själv att man hade fått uppleva det igen

Tack för de varma orden och kul att se dig på plats thumbs up . Ska du hjälpa oss tävlingsleda lite MSCC KM ??

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare


Tiden går fort och mitt var det är står man där på Knutstorp igen . Det var ju Racingskolans vårkurs som avklarades i helgen och jag fick åter igen förtroendet att vara instruktör . Extra kul att se Fredrik Moberg på plats då han har varit den som inspirerat mig att bli en del av kursen. Det var hela 28 deltagare på kursen vilket är väldigt många, det resulterade även i att vi instruktörer fick 6 elever var (mot normalt 4). Men det gick bra det med och extra kul var det att se startövningar med hela fältet . Jag kan inte sluta tjata om det men denna kurs har ett fantastiskt bra upplägg med många moment som man har oerhörd nytta av att fått uppleva innan "skarpt läge".

Bodil hade fått sig lite oljeservice en vecka tidigare och sommardäcken åkte på strax innan kursen i samband med en välbehövlig tvätt. Den gamla BMW:n brukar inte behöva slita så hårt på banan men gruppen jag hade kunde hålla bra tempo så det blev inspirerande och kul körning på "följa-john" passet . En annan kul uplevelse var att åka med en elev som körde M2. Han kunde hålla bra tempo, så pass att Michelin Cup 2 däcken fick jobba och jag hade fantastiskt kul . Otroligt kapabel bil kan jag tillägga, det finns inte mycket mer man kan önska från denna typ av bil. Sedan fick jag uppleva min första avåkning i passagerarsätet. Gruppens yngsta elev körde Bertone Alfa och jag satt bredvid och instruera för att få till en mer harmonisk körning. Det blev bra och flytet infann sig men också även tempot. När vi går in i vänstern efter hårnålen har jag ett leende på läpparna då bilen driver härligt på bakändan. Jag hinner precis tänka "..men han är bra 14 år" och bilen vänder runt med en färd ut på gräset. Han hade med andra ord inte nog med erfarenhet att hålla den på lätt drift genom kurvan. Inget allvarligt inträffade mer än en lätt chockad elev och leriga hjulhus. Lite taskig kombo med en 60-tals alfa och en oerfaren pilot är något jag lärde mig att hålla bättre koll på i fortsättningen. Tack och lov fick han ett par varv innan dagens slut så snurrningen inte blev det sista minnet från kursen.

Oavsett hade vi en strålande dag och riktigt kul var det. Önskar alla elever lycka till i kommande racingkarriärer och med tanke på det goda uppträdandet så kan det bara bli bra .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Jodå, jag var med som instruktör på helgens Racingskola. Denna gången fick jag även den stora äran att köra Knutstorp legendariska Safety Car. Banans mytomspunna Honda Civic från 1979 användes för att öva rullande starter och agerade då ledarbil för att släppa fältet. Där var det viktigt med saftblandarna . Fast bilen hade behövt lite mer kärlek, dålig tomgång och bensinlukt tycker inte jag är passande för denna vagn. Men otrologt charmig bil i övrigt .



Men det var mestadels Bodil som fick agera instruktörsbil (och som tråden handlar om ), det blir ju inte så hård körning och det klarar hon fint. Tänk att 3 fullvuxna män får plats i baksätet på en gammal e46 Touring . Denna gång hade vi tack och lov mindre elever i grupperna vilket gjorde övningarna smidigare. Sedan hade vi tur med förstärkning av instruktörer så det blev riktigt bra med support till eleverna. Hittintills har mina instruktörskollegor varit från MSCC, där jag i princip känner alla, men nu fick man bekanta sig med folk från BMW Club Schweden Motorsport .

Denna omgång elever var väldigt skötsamma och det bidrog till väldigt smidigt genomföranade av de olika momenten kursen. Från deras håll blev det mer tid till fri körning. Nu är det ytterligare en kull med räserförare som jag är bekväm med att stå på startplattan bredvid . Lycka till med era racingkarriärer !

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Ja, lite hastigt och lustigt blev det en Racingskola igen. Under rådande förhållande så var det inte så förvånande att det var få deltagare som gick kursen i helgen. Det var gott om instruktörer och jag kunde slappna av som stödinstruktör. Riktigt bra, för jag kunde åka med samma elev i min grupp flera gånger och dessutom hinna med att åka med andra elever. Det var i vanlig ordning riktigt kul även om vädret kanske inte var det bästa.



Fick förmånen att köra en elevs Toyota MR2 W30 i demonstrationssyfte .  Trots aningens fel däck så var det en förbaskat trevlig körupplevelse. En gåta varför de inte är mer poppis. Kollade lite snabbt och verkar som man skulle kunna få in den i Roadsport C i vilket fall är det en riktigt kompetent banbil .

Så fick jag assistera Anders Schildt i övningen rullande start. Han kör BMW M2 och när starten gick blev det riktigt kul. Jag har åkt M2 tidigare med en elev som körde riktigt bra men då rörde det sig om städad körning. Nu var det då Mr. Sideways som spakade, van vid combatkörning med en Healy i historisk racing. Det visade sig att bilen reagerade väldigt restriktivt på hanteringen. Det bar iväg och det lät fint och det gick stabilt men förarens körkunskaper fick inte lysa . Gissningsvis så behöves lite mer kunskap i hur att konfigurera elektroniken för att tillåta hederlig häl/tå och manuellt kunna rida ut en power slide. 



Min egen 320i Touring användes väldigt sparsamt under dagen. I övrigt var det härligt att verkligen få möjlighet att se eleverna växa under dagen. Denna grupp var verkligen städade (nästan åt det försiktiga hållet). Med andra ord kan man vara trygg om man hamnar på startplattan med någon av dessa. Lycka till och välkomna till racingens fantastiska värld!

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Nä nu får jag dela lite upplevelser med den gamla bruksbilen. Först fick jag återupptäcka gamla glädjeämnen. Det var ett tag sedan man hade kul på "kurviga vägar". Vill minnas att när man landat sin första bil var ute på krokiga vägar på landsbygden och hade skoj. Då var man en "wannabe" då man visste inte bättre och man tyckte man körde snabbt. Fast det var en fin känsla att ta sig fram över landskapen, ni vet det klyschiga upplevelsen när man, maskin och väg får samspela. Fast sedan blev det mer bana och landsvägarna mindre frekvent besökta. Ovanpå allt har man börjat gubbköra (eller eko-driving) eftersom det ändå inte är mycket lönt med "sportig körning" på vanliga vägar.



Under sommaren fick man möjlighet att ta lite mer själsvårdande färdvägar. Så nu har man, bara för att man kan, kört runt lite på småvägarna kring Kävlinge på upptäcktsfärd. Vad man kan konstatera är att det är inte lätt att hitta riktigt bra vägar. Oftast ligger det hus väldigt tätt inpå vägarna som stör. Fast det finns några sträckor som är klart intressanta. Bilen är tyvärr inte i rätt hälsa om jag ska vara ärlig men det finns fantastiska egenskaper i vagnen som lyser igenom.

Gubbkör man vagnen under 3000 rpm är hon slö men det finns bokstavligen dubbelt så mycket att tillgå om man vandrar upp i registret. Använder man växellådan och låter varvräknarens nål besöka de övre regionerna så börjar bilen röra sig helt acceptabelt. Med så mycket störmoment som finns på våra vägar så önskar jag inte mer av motorn faktiskt. Vad som nästan är bäst är ljudet ur M54:an när den får lov och spinna lite mer. Körkänslan gör att jag påminns om min gamla 2500A från 1973 som jag hade för många år sedan, härlig motor och kungligt chassie. Jag tror minsann jag nu har den bästa bruxbilen man kan behöva . Nu är jag än mer motiverad att få henne rätt kondition. Det är inte utan att man undrar varför man slutade köra kurviga vägar.

Lite TLC har den allt fått, för ett tag sedan gav jag mig på att rekonditionera skinnet invändigt och blev väldigt förvånad över resultatet . Som tidigare använde jag mig av BMWs rengöringsprodukter fast då kanske inte rätt metod. Nu hade jag en nagelborste med mig i verktygsarsenalen och det blev så pass bra att jag funderade på att börja med bilrekond..



Så i helgen fick familjens arbetshäst har åter fått tjänstgöra i Svenska bilsportförbundets tjänst. Det är alltid kul att få vara delaktig och få se en ny kull med racerförare ta sin licens. Denna upplaga av Racingskolan hade en väldigt skötsam grupp. De elever jag fick ansvara för behövde en liten tillrättavisning i det första momentet men därefter skötte de sig exemplariskt. Det var riktigt härligt att se eleverna växa under dagen. Jag fick köra ett par av elevernas bilar men dagens höjdpunkt var ändå åkturen i en 964 Carrera 2, liten, tajt och fruktansvärt charmig så man förstår varför de är så populära. I vilket fall vill jag passa på att gratulera alla elever till den bästa entrébiljetten och lycka till i tävlingens fantastiska värld.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Mycket trevligt med en uppdatering här! Jag borde bjuda in mig på en kopp kaffe eller komma på lite fler bilfunderingar att ringa om

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Pontus Fyhr skrev:
Mycket trevligt med en uppdatering här! Jag borde bjuda in mig på en kopp kaffe eller komma på lite fler bilfunderingar att ringa om


Du är så välkommen att bjuda in dig

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Ogge81
Norrköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 22



Kul läsning, har kollat in tråden från början..
Lite off topic kanske, men är det nån som sitter på mer info om knutstorp civicen?

Hur hamnade den där? Vem byggde den osv.. Det är tveklöst en av dom ballaste hondorna i Sverige.

_________________
Oskar Rönnberg
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Ogge81 skrev:
Kul läsning, har kollat in tråden från början..
Lite off topic kanske, men är det nån som sitter på mer info om knutstorp civicen?

Hur hamnade den där? Vem byggde den osv.. Det är tveklöst en av dom ballaste hondorna i Sverige.


Om jag inte har fel för mig har den ägts av Knutstorp sedan ny. Blev bortglömd, hittad och renoverad för tjänstgöring (tror tom det var Honda som var inblandade men tydligen var det bra dyrt). Är väldigt osäker på vem som vet mest, jag hade själv ringt Magnus Örström som driver verksamheten på banan om jag hade velat hitta någon som vet .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Ogge81
Norrköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 22



Tack för svar!

_________________
Oskar Rönnberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320i Touring -04 | SÅLD
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (17363 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande